Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Zondag 27 juni 2010, Vredeskerk Katwijk, dienst om 18.30uur

3 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

Gast

Gast

Hallo allemaal,

We zijn benaderd door Rob van Efferink voor een dienst in de Vredeskerk te Katwijk.

Er is bij van Efferink geen thema bekend, dus we mogen zelf bepalen welke nummers we doen. Als het voor 1 juni maar bekend is bij hem, zodat hij het kan kortsluiten met de dominee.
Er is ruimte voor 5 nummers, die totaal niet meer dan 20 minuten in beslag mogen nemen...

Shoot, als jullie tijd hebben!

Groetjes Maaike

Reinder

Is het al wel bekend waar in de dienst we mogen zingen?
Bijvoorbeeld, 1 x voor de dienst, 2 x tussen de schriftlezingen en 2 x na de kollekte?

http://www.voiceofjoy.nl

Gast

Gast

Hallo,
Nee, dat weet ik nog niet, zal zsm ff mailen met van Efferink!

Maaike

ahaan

Laten we daar nog even over nadenken en begin mei daar een voorstel voor maken. Misschien is een en ander afhankelijk van het concert of zijn we die nummers juist zat en kiezen we bijv. voor overdenking....
Wat mij betreft mag dit nog even in de ijskast
Groet Arianne

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Hieronder het antwoord wat ik kreeg van Rob van Efferink over waar we in de dienst mogen zingen.
Ik vind het een vaag antwoord, maar ik ga er vanuit dat we 3x 2 nrs mogen zingen.
Waar in de dienst is voor mij dus ook een raadsel...
Misschien snappen jullie het wel!
Maaike

"Beste Maaike,
Vreemde dominee. Lastig om nu te zeggen. Algemene regel: Bij coupletliederen 3 x optreden b.v. 3 x 2
b.v. gez. 300 en ps. 106. en vervolgens nog 4 gez/ps/met zeg 3 coupletten. ( 18 coupletten)Dan kom je aan ca. 18 -20min.. totaal muziek in de dienst.
Als je kiest voor langere liederen dan blijft 3 x optreden maar kies je niet voor 2 maar voor 1 lied per keer …zeg gemiddeld 5-6 min per optreden
Dus je bent in ieder geval in de dienst 3 x in geroosterd dat is de gewoonte…
Omdat ik met vakantie ben zal ik zo snel mogelijk dit regelen….Rob"

Reinder

Dat verhaal geeft al een aardig beeld van wat we kunnen verwachten.
Psalmen/gezangen gezongen door het koor en een vreemde dominee. tongue
Volgens mij kennen ze ons nog niet zo goed. Wink

Over de indeling denk ik inderdaad dat je er vanuit mag gaan dat het 3x2 zal zijn waar men vanuit gaat dat de totale tijd ongeveer 18-20 minuten zal zijn waarbij wij denk ik wel een paar minuten meer nodig zullen hebben.
En anders is 5 liederen ook een optie, 2x2 en 1x1 bijvoorbeeld als ze ons het liefst 3x willen inroosteren.

p.s. Ik zing niet mee in deze dienst.

Gast

Gast

Ik lees ook 3 momenten van 2 liederen.
Gezangen zullen we niet doen of we meten toevalig een bewerking van een psalm als koorversie kennen, dat kun je wat mij betreft al gelijk doorgeven.
Voor ons is het belangrijk om de komende week een thema te weten.
Na het concert hebben we maar 2 of 3 repetities waarin we misshcien wel "oudere" muziek uit de map willen gaan gebruiken in plaats van concert muziek.

Thema is dus super belangrijk om snel te weten en plek in de dienst: niet tijdens collecte.

Gast

Gast

Hieronder nog een mail van Rob, net zo vaag als de 1e wat mij betreft Wink ...

Beste Maaike, Geef mij maar de titels door wat jullie zingen. Dan zet ik de 3 optredens tijdens de dienst in de liturgie zoals de predikant doorgeeft. Er komt dus een gewone liturgie. De beamer is toevoeging. Geen vervanging van te zingen teksten. Bij uitval heb je probleem ..Ik wacht af. Succes!!! Rob

Groetjes Maaike

ahaan

Is er dan helemaal geen thema bekend?
Zou hier toch op aandringen. We willen toch ook een toevoeging zijn en een mooi geheel verzorgen....

Gast

Gast

Ik heb er al meerdere keren om gevraagd, maar hij doet daar heel vaag over.
Hij weet het blijkbaar niet en de dominee is ook "vreemd" voor hem, dus ik kan hem nog een keer benaderen, maar ik verwacht weer een bijzonder vaag antwoord!!

Maaike

Reinder

Ooh ... "vreemd" als in onbekend! Ik dacht ... nou ja laat maar. Wink
Misschien dat we dan toch maar een paar liederen moeten uitkiezen want Rob wil zijn liturgie klaar hebben voordat hij met vakantie gaat en wij willen natuurlijk zo snel mogelijk bekend hebben wat we gaan zingen voor de repetities.
Misschien met als kanttekening dat als hij tijdig van die dominee doorkrijgt wat het thema zal zijn hij dat aan ons doorgeeft en wij evt nog één of twee liederen kunnen vervangen?
Als ik het goed begrijp komt er wel een beamer te staan? Als toevoeging?
Dus de uitleg van de liederen hoeven niet persé in de liturgie?

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Ik heb via Rob het emailadres van de dominee ontvange; die heb ik inmiddels gemaild en nu dus maar even afwachten of hij al een thema in z'n hoofd heeft...

Volgens mij is er een gewone liturgie, de beamer staat er als toevoeging (zoals ik het begrijp kunnen we daar beter geen teksten op laten zetten), maar goed zoals ik al zei; de mailtjes van van Efferink zijn bijzonder vaag!!!
Ben al blij dat ik het emailadres van de dominee kreeg...

Maaike

Gast

Gast

Goedemorgen allemaal,

Helaas nog geen antwoord van de dominee betreffende het thema!
Van Efferink is met vakantie, dus die kan ik niet meer bereiken, ga nog wel ff proberen om een ander contactpersoon te vinden voor het geval dat!!!!

Maaike

Gast

Gast

Van Efferink is nog niet met vakantie (vanaf 16 juni wel), maar ik heb nog geen antwoord van de dominee...

Dit is wat van Efferink mij mailde toen ik vroeg om evt een ander contactpersoon (wat dus nog niet echt nodig is):
Mijn advies is ( ik ben tot 16 juni thuis) om zelf een paar stukken uit te zoeken en deze naar mij te mailen je weet 3x optreden 5 min. en ook naar dat mailadres dan zalik proberen dit in de liturgie te krijgen….thema is leuk maar als dit moeizaam gaat dan maar praktisch!!!

We kunnen nog even afwachten of de dominee iets laat weten, maar tot nu toe niks gehoord!

Maaike

Caroline

wat een vage bedoeling allemaal zeg! Dit kost wel je wel heel veel tijd maaike, en het schiet nog niets op!!!

Gast

Gast

Hallo,
Dank je Caroline, ben het volledig met je eens... Krijg ook nog steeds geen reactie van de dominee...

Misschien toch 6 nrs uitzoeken die "makkelijk liggen" en die maar doorgeven? Ride on, I will give thanks, Thy word (ik noem maar ff wat)?
Ik weet het anders ook niet, van de kerk uit komt er gewoon niks, helaas!

Zodra ik meer weet, dan horen jullie van mij!
Maaike

ahaan

Voorstellen van nummers die we woensdag besproken hebben.
Overdenking
Thy word
Nu durf ik mezelf te zijn
Mensen zijn op zoek
Lord I stretch of Be thou my vision
Lord of mercy of Let us go in peace
hier moeten we denk ik maar van uitgaan want een thema zie ik nog niet verschijnen.
Groeten Arianne

ahaan

Oh ik vergat Ride on evt.

Gast

Gast

Er is nog niets bekend rondom thema en def. besluit liederen voor de 27 ste, dat maakt het voor mij lastig om morgen een repetitie in elkaar te draaien, ook omdat we nog geen nieuwe muziek hebben behalve "I heard the bells".
Is het te vroeg om hier aan te gaan snuffelen morgen? Anders ben ik bang dat ik niet veel mensen gemotiveerrd kan houden morgen.
Johan heeft deze muziek ook nog niet, maar daar kom ik wel uit als we langzaam aan een stukje gaan doen morgen.
Verder kan ik nog wat tijd aan "Thy word" en "overdenking" besteden, maar zeker ook niet te veel.
Zullen we dan maar een begin gaan maken met "I Heard the bells"?

Graag reacties.

Caroline

Dit is wel balen zeg!!

Thy word heeft zeker nog wat aandacht nodig!
Overdenking en Ride on hoeft niet meer zo heel veel aangedan te worden. Denk ik.
gaan we Ride on nog met bewegingen doen? Dan kunnen we dit ook nog even doornemen.
Meer tijd is er niet nodig om te besteden aan 27 juni denk ik. Plus volgende week hebben we ook nog een repetitie......

De enige optie is dan toch om maar vast met I heard the bells te beginnen.
Misschien kan voor volgende week All is well uitgedeeld worden en dat andere nummer......
(ik weet even niet meer hoe het heet) zodat we daar ook vast aan kunnen beginnen.
Hopelijk komen we er snel uit wat het bestuur wil, zodat we voor na de vakantie met nieuwe muziek kunnen beginnen. ( hopelijk )

Caroline

ik bedoel: wij prijzen hem.

Reinder

Jaaa ... waar we ook aan moeten denken is dat Sandra de liederen "I heard the bells" en "Wij prijzen hem" ook nog uit de kast moet halen bij Peter in de kas en dan hoop ik dat ze dat eerste al genummerd heeft.

Om de repetitie nog enigzins spannend te houden denk ik dat we best wel even kunnen snuffelen aan "I heard the bells", daar is naar mijn idee niets mis mee.
Wat nog in de map zit is het lied "You'll be in my heart" waarvan je misschien ook even kan kijken 'wat er nog in zit' ... is wel erg moeilijk maar is een optie.

"Thy Word" is voor de mannen wel belangrijk om even goed door te nemen.
Ook voor de bassen die nog regelmatig een schoonheidsfoutje laten horen wat het voor Jan en Gert niet makkelijk maakt om de mannenpartij goed aan te leren.
"Wij prijzen Hem" zou ik alleen doen als Richard deze bekeken en beoordeeld heeft.

Gast

Gast

Ik heb Conny gesproken en zij zorgt er voor dat "I heard the bells" er morgen is.
"Wij prijzen hem" weet ik niet of dat gaat lukken.

ahaan

Nou jullie zijn goed bezig! Inderdaad lekker beginnen aan I heard the bells.
Misschien kan Richard informeren naar De koning. Lijkt mij een mooi nummer om aan te beginnen en de mensen gemotiveerd te houden!
Tot vanavond! En zeker Ride on met bewegingen doen
Groetjes Arianne

Gast

Gast

Hallo,
Rob van Efferink heeft "het zooitje" overgedragen aan Frank Borsboom, dus die ga ik ff op z'n nek zitten of hij geen thema los kan peuteren bij de dominee!

Tot vanavond!
Maaike

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum