Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Optreden zondag 29 mei 2011 in de St. Jozefkerk te Noordwijkerhout, dienst om 9.30uur

4 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Gast

Gast

Hallo allemaal,
We zijn weer uitgenodigd in Noordwijkerhout.
Ik heb inmiddels het thema te horen gekregen: "Blijvend aanwezig".
We hebben de mogelijkheid om 6 nummers te zingen, nl.
1. Openingslied
2. Na de 1e lezing een lied
3. Na de preek een lied (liefst iets "korts")
4. Onder de collecte
5. Onder de communie
6. Slotlied
Tevens is er nog een mogelijkheid voor een "lied over ontferming" en een "lied over vrede". Mocht dit niet lukken, dan wordt dit gebeden, waarschijnlijk.

Tevens hierbij alvast de bezetting:
Tenoren: 2
Bassen: 3
1e sopranen: 9
2e sopranen: 11
Alten: 10

Groetjes,
Maaike

ahaan

1 openingslied His name is Jesus2 klinkt vast heel mooi in die kerk
na 1e lezing Thy word.
3 na de preek Be thou my vision laat mijn gedachten op U zijn gericht,wakend of slapend vervuld van Uw licht. Past mooi bij blijvend aanwezig. Ook bij het 2e couplet als ik daar kom in het licht van Uw zon.......
4 onder collecte kleur bekennen
5 onder communie De koning komt, wij zullen nooit meer verhongren , wij zullen nooit dorstig zijn.
6 slotlied Ride on ?

lied over vrede let the peace of God reign. Ook handig als we die met Pinksteren doen. In het lied komt het het verlangen naar voren om in Zijn aanwezigheid te leven en zo Zijn vrede te ervaren. Teven past dit lied bij Pinksteren. O holy spirit

Schieten maar!

Gast

Gast

Ik heb nog even niet naar de invulling van nummers gekeken, maar zoals jullie weten wil ik liever niet tijdens een collecte zingen omdat het vaak dan onrustig is en mensen met elkaar zitten te kletsen. (volgens mij is dat ook een vaste afspraak, of zit ik er naast?)

Verder denk ik dat 1 lied voor communie niet voldoende zal zijn gezien eerdere ervaringen doe we hebben gehad. Als we hier 2 liederen combineren en dan zingen tijdens de collectie laten vallen? Is dat een optie?

Overigens hebben we tot 29 mei vanaf vandaag nog 4 repetities (2 weken mei vakantie). Ik zou het dus fijn vinden als we snel tot een besluit kunnen komen.

Admin

Admin

Over niet zingen tijdens de collecte ben ik het eens, of dit een vaste afspraak is weet ik eigenlijk niet.
Als dit niet zo is dan wat mij betreft zo snel mogelijk een vaste afspraak van maken.

Eén of twee liederen tijdens de communie, ik denk dat één rustig lied volstaat "De Koning" met als eventuele tweede "Be thou"?
En ik moet bekennen dat ik even moet wennen bij "His name is Jesus" als openingslied.

http://voiceofjoy.heavenforum.com

Caroline

Misschien is het een idee dat Maaike op het moment dat er gevraagd wordt om tijdens de collecte te zingen (deze ruimte is altijd "lastig" om op te vullen voor een commissie) aangeeft dat wij dit liever niet doen. Het is gewoon niet prettig om te zingen tijdens collecte i.v.m. de onrust. Idee Maaike?

verder vind ik het voorstel van Arianne helemaal goed!
Een uitdaging om His name is Jesus te gaan zingen!!! Gaaf.
Ride on is een mooie "hekken sluiter" als slotlied!!

En Let the peace of God reign is ook prachtig als vrede lied.

een lied over ontferming wordt lastig denk ik.

ik sta achter het voorstel van Arianne!!

Reinder

Ik ben aan het wennen aan het idee van "His name is Jesus" als openingslied, dat komt wel goed dus.
En sluit ik me verder aan bij het voorstel van Arianne.

http://www.voiceofjoy.nl

Gast

Gast

Hallo,
Ik weet dat we tijdens de collecte liever niet zingen, ik heb dat echter nog niet aangegeven bij de commissie daar.
Maar dat ga ik alsnog wel even doen, normaal gesproken zijn ze daar best soepel, dus ik neem aan dat het geen problemen zal geven.

Wat wordt dan jullie evt voorstel, zonder dat we tijdens de collecte zingen?

Thanx,
Maaike

ahaan

Voorstel zou kunnen zijn om tijdens de communie eerst de koning te zingen gevolgd door kleur bekennen. Daar zingen we tenslotte ook doe met ons mee er valt iets te vieren.
Verder zouden we kunnen vragen of johan tijdens de collecte het nummer de koning speelt. dit is een prachtige pianopartij en mensen kunnen dubbel genieten van de mooie pianopartijen.
Bij het lied van ontferming dacht ik direct aan Lord of mercy. Maar misschien is het aantal liederen al voldoende. Verder kan het voorstel dan gehandhaafd blijven als de rest het ermee eens is.
Groet Arianne

Caroline

Ik vind zelf "kleur bekennen" niet echt een geschikt nummer voor tijdens de communie.
Qua tekst en qua melodie.

Lord of mercy zou heel goed kunnen als lied m.b.t. ontferming. Zou maaike kunnen voorstellen.

Het is zo wie zo een goed plan om Johan tijdens de collecte te laten spelen. Vind Johan denk ik ook wel goed. De Koning komt terug is prachtig om naar te luisteren.

Misschien een idee om morgenavond tijdens de pauze het repertoire + volgorde even kort te sluiten? Dan weet Maaike ook gericht waar ze mee terug kan koppelen richting Noordwijkerhout.

Reinder

Caroline schreef:Ik vind zelf "kleur bekennen" niet echt een geschikt nummer voor tijdens de communie.
Qua tekst en qua melodie.

Lord of mercy zou heel goed kunnen als lied m.b.t. ontferming. Zou maaike kunnen voorstellen.
Ben het op zich wel mee eens over "Kleur bekennen" tijdens communie.
Kan "Lord of mercy" misschien bij communie samen met "De Koning"?
Want wordt het anders niet wat veel zingen tijdens zo'n dienst (op de aangegeven momenten + vrede lied + ontferming lied)?

Gast

Gast

Hoi Ik vind het prima wat betreft de liederen die Arianne voorsteld, en Lord have mercy tijdens de communie lijkt me wat rustiger dan kleur bekennen.

gr. Christa

ahaan

1 openingslied kleur bekennen aan het begin van de dienst mogen we kleur bekennen en een keuze maken om ons open te stellen
na 1e lezing
2 Thy word.
3 na de preek Be thou my vision laat mijn gedachten op U zijn gericht,wakend of slapend vervuld van Uw licht. Past mooi bij blijvend aanwezig. Ook bij het 2e couplet als ik daar kom in het licht van Uw zon.......
4 onder collecte Johan spelen ,de koning
5 onder communie De koning komt, wij zullen nooit meer verhongren , wij zullen nooit dorstig zijn en Lord of mercy
6 slotlied Ride on

lied over vrede let the peace of God reign

Caroline

Wat mij betreft mag dit voorstel zo door naar Maaike!!!

groetjes caroline

Reinder

Caroline schreef:Wat mij betreft mag dit voorstel zo door naar Maaike!!!

groetjes caroline
Van mij ook!

Gast

Gast

Op zich prima voorstel. Hier moet ik echter wel met de heren nog flink aan sleutelen omdat Jan Star in ieder geval 3 nummers niet kent.
Ik zal met het bestuur overleggen om binnenkort weer een keer met alleen de mannen te beginnen.

Wat mij betreft kan het voorstel zo doorgaan.

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Dank voor het meedenken en beslissen!
Ik ga de 7 nummers doorgeven aan N'hout incl de uitleg van alle nummers. Ik mis alleen van "De Koning komt weer terug" nog een korte samenvatting. Moet ik daar de complete tekst van doorgeven of wordt er nog een samenvatting geschreven?
Zo ja, dan graag zsm want dit weekend moeten de nummers incl uitleg worden doorgemaild naar N'hout!

Thanx,
Maaike

ahaan

Hoi hoi,
Heb een samenvatting gemaakt van de Koning die past bij de viering in Noordwijkerhout.
Van Lord of mercy staan er 2 . Maaike kan je diegene kiezen die er het best bij past? Die over vergeving....
Hoop dat je er zo uitkomt.
Fijn weekend.
Groet Arianne

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum