Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Zondag 3 oktober 2010, St. Jozefkerk te Noordwijkerhout, dienst om 9.30uur

3 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Gast

Gast

Goedenmiddag allemaal,
Kreeg zojuist een bericht binnen van de contactpersoon van de St. Jozefkerk te N´hout die gisteren zijn wezen kijken: ze hebben genoten van de sfeer, de muziek, het licht en de intro´tjes vooraf... "Een prachtig en sfeervol optreden!"

Met in datzelfde mailtje gelijk een datum voor na de zomer om weer bij hen te komen zingen en dat is geworden:
Zondag 3 oktober 2010 in een dienst om 9.30uur (dit is één van de data die Richard had opgegeven)!

Ik krijg tzt het mailadres van de dominee om kort te sluiten over het thema van de dienst en hoeveel nrs we mogen gaan zingen!

Geniet nog even na van gisteravond, ik heb een topavond gehad en ik denk velen met mij!!

Fijn weekend,
Maaike

ps. N´hout wil graag een stukje over ons koor krijgen, om te plaatsen in een blad dat in september uitkomt onder de gemeenteleden. Stukje moet dan in augustus gemaild zijn naar de contactpersoon!

Caroline

Er moet eerst een intekenlijst gemaakt worden denk ik? of we het optreden wel aan kunnen nemen toch??

wel onwijs leuk dat we gevraagd zijn en dat ze naar ons concert zijn komen kijken!!

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Hieronder een vraag van N'hout. Is het mogelijk dat één van jullie (of iemand anders uit het koor) een stukje over het koor kan schrijven en dat even naar mij kan mailen. Het stukje moet begin juli binnen zijn bij N'hout. Foto haal ik wel van de site!
Thanx Maaike

Wij hebben een parochieblad JOVIAAL

Daarin wil ik van jullie koor een stukje plaatsen om zo het koor nog meer bekendheid te geven en de parochianen uit te nodigen om naar die dienst op 3 okt te komen.

Omdat ik op dit moment niet de exacte sluitingsdatum weet om kopij in te leveren en het waarschijnlijk begin augustus binnen moet zijn, wil ik je ook nog vragen om naar mij een stukje tekst over het koor, eventueel met een foto, te mailen.

Caroline,
De intekenlijst komt gelijk na de vakantie op tafel te liggen, maar ik ga er vanuit dat er genoeg mensen zullen zijn...

Laatst aangepast door Maaike op wo jun 23, 2010 4:45 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Extra ivm datum)

Reinder

Kleine tip misschien?
Wellicht dat de gesproken inleiding van het concert voor inspiratie voor een stukje tekst kan zorgen?

http://www.voiceofjoy.nl

Gast

Gast

Denk dat dit iets is wat het bestuur zal moeten hebben/maken. Promotieactiviteiten horen wat mij betreft bij het bestuur thuis.
Een algemeen stuk over het koor kan vaker gevraagt worden en moet dus ook up todate gehouden worden.
Ik vind dit niet echt bij de muziekcommissie thuis horen als ik eerlijk ben.

Groet,
Richard

Gast

Gast

Prima,
Dan mail ik het door naar Conny, kan zij misschien iets opzoeken of schrijven!

Maaike

Caroline

hoi Maaike,
is er misschien al iets van een thema bekend voor het optreden van 3 oktober.
misschien nog wel een beetje vroeg? maar we hebben a.s. maandag een vergadering, dus dan kunnen we dit eventueel bespreken.

ik hoor het wel
groetjes caroline

Gast

Gast

Hoi,
Nee, er is nog geen thema bekend, ik zal ze een mailtje sturen en er naar vragen...
Bij mijn weten hebben zij in september een vergadering en dan laten ze het mij weten...
Maar ik mail ze wel ff!

Groetjes Maaike

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Gisteren een mailtje ontvangen van de pastoor, waarin hij het onderwerp en het aantal nummers heeft aangegeven. Daar waar we iets kunnen met nummers, mogen we dat invullen.

Het onderwerp is:
De kernvraag in het evangelie is: geef ons meer vertrouwen!
En Jezus reactie is: Een vertrouwen, geloof zo klein als een mosterdzaadje kan al bergen verzetten!
Daarover gat de viering deze zondag: over het geloof en het vertrouwen dat God in ons heeft neergelegd.
En dat ook al denken we dat het nog maar heel klein is: wondere dingen kan doen!

En waar we in de dienst mogen zingen:
1 bij de binnenkomst – openingslied
2 als kyrie-glorialied
3 tussen de schriftlezingen
4 Geloofslied
5 bij de offerande- het klaarmaken van de altaartafel
6 Onze Vader?
7 tijdens de communie een of twee liederen
8 na de zegen”slotlied

Dus best veel nummers als we alles benutten... Lijkt me niet helemaal nodig, zij hebben ook hun eigen liederen (als Glorialied bijv.).

Laat het maar weten!
Groetjes Maaike

ps. qua alten zitten we niet heel ruim die zondag! Conny heeft nu de lijst in bezit ivm mijn vakantie, dus precieze aantallen weet ik niet!

ahaan

Eerste voorstel:

openingslied: Ride on
tussen de lezingen : Be thou my vision
geloofslied: God en God alleen
bij offerande: Stil zijn voor God
bij communnie: Lord I stretch en Healing Christ
slotlied: Onze Heer heeft alle macht , ( straalt veel geloofsvertrouwen uit )

Schieten maar!
Groet Arianne

Reinder

Ik heb de berichten die over de vorige keer dat we daar hebben opgetreden gaan nog eens doorgenomen en destijds hebben wij gezongen:

1. Stil zijn voor God *
2. Lord of mercy
3. Onze Heer heeft alle macht *
4. Overdenking
5. Let the peace of God reign
6. Ride on *
7. Lord, I stretch my hands *

In het lijstje van Arianne zitten dus 4 liederen die we destijds ook hebben gezongen.
Het lied "Stil zijn voor God" en "Onze Heer heeft alle macht" lijken mij vanwege de inhoud en het Nederlandstalige echter wel een goede keuze.

Verder lijkt "Healing Christ" mij een goede.
En wat vinden jullie van "Thy word" en "Nu durf ik mezelf te zijn"?

Hier is de link naar de discussie over de vorige keer dat we daar hebben opgetreden: http://voiceofjoy.heavenforum.org/algemeen-f3/9-mei-noordwijkerhout-zaterdag-avond-t37.htm

Gast

Gast

Goedenmiddag allen,
Is er al iets concreets betreffende de liederenkeuze voor 3 oktober?
Het is namelijk al over 2 weken...
Ik weet dat Arianne in Tanzania zit, maar weet niet of de rest er al over nagedacht heeft?

De organisatie vanuit N´hout moet de liturgie gaan drukken, dus die willen graag de titels van de nummers erin zetten!

Ik hoor van jullie!
Bedankt Maaike

Gast

Gast

Mijn voorstel, op basis van eerste voorstel Arianne en opmerkingen Reinder:

geloofslied: Nu durf ik mezelf te zijn (Of je nu vraagt, wenst of het zeker weet, God leikt zijn hand uit, daarop mogen wij vertrouwen in ons geloof)
bij offerande: Geen plek waar ik graag zing, is vaak onrustig en veel rumoer. Als we hier wel zinge is voorstel Stil zijn voor God denk ik wel passend in deze dienst.
bij communnie: Thy word en Healing Christ
slotlied: Onze Heer heeft alle macht

Groet,
Richard

Reinder

Klein ideetje dit:
Ik vraag mij af hoeveel schriftlezingen zij hebben, en of bij meerdere schriftlezingen het wel ideaal is om een heel lied te zingen?
Bij "Be Thou" is het wellicht mogelijk om het lied te splitsen?

Geloofslied: goede keuze
Offerande: "Stil zijn" is een lied waar wel wat concentratie nodig is, en als je verwacht dat het rumoerig zal zijn, tenzij ze de hint begrijpen natuurlijk Wink ... maar misschien ruilen met "Healing Christ" omdat "Stil zijn" ook wel erg goed past bij de communie?
Slotlied: goede keuze

met rest van de keuzes ook geen problemen mee, "Ride on" als openingslied is op zich nog steeds grappig omdat alles zo lekker 'statig' gaat in deze kerk

Caroline

hoi allemaal,
ik ben het verder eens met het voorstel van Richard. daarin natuurlijk ook arianne haar voorstel en reinder zijn aanmerkingen hierop meegenomen.

Be Thou niet splitsen! Gewoon in één keer zingen.

ivm de eventuele rumoerigheid kan je ook Thyt Word tijdens de offerande zingen.
past ook wel met de tekst.
stil zijn voor god en Healing Christ kunnen dan mooi bij de communie.
vind ik heel mooi!
als Thy Word niet handig is om tijdens de offerande te zingen, dan vind ik Lord I strech ook prachtig. Het zal echt niet opvallen dat we dit lied vorige keer ook gezongen hebben.

het lijkt me handig als richard even de doorslag hiervoor geeft! zodat Maaike de liturgie door kan geven.

Gast

Gast

Ik wil het definitieve oordeel dan toch nog even een dagje doorschuiven.
We zingen dus tijdens de offerande, en dat zal langer zijn dan dat 1 lied duurt. Dit betekend dat ik morgen met Johan moet overleggen bij welk nummer hij zich het preittigst voelt om te inproviseren totdat de offerande is afgerond zodat er geen stilte valt zoals we een keer eerder hebbengehad, Dat vindt ik echt heel vervelend. De meeste organisten vullen dit gat nemelijk niet spontaan in.

Morgen dus met elkaar de doorslag geven, ok Maaike?

Caroline

zoals gisteren besproken nog even voor de duidelijkheid:

geloofslied: Nu durf ik mezelf te zijn (Of je nu vraagt, wenst of het zeker weet, God leikt zijn hand uit, daarop mogen wij vertrouwen in ons geloof)
bij offerande: Thy Word ( extra voor- en naspel Johan )
bij communnie: Stil zijn voor God en Healing Christ
slotlied: Onze Heer heeft alle macht

groetjes caroline

Gast

Gast

Bedankt allen, ik ga het doormailen.
Ik zal de "uitleg" van de nummers, voor zover bekend in het archief, meesturen naar de kerk!

Tot volgende week!
Groetjes Maaike

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum