Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Zondag 7 november 2010, Nieuwe Badkapel Zorgvlietkerk te Scheveningen, dienst om 10.00uur

3 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Gast

Gast

Goedenavond allemaal,

Zoals jullie hierboven zien hebben we op 7 november een Jeugddienst te vullen in Scheveningen.
Het thema weet ik nog niet, maar misschien kan er alvast wat "geschoten" worden...

Thanx Maaike

Gast

Gast

Maaike, heb je ook een overicht van de aanwezigen per partij?
Dat meekt het "schieten" en keuzes maken wat makkelijker, los van het thema wat we nog te goed hebben.

Groet,
Richard

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Ik heb nog geen antwoord ontvangen over het thema, de overzichten heb ik wel:
2x tenoren, 4x bassen, 5x 1e sopranen, 9x 2e sopranen en 9x alten.

Als ik morgen nog geen antwoord heb over het thema, dan ga ik er morgenavond verder achteraan...

Groetjes,
Maaike

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Over het thema weet ik nog niets, ze hebben a.s. donderdag vergadering hierover. Ik ga terugmailen dat ik voor het weekend graag wil weten...

Dit is wat ze willen qua waar we mogen zingen:
"Meestal zingen de koren 5 of 6 nummers.
Meestal in 3 blokken van 1 of 2 nummers. 1 blok aan het begin van de dienst, 1 voor of rond de lezingen en 1 voor of na de collecte."

Tot morgen!
Groetjes,
Maaike

Gast

Gast

Goedenmiddag,
Hierbij informatie over het thema voor de Jeugddienst van 7 november, ik kreeg dit vrijdag op de mail:

"De centrale schriftlezing is uit Haggai.
Het volk Israel komt terug in hun verblakerde land en gaat het weer opbouwen.
Maar het blijft crisis en daarmee ook de apathie en de nalatigheid van het volk. Haggai ziet dit andersom; door de nalatigheid en de apathie van de mensen blijft het crisis. (Actueel thema, toch?) ;-)

Het centrale thema in de schriftlezing is de herbouw van de tempel. Het volk probeert de draad wel weer op te pakken maar er staat iets tussenin, het wil niet lukken.
Eerst zal het volk zich weer moeten richten op God en als symbool daarvan zal men de tempel moeten herbouwen.
Hiermee geven ze het leven weer zin en inhoud en vooral richting.

Met de tekst en uitgangspunten gaan wij de komende week aan de slag zodat we het thema wat meer specifiek kunnen krijgen.

Hebben jullie eventueel ook nummers die je samen met de gemeente kan doen? Iets interactiefs?
Voor de invulling van de dienst zijn we niet gebonden dus laat je ideeen de vrije loop."

Weet niet of we iets moeten met de "interactie"?

Groetjes,
Maaike

Reinder

Best heftig onderwerp voor een jeugddienst lijkt mij.

"Onze Heer heeft alle macht" is het eerste lied wat mij te binnen schiet wat aan kan sluiten op dit thema.
"Nu durf ik mezelf te zijn" en "Healing Christ" passen ook wel denk ik.
Verder moet ik ook aan "God en God alleen" denken.

http://www.voiceofjoy.nl

Reinder

Dankzij de mailwisseling die er op dit moment bestaat tussen de MC (mijzelf eigenlijk) en het bestuur (met name Conny en Maaike) over het lied "Niet één" weet ik dat Conny met smart zit te wachten op het repertoire voor deze dienst zodat zij de nieuwsbrief kan maken. Wink

Caroline

Hier een voorschot:

pittig thema, maar ik denk dat er best de juiste nummers van ons bij te combineren zijn.
Even ook rekening houdend met het feit dat het een "jeugddienst" is het volgende idee.

aangezien we nog niet weten hoe de plekken in de dienst verdeeld zijn ga ik even uit van drie keer twee nummers:

Ride on
Onze Heer heeft alle macht

Seekers of your hart
mensen zijn op zoek

Healing Christ
nu durf ik mezelf te zijn.

Verder vind ik "Withess" ook wel passen ( getuigenis van je geloof ) en een gaaf nummer voor een jeugddienst.

Het interactieve gedeelte kunnen we denk ik niet op in gaan. Zit helaas niet in ons repertoire.
Misschien iets om mee te nemen naar volgende week donderdag tijdens de vergadering.
Er wordt toch af en toe naar samenzang nummers gevraagd, moeten we daar iets mee ja of nee.........

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Hieronder nog een verdere uitwerking van het thema, helaas staat er niet bij wat ze willen qua waar we moeten zingen, hier ga ik nog even over mailen.

" Centraal staat de lezing uit Hagai 1.

Het volk leeft voor zichzelf. Zorgt goed voor de eigen zaakjes maar besteedt geen aandacht aan de ander en aan God.
De tempel blijft in puin. Hierdoor leeft men constant met de blik op het verleden en wordt de nieuwe samenleving niet opgebouwd.
Het voelt allemaal misschien wel goed en ziet er leuk uit, maar het is hol en leeg. De honger wordt niet gestild en de dorst niet gelest.
Hagai roept op om aan de toekomst te bouwen. Die toekomst kan je alleen opbouwen als je buiten je eigen straatje kijkt.
Dat moet je met elkaar doen en met God. Anders zit je op een doodlopende weg.
De confronterende woorden in het tweede deel van de tekst geven dat wel aan. Je kan niet een beetje meedoen; dan bereik je niets!
Je hoeft niet af te zweren wat je hebt en doet. Maar het geeft pas echt voldoening als je geniet van wat je samen opbouwt. Dan krijgen ook je eigen verworvenheden meer glans.
De tempel kan je ook symbolisch zien; de relatie met God/ Jezus die in puin ligt. Je kan niet met God leven als je dat niet eerst opruimt.
Het mooie van het evanglie is wel dat zodra je kiest om samen met God en je medemens iets op te bouwen dat hij er gelijk voor je is. Je hoeft je niet eerst te bewijzen."

Succes, Maaike

Gast

Gast

Een van de stukjes die ik uit het eerste deel van het bijbelgedeelte haalde was "Eerst zal het volk zich weer moeten richten op God en als symbool daarvan zal men de tempel moeten herbouwen."

Hierin moest ik denken voor rond de schriftlezing "Overdenking", Heer hoor mijn gebed, de aanroep naar God om van daaruit verder te kunnen gaan.

Ben het met Caroline eens dat de getuigenis van jezelf met Witness zeker past. Je kunt helpen bouwen door je getuigenis te laten klinken.

Misschien zoiets:
Ride on voor de dienst

Nu durf ik mezelf te zijn

Mensen zijn op zoek (Als Hennie er is)
Overdenking (beide liederen rond schriftlezing)

Healing Christ
Witness.

Laten we proberen om morgen tot een definitief besluit te komen.
Groet,
Richard

Laatst aangepast door richard op zo okt 24, 2010 7:20 am; in totaal 1 keer bewerkt

Gast

Gast

Hallo,
Ik heb vandaag nog even gemaild over waar we in de dienst mogen zingen. Hoop daar morgen antwoord op te krijgen!

Fijne avond!
Groetjes Maaike

ahaan

Hoi hoi ,
ik ben er ook weer!
Seekers vind ik er erg mooi bij` Until we give You first place.` Past er perfect bij.
Zou ik i.p.v. overdenking doen. Hebben we toch wel erg veel gezongen.
Voor de dienst
Ride on

Mensen zijn op zoek
Seekers

Healing Christ
Witness
Groetjes Arianne

Gast

Gast

Ik ben het eens met Seekers.
Alleen zingen we nu wel 2 liederen voor de dienst en dat moet Maaike even bekijken ivm tijd die voor de dienst beschikbaar is.
Anders kunnen we de eerste 2 nummers wat mij betreft ook splitsen, "Ride on" voor de dienst en "Onze Heer heeft alle macht" ergens aan het begin van de dienst.

Iedereen eens met deze 6 liederen?
Ik ga vanavond woensdag vast voorbereiden.
Tot dan.

Reinder

Ok, als we Seekers doen dan kom ik ook weer met een gouwe ouwe ... geef de mannen svp de tijd om het goed door te nemen.
En vooral voor Gert want voor hem is dit lied helemaal nieuw.

Verder vind ik het een best lekker repertoire voor een jeugddienst dus wat mij betreft ok!

Caroline

helemaal mee eens!!
mooi repertoire

tot morgenavond
groetjes caroline

Gast

Gast

OK, Reinder. dank je wel voor de tip. Ik heb niet helemaal scherp wat Gert wel en niet kent.
Ik ga morgenavond beginnen met Seekers en dan probeer ik net voor of net na de pauze een moment met alleen de heren te vinden om dit apart door te nemen.
Voor mij overigens geen probleem als Gert dit nummer met muziek zingt.

Uit mijn hoofd zeg ik dat de heren in idt nummer allemaal dezelfde partij zingen, dus heeft hij in ieder geval veel steun.

Tot morgen,
Richard

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Ik ga deze nummers doorgeven aan Conny, want die zit me op me nek (geintje) en ik ben er zelf morgenavond niet, dan kan het wel mee in de Nieuwsbrief!!
Dit wordt het dus:
Ride on
Mensen zijn op zoek
Seekers
Healing Christ
Witness

Ik krijg helaas vanuit Scheveningen zelf geen reactie over waar we in de dienst mogen zingen, misschien komt dat nog, maar anders doen we het maar zo!

Fijne avond en succes morgenavond!
Groetjes Maaike

Reinder

Maaike, "Mensen zijn op zoek" als Hennie er is ... anders moeten we dus nog een alternatief vinden.

Gast

Gast

Moge,
Hennie is er wel bij de 7e, volgens de lijst....
Toevallig heb ik daar zelf ook nog even naar gekeken, maar inmiddels zullen jullie dat zelf ook wel weten na de repetitie van gisteravond!

Groetjes, Maaike

Gast

Gast

Hallo,
Ik kreeg een mailtje terug uit Schevening over waar we in de dienst mogen zingen:
"Meestal in 3 blokken van 1 of 2 liederen.

Het eerste blok is aan het begin van de dienst.
Het tweede blok voor de lezingen.
En het 3e blok voor de voorbede.

Maar dit zijn indicaties. Afhankelijk van de liturgie of bijvoorbeeld wanneer er een mooi zegenlied is bijvoorbeeld, kunnen we schuiven."

Groetjes,
Maaike

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum