Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Zondag 23 juni, 17:00 Vredeskerk, Katwijk

4 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

Reinder

Ter voorbereiding voor het optreden in de Vredeskerk.

Er is geen thema en we zijn ingedeeld voor 3x2 liedjes.
De plaatsing van het zingen in de liturgie is (nog) niet bekend.

http://www.voiceofjoy.nl

Gast

Gast

Eindelijk lukt het me,
ik ga even in op het onderwerp van Reinder, de Vernieuwde Vredeskerk op 23 juni '13.

Even wat aanvullingen:
16.00 inzingen en 17.00 aanvang vd dienst.
Na de dienst koffie/thee.
Het gaat hier om een zingend gelovendienst, zonder thema idd
(dit wordt een week van te voren gepland).
Rob v Efferink gaat 10 juni op vakantie, hij wilde graag voor die datum weten
welke liedjes wij zingen. Wij mogen 15 min. zingen ;-)

tenor: 2
bassen: 4
1ste sopraan: 8
2de sopraan: 6 (2 met een vraagteken)
alten: 11 (2 met een vraagteken)

Ik heb afgesproken om z.s.m. op een woensdagavond langs te gaan (voor de
repetitieavond) met Reinder om een aantal dingen te bekijken (Rob v Efferink
was bezorgt dat we niet zouden weten welke spullen er mee moeten i.v.m. het
geluid e.d.). Het bezoekje is om er zeker van te zijn dat wij alles mee hebben,
ik heb begrepen dat we al vaker in deze kerk gezongen hebben, dus komt goed).
Ook meldt ik bij dit bezoek dat we niet tijdens de collecte willen zingen!

Groetjes Mirjam....

Reinder

Ook meldt ik bij dit bezoek dat we niet tijdens de collecte willen zingen!
Hoi Mirjam, de liturgie wordt misschien eerder gedrukt dan wanneer wij komen kijken.
Misschien is het beter dat je dit van te voren doorgeeft?

Gast

Gast

Laten wij woe een datum prikken om te gaan kijken, dan neem ik meteen contact op met Rob om dit door te nemen, oke? Gr mirjam....

Reinder

Mirjam schreef:Laten wij woe een datum prikken om te gaan kijken, dan neem ik meteen contact op met Rob om dit door te nemen, oke? Gr mirjam....

Is goed!

Caroline

Hoi allemaal,

Ik zal een voorstel doen voor de liederen. "lastig" om dit te doen als er geen thema bekend is, maar dit is even niet anders..... Het lijkt mij een voorwaarde om (bijna alle) nummers te kiezen uit ons fonds 1818 repertoire, dit ivm de mannen en de korte repetitietijd die we nog maar hebben.

een zingend gelovendienst is in ieder geval een dienst waar veel gezongen kan worden.
we kunnen dus buiten onze 6 liederen ook nog samenzang nummers toevoegen.
en een lied vóór de dienst. (die valt dan buiten de toegezegde 15 minuten)

voor de dienst:
Ride on

1e blokje in de dienst
- niet één/Blijf niet verborgen
- Stil zijn voor God

Als samenzang nummer rond het gebed ( vóór het gebed Bless the Lord, tijdens gebed zachtjes doorspelen door Johan, na het gebed Jezus U bent het licht van ons leven)
Dit moet natuurlijk in overleg met de dominee. Mocht dit niet wenselijk zijn dan kan dit als samenzang nummer vóór de gebeden gezongen worden.

2e blokje in de dienst: (bijvoorbeeld na de schriftlezing)
- Thy Word
- Spirit Wings (mocht dit nog te vroeg zijn: Kom en wees blij)

Als samenzang nummer na de overdenking: Als een hert dat verlangt naar water.

3e blokje in de dienst: (bijvoorbeeld na de samenzang/overdenking)
- Let's join
- Lay up your treasures

Mochten we na de dienst nog een zegenlied mogen zingen: Let us go in peace
of anders na de dienst: I will give thanks (weet niet hoe deze zit bij de mannen)

lijkt mij een goede verhouding ned/engels en gedragen en vlotte nummers

schieten maar....
groetjes caroline

lijkt mij

Gast

Gast

Ik wacht even andere reacties af, daarna neem ik contact op met Rob v. Efferink?
Jullie moeten maar zeggen hoor, voor mij is dit nieuw (ben zo blij dat het lukt met het
forum!!). Klopt het ook dat ik de liedjes (in het kort??) mail naar hem?
Voor in de liturgie?
Eventueel iemand mij even bijpraten morgenavond?
Gr Mirjam...

Caroline

ha ha, je bent lekker super vlot zeg!!
goed bezig!! Welkom op het forum hoor!! Gezellig....

ja, het is inderdaad de bedoeling dat alle MC leden + Richard op het voorstel even hun mening geven. Daarna als het definitief is kan je dit doorgeven aan Rob van Efferink.
Meestal geven we dan ook nog een samenvatting per lied die dan in de liturgie geplaatst kan worden. Dit mailen we dan naar jou zodat jij dit door kan geven aan de commissie van de desbetreffende kerk. Je kunt eventueel vragen aan Rob van Efferink of hier behoefte aan is. zodat wij dit kunnen verzorgen.

als er door Rob van Efferink akkoord wordt gegaan met de samenzangnummers dan leveren wij ook de tekst aan voor in de liturgie.

succes en we kletsen elkaar morgen nog wel effe bij.
groetjes caroline

Gast

Gast

Alles goed Very Happy Groetjes Mirjam...

Reinder

Ik heb het voorstel gelezen Caroline, op de liederen reageer ik later even.
De extra liederen is wel iets waar ik me een beetje zorgen over maak.
Vragen we met al deze extra liederen (voor de dienst, na de dienst, 2 x samenzang) niet een beetje veel?
En het idee is om alles door iedereen uit het hoofd te laten zingen, ook de mannen dus.
Dus met extra liederen ...
Vandaar de kleine zorg.

Caroline

Hoi Reinder,

ik begrijp je zorg.....
normaal gesproken zingen we (denk ik) meer dan 6 liederen in een dienst.
(ik vind 6 nummers ook een beetje weinig om hiervoor een koor te laten komen. )

we kunnen dat "oplossen" door óf voor de dienst een nummer toe te voegen of
de samenzangnummers die we hebben hier bij te doen. (zeker leuk in een zingend gelovendienst)
het hoeft dus niet allemaal.

Het is een voorstel en daarop is het de bedoeling dat de rest even reageert hoe of wat.

ook is het de vraag wat Dhr. van Efferink wil in de dienst. Wél samenzangnummers of niet.
Mochten de samenzangnummers niet gewenst zijn dan kan je een lied voor en na de dienst toevoegen, mochten de samenzangnummers wel gewenst zijn dan kan je de rest weglaten.

iets meer gerust nu?

Caroline

hoi allemaal,

vanavond heb ik krijn gesproken. hij kerkt in de Vredeskerk en is lid van het beamerteam.
hij zal proberen te achterhalen wie de dominee is die zondag de 23e voorgaat.
Mirjam zal dan (na dit overlegd te hebben met Rob van Efferink) contact opnemen met deze dominee om meer duidelijkheid te krijgen over de liturgie, thema en eventueel wensen voor samenzangnummers.

op deze manier hopen we iets specifieker een passend repertoire te zoeken voor deze dienst.
wordt vervolgd dus nog.

caroline

Gast

Gast

Goedemorgen allemaal,
ik heb contact opgenomen met Rob, ik bel rechtstreeks naar de dominee, Ds. Kant.
Hij is helaas nu nog op vakantie, ik laat z.s.m. weten als ik hem gesproken heb!
Fijn weekend! Gr Mirjam...

Diana Ouwehand

eindelijk het voorstel van Carolien bekeken, duurde ook wel even voor ik gevonden had waar ik het kon vinden, maar het is gelukt. het ziet er mooi uit, goede verdeling van engels en nederlands. De nummers die we zelf zingen zijn er dus 8 en dan eventueel samenzang. Ik begrijp Reinder zijn zorg als iedereen uit het hoofd moet zingen, maar eens moet de eerste keer zijn.
groetjes,
Diana

Gast

Gast

Wat mij betreft een goed voorstel.
Ik ga de komende weken zorgen dat we Spirit Wings kunnen zingen (nog 3 avonden te gaan).
Morgen zal ik ook "I will give thanks" doorzingen om te kijken wat de nieuwe mannen er van vinden om het op te pakken.

Blijf niet verborgen is een heel mooi lied, zou eventueel ook passen voor een overdenking.
Volgende week wil ik proberen weer te splitsen, dan kun Caroline met "blijf niet verborgen" doorgaan. Weet nog niet zeker of we dit lied dan moeten zingen. Weet iemand wat de deadline is?

Groetjes,
Richard

Reinder

Ik begrijp Reinder zijn zorg als iedereen uit het hoofd moet zingen, maar eens moet de eerste keer zijn.
Klopt. Maar er is wel een verschil tussen 6 en 8 liedjes.
Er wordt gewerkt met een beamer dus geen liturgie op papier en afhankelijk waar we staan zal de samenzang (als dat akkoord is met de organisatie) misschien dus ook uit het hoofd moeten.
En dan hebben we het over 10 liedjes.

Verder ben ik het eens dat het een goed voorstel is.
Dus wat mij betreft is de keuze van de liederen akkoord.

Caroline

de communicatie voor dit opreden verloopt wat lastig aangezien de dominee op vakantie is.
Hij heeft aangegeven dat hij rond 17 juni contact op zal/kan nemen ivm de liturgie.
dit is natuurlijk voor ons te laat.
Ons voorstel is nu dat we vandaag kijken naar een concreet voorstel die we de dominee kunnen voorleggen. hij leest zijn mail op vakantie en op deze manier hopen we iets meer te komen weten.

Gisteren met Krijn gesproken ( hij kerkt in deze kerk) en Krijn gaf aan de voorkeur voor nederlandstalige nummers. samenzangnummers, opwekking! Taizé nummers rondom het gebed zijn ook een goed voorstel met dan de vraag of de teksten en eventueel de melodienotenbalk op de beamer geprint kan worden zodat de samenzang hierdoor bevorderd wordt.

Heer wijs mij uw weg zou ook heel mooi zijn om te zingen (volgens Krijn)
Als we dit voorstellen dan zal de solo door iemand anders moeten worden gezongen aangezien Arianne er niet bij is.

Spirit wings zou natuurlijk heel mooi zijn om dan te zingen. moet kunnen denk ik.

wordt vervolgd vandaag.
groetjes caroline

wordt vervolgd dus nog vandaag.

ahaan

Ik zit eigenlijk niet meer in de MC maar op verzoek van Caro er even naar gekeken. Ik vind het ook best veel nummers in de dienst. Zou bij blokje 1 1 lied laten afvallen ( bijv stil zijn voor God) en dan de Taizenrs daar aan vast plakken. Het koor staat dan toch. En dan geen zegenlied maar een lied na de dienst , dan valt hij ook buiten de 15 minuten. Verder begreep ik van Krijn dat hij Heer wijs mij Uw weg ook erg geschikt vindt voor die gemeente (met samenzang). ik ben er helaas niet maar Maaike of Elisabeth zou dat ook prima kunnen. Zou ik dan doen i.p.v Thy word. ook was het voorstel van Krijn om van de Taizenrs een notenbalk in de liturgie te laten drukken. Prima idee!
Voor de dienst: ride on

niet een /blijf niet verborgen
2 Taizenrs met samenzang

Heer wijs mij Uw weg met samenzang
Spirit wings evt

samenzang: Als een hert

let's join
lay up

na de dienst: I will give thanks

Reinder

Bij Spirit Wings staat "evt".
Omdat de tijd dringt, is het niet een idee om Als een hert en Heer wijs mij Uw weg in één blok te zetten, omdat beide Nederlandstalige samenzang nummers zijn?
Dan kunnen we Spirit Wings nog even laten rusten en hebben we drie blokken met een lied voor en na de dienst.

Caroline

Richard heeft gisteren aangegeven Spirit Wings wel te willen zingen tijdens de dienst.
We hebben hier nog drie repetities voor dus dat ging volgens hem (denk ik ook) wel lukken.

Ik denk goed om dit in het repertoire te laten staan zodat we ook even iets anders zingen dan de nummers die we nu al twee keer hebben gezongen tijdens fonds 1818.

Blijf niet verborgen kunnen we aan werken of dit gaat lukken en anders zingen we daarvoor in de plaats "niet één".

Lijkt mij verstandig dat de MC over dit laatste voorstel zo snel mogelijk uitsluitsel geeft, en Richard ook, zodat Mirjam dit als voorstel naar de dominee kan sturen.

groetjes caroline

Gast

Gast

OK, laat ik dan de aanzet geven tot een definitieve keuze.
Mocht iemand het er niet mee eens zijn, dan kunnen we nog een enkel lied wijzigen.
Omdat er ook best vele samenzang in onze eigen nummer komt te zitten wil ik graag alles met het hele koor zingen ipv ook een lied met alleen de dames.

Ride on voor de dienst

niet een
2 Taizenrs met als afwisseling samenzang

Heer wijs mij Uw weg 2e en 4e couplet met samenzang (ik vraag Elisabeth voor de solo)
Spirit wings

Als een hert 1e samenzang 2e koor 3e samenzang

let's join
lay up (solo dit keer door Maaike als zij er is)

na de dienst: I will give thanks

Groet,
Richard

Caroline

Helemaal goed hoor!

Arianne/ik hebben hier ook al een voorzet voor gegeven dus ik ben het er helemaal mee eens

groetjes caroline

Gast

Gast

Goedemiddag, hier is dan eindelijk de definitieve liturgie voor de dienst op 23 juni.
In samenspraak met Caroline, Richard en de dominee.
Even voor de goede orde, I will give thanks vervalt!

Orgelspel

Voor de dienst zingt Voice of Joy: Ride on

Welkom

Zingen: Ps. 146: 1,3

Stil gebed

Votum en Groet

Voice of Joy zingt:

Niet een

Prijs de Heer

Gebed om de Heilige Geest

Zingen met Voice of Joy:  Als een hert dat verlangt naar water  (ELB  Cool

Schriftlezing:  1 Petrus 4: 7 t/m 11  (NBG)

Korte overdenking

Zingen:  Gez. 437

Voice of Joy zingt:

Spirit Wings

Heer wijs mij uw weg   (opwekkingslied nr. 687) (2e en 4e couplet samen met de gemeente)

Korte overdenking

Zingen:  Gez. 249: 1, 3

Voice of Joy zingt:

Let's join in celebration

Lay up your treasures in heaven

Dankgebed en voorbeden

Inzameling gaven

Zingen:  ELB 364  Heerlijk is uw Naam

Zegen

Na de dienst is er de gelegenheid om koffie te drinken met elkaar!
Groetjes Mirjam....

Gast

Gast

er verschijnt ineens een zonnebril achter het lied als een hert, geen idee waarom??? Komt vast door het mooie weer buiten, ;-)....

Reinder

Hoi,

Ik zie in de liturgie staan, in het eerste blokje, "Prijs de Heer".
Dit is de titel van één van de Taizé liederen, zingen we dan ook dat ene Taizé lied of doen we er toch twee???

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum