Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Zondag 14 juni 2009, Katholieke Kerk Katwijk

4 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

Gast

Gast

Nogmaals een katholieke dienst, maar nu op zondagochtend om 10.00uur...

Ik ga a.s. maandag naar een overleg van de "commissie" daar, zodra ik meer weet zal ik het weer op het forum zetten!

Groetjes Maaike

Laatst aangepast door Admin op ma apr 27, 2009 11:06 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : toegevoegd aan de kalender)

Gast

Gast

Goedemorgen allemaal,
Gisteren ben ik in de Kath. Kerk van Katwijk geweest om daar de liturgie voor zondag 14 juni door te nemen. Leuke mensen, de dame is zelfs nog lid van Voice geweest (Anneke Karremans, tegenwoordig Noordermeer van d'r mans-naam).
Het gaat om een Sacramentsviering, wat inhoudt dat het om een viering van Brood en Wijn gaat.
Ik had de nrs van 9 mei meegenomen, dus daar hebben ze ook wat van uitgezocht!
De lezingen heb ik naar Reinder gemaild, die zet ze op het forum...

Hier de mogelijkheden voor ons om te zingen:

Openingslied: moet een welkom aan iedereen zijn
Gloria: loflied aan God (Lord of Mercy vonden zij erg mooi daarbij)
Tussenzang: tussen de 2 lezingen in, graag iets wat bij de lezingen past
Acclamatie: iets wat terugslaat op de lezingen
Offerandezang: iets met brood en wijn/gaven (als in collecte, die dan ook is)/samenkomen rondom tafel
Communielied: mogen 2 liederen zijn (Lord, I stretch vonden zij goed passen)
Slotlied: een danklied (I will give thanks is een optie, heb ik ook met hen besproken)
Er is een mogelijkheid voor een toegift, daar de kerk zich er goed voor leent om te zingen!

Ik ben ook nog even in de kerk zelf geweest, wij staan in een soort koordeel, waar ongeveer 40 man in kan! Ik weet nu niet precies hoeveel er op staan, maar het past vast...
Richard heeft z'n eigen "podium" incl. lessenaar Wink !
Er staat een orgel en een piano, maar ik heb aangegeven dat wij onze eigen apparatuur willen gebruiken, toch Richard??

Nou, shoot maar over de nummers!!
Mazzel Maaike

Reinder

Binnengekomen mail:
Hallo Maaike,

**

Na Pasen maak ik een afspraak om de liederen uit te zoeken bij de liturgie.

De Bijbelteksten zijn:

1e lezing: Exodus 24, 3-8

In die dagen stelde Mozes het volk in kennis van alle woorden en bepalingen van de Heer. Eenstemmig betuigde het volk: “Alle woorden die de Heer tot ons gesproken heeft zullen wij onderhouden.” Daarop stelde Mozes alle woorden van de Heer op schrift. De volgende morgen bouwde hij aan de voet van de berg een altaar en stelde twaalf wijstenen op, naar de twaalf stammen van Israël.Toen gaf hij jonge Israëlieten de opdracht stieren op te dragen als brand - en slachtoffers voor de Heer. Mozes nam de helft van het bloed en deed dat in schalen terwijl hij de andere helft uitgoot over het altaar. Toen nam hij het verbondsboek en las dit voor aan het volk. En zij verzekerden: “Alles wat de Heer zegt zullen wij doen en ter harte nemen.” Vervolgens nam Mozes het bloed, sprenkelde dat over het volk en sprak:”Dit is het bloed van het verbond dat de Heer, op grond van al deze woorden, met u sluit.”

Evangelielezing: Marcus 14, 12-16.22-26

Op de eerste dag van het ongedesemde brood, de dag waarop men het paaslam slacht, zeiden zijn leerlingen tot Jezus:” Waar wilt Gij dat wij voorbereidselen gaan treffen zodat gij het paasmaal kunt houden?” Hij zond daarop twee van zijn leerlingen uit met de opdracht: “Gaat naar de stad en daar zult ge een man tegenkomen die een kruik draagt; volgt hem en zegt aan de eigenaar van het huis waar hij binnengaat: De Meester laat vragen: Waar is de zaal voor Mij, waar Ik met mijn leerlingen het paasmaal kan houden? Hij zal u dan een grote bovenzaal laten zien met rustbedden en van al het nodige voorzien; maakt daar alles voor ons klaar.” De leerlingen vertrokken, gingen de stad binnen, vonden alles zoals Hij het hun gezegd had en maakten het paasmaal gereed. Onder de maltijd nam Jezus brood, sprak de zegen uit, brak het en gaf het hun, met de woorden: “Neemt, dit is mijn Lichaam.” Daarna nam Hij de beker en na het spreken van het dankgebed reikte Hij hun die toe en zij dronken allen daaruit. En Hij sprak tot hen: “Dit is mijn Bloed van het Verbond, dat vergoten wordt voor velen. Voorwaar, Ik zeg u: Ik zal niet meer drinken van wat de wijnstok voortbrengt tot op de dag waarop Ik het, nieuw, zal drinken in het Koninkrijk van God.” Nadat zij de lofzang gezongen hadden gingen zij naar de Olijfberg.

Met vriendelijke groet,
Mw. A. Noordermeer - Karremans
Parochiesecretariaat H. Joannes de Doper
Kerkstraat 70
2223 AJ Katwijk
0714029402
(di, wo, vr 8.45 -11.45 uur)

http://www.voiceofjoy.nl

ahaan

Hoi allemaal,
Best wel weer een hele dienst om te vullen. Wat een verschil met de andere ( PKN) diensten waar je er soms tussen gepropt wordt! Wat wel weer moeilijk is om aangepaste liederen te vinden die aansluiten op viering en beleving. Dit is mijn voorstel waarbij ik gekeken heb naar nummers die we al kennen, ned. talig/engelstalig, vlot/gedragen.
Openingslied: Rejoice and be glad ( and we are welcomed in )
Loflied: I'll will give thanks ( zeker een vorm van lofprijzing om god te danken voor alles)
Tussenzang: Overdenking
Acclamatie: [b] God en God alleen

Offerandezang: Lord of mercy ( now we humbly come to you )
Communelied: Lord I stretch
Slotlied: [b]Let us go in peace
Toegift: [b]Nu durf ik mezelf te zijn
( gewoon omdat het zo'n mooi lied en na de dienst ook tot zijn recht kan komen.

Reinder

Hier de mogelijkheden voor ons om te zingen:
Is er gesproken over een maximaal aantal liederen of mogen wij van elke mogelijkheid gebruik maken?

Gast

Gast

Nee, ze hebben geen maximum aangegeven, wat ik heb opgeschreven daar mogen wij zingen (9 nrs dus totaal incl. toegift) en dat verwachten zij ook...

Arianne, alvast bedankt voor het nadenken! Denk dat het indd de goeie nrs op de goeie plek zijn, er mag bij de communie echter nog een nummer bij! Dat duurt nl redelijk lang...

Weet één van jullie trouwens of er mensen binnen ons koor katholiek zijn?? Dit ivm de communie...

Groetjes Maaike

Caroline

hoi hoi,
arianne, wat ben je toch weer snel met een voorstel!! helemaal goed!

heb geprobeerd om zonder het voorstel van Arianne zelf het programma in te vullen, en kwam redelijk op hetzelfde repertoire.
tijdens de communie kan als tweede nummer "Stil zijn voor God" gezongen worden.

Zelf had ik als openingslied "Ride on". (Welkom, koning Jezus) i.p.v. "I will give thanks".

als toegift "Nu durf ik mezelf te zijn" helemaal top!!

groetjes caroline

Reinder

Nu het Pinkster-optreden niet doorgaat is het een goed idee om het nieuwe lied "Kom en wees blij" aan het repertoire voor dit optreden toe te voegen?
Misschien i.p.v. "Rejoice and be glad"?
Of gaat dit te druk worden?

ahaan

Leuk. Maar Richard moet dat ook maar zien zitten. Laten we er eerst maar aan beginnen.

Gast

Gast

Ik heb nog niet helemaal scherp wat nu het programma voor 14 juni gaat worden.
Op zich denk ik dat of "Let us go in peace" of "kom en wees blij" in de komende 4 repetities moet gaan lukken om eventueel deze dag te kunnen zingen. (beetje druk mag er wel op staan, toch?) Wink

"I will give thanks" zie ik persoonlijk meer als een slotlied i.p.v. aan het begin, maar als loflied zou het wel weer kunnen passen als de dienst ook in die vrolijkheid begint.

Carolien, bedoel je "Ride On" i.p.v. "I will give thanks" of als openingslied? Dat begrijp ik niet helemaal uit jouw bericht.

Verder lijkt het me een passend programma waar we niet hard aan hoeven te werken, dus prima wat mij betreft.

Wie o wie doet er een def. voorstel?

Reinder

Nu het Pinkster-optreden niet doorgaat is het een goed idee om het nieuwe lied "Kom en wees blij" aan het repertoire voor dit optreden toe te voegen?
Misschien i.p.v. "Rejoice and be glad"?
Of gaat dit te druk worden?
Na afgelopen zaterdag denk ik dat het voor de tenoren het beste is om dit voorstel niet te doen.
Jan was bij elk lied nog flink aan het zoeken en de 14e wordt voor hem ook weer flink zweten geblazen.
"Let us go in peace" lijkt me wel een leuke optie, ook voor Jan die dit lied dan waarschijnlijk beter zal kennen dan de helft van alle liederen die we dan gaan zingen.

ahaan

Daar staat tegenover dat Kom en wees blij net zo nieuw voor ons is als voor hem en hij dat dan weer wel goed kent. Dus wat mij betreft dan het openingslied Kom en wees blij. je slaat 2 vliegen in een klap want iedereen doet zijn best hiervoor en de tekst zit er ook gelijk in ook met het oog op concert 2010.
Voorstel: openingslied: Kom en wees blij
loflied: I'll will give thanks
tussenzang: Overdenking
acclematie: God en God alleen
offerandelied: Lord of mercy
commune: Lord I stretch / Stil zijn voor God
slotlied Let us go in peace
toegift: Nu durf ik mezelf te zijn
Lekker veel Nederlandstalig. Wat mij betreft zit de vrolijkheid dan in het begin en kan I'll will give thanks daar prima ( I will proclaim all His wonders , heeft ook iets met het naar God en mensen toe willen zingen van Zijn grootheid) Ook voor de rest van het koor een leuke uitdaging doordat er 2 nieuwe nummers in zitten.
Groet Arianne

Reinder

Daar staat tegenover dat Kom en wees blij net zo nieuw voor ons is als voor hem en hij dat dan weer wel goed kent. Dus wat mij betreft dan het openingslied Kom en wees blij. je slaat 2 vliegen in een klap want iedereen doet zijn best hiervoor en de tekst zit er ook gelijk in ook met het oog op concert 2010.
Dat klopt, maar ik hoop dat er voldoende tijd over blijft om ook bekende liederen door te nemen zodat deze ook bekend worden voor Jan en Wobbe.
Zo niet dan heb ik dus liever niet "Kom en wees blij" erbij, zodat Jan en wellicht ook Wobbe ook met de andere liederen met wat meer zelfvertrouwen mee kunnen zingen.
Vergeet niet dat na de zomervakantie bestaat de tenorpartij uit Jan en Wobbe en ik.
Er mag dus wat mij betreft best wel wat meer nadruk gelegd worden op bekend materiaal.
En niet alleen met extra oefenen maar ook gewoon in de repetitie gericht op de tenoren.

Even mijn hart luchten, als je dit liever niet leest dan niet op klikken Neutral
Spoiler:

Gast

Gast

Als ik me er ook ff mee mag bemoeien, ondanks dat ik niet in de MC zit...
Hoop gemail over al dan niet 2 nieuwe nrs ivm de tenoren. Ik denk dat we het aan Richard over moeten laten of we "Kom en wees blij" doen, aangaande de repetities!
"Let us go in Peace" zit er ook nog niet volledig in, maar dat moet volgens mij best lukken met 1 a 2 repetities en "Kom en wees blij" zijn we al mee begonnen, dus dat kan best snel gaan, zeker omdat het niet een al te moeilijk lied is!

Maar ik wil eigenlijk deze week, uiterlijk volgende week, aan de Kerk doorgeven welke nrs het gaan worden. De nrs die Arianne had uitgezocht lijken mij prima passen, dus graag hier even een bevestiging op!

Groetjes Maaike

Caroline

even eerst op een eerder stukje terug te komen:
ik bedoelde inderdaad ipv Rejoice "ride on" tijdens het openingslied.
was inderdaad een verwarrend berichtje van mij Sorry Richard.
ik vind "I will give thanks" ook eigenlijk een danklied maar de tekst goed bekeken te hebben kan deze ook heel goed als lofzang. misschien gewoon uitproberen??

wat betreft de tenoren:
even een hele andere kant benaderen: Hoe denkt Jan hier zelf over?
Reinder heeft het over "het zweten van Jan". maar misschien moeten we het zelf eens aan Jan vragen hoe of wat. Ik denk dat Jan zich heel serieus opstelt en vreselijk zijn best doet om mee te doen. dan is een nummer die we met z'n allen instuderen (een nieuw nummer dus) makkelijker en minder belastend voor hem dan een "oud nummer"die voor hem alleen nog nieuw is. (snappen jullie nog wat ik bedoel??)

misschien kan Richard dit punt met Jan en Wobbe overleggen.

misschien is het een idee om Christa nog iets langer tenor te laten zingen?? zingt Anneke eigenlijk nog tenor?? als het voor Reinder nog teveel belastend is moeten we daar zeker een oplossing voor vinden!!!!!!!
Verder vind ik het heel erg leuk om weer nieuwe nummers te gaan zingen, dus ik ga toch voor "Kom en wees blij". en ik ben het met Arianne eens dat als we dit nummer de 14e gaan zingen dit alvast weer een lied is die "klaar" is voor het concert. (Als we in oude nummers blijven "hangen" komen we niet ver toch??)

al met al vind ik de repertoire keuze van Arianne helemaal goed.
mocht "Kom en wees blij" niet lukken dan kunnen we altijd nog Rejoice of ride on doen.

groetjes caroline

Reinder

Hallo allemaal, ik heb alle berichten over de tenor-partij verzameld en in een nieuw onderwerp geplaatst zodat we die discussie verder niet hier hoeven te voeren.

Het nieuwe onderwerp kan je hier vinden: Tenoren partij

Verder ben ik het ook met iedereen eens over de liederen keuze van Arianne.

Gast

Gast

Ik ben blij met de discussies die er zijn. Het geeft mij ook een beter beeld van wat er leeft en wat mensen graag willen.
Ik ben er een voorstander van om zo snel mogelijk met de nummers voor het concert te beginnen, en daar hebben we al een eerste stap naar gezet.
Ook begrijp ik Rijnder zijn zorg. Zie hiervoor het kopje tenoren voor mijn opmerkingen.

Als ik kijk naar het repetoire wat er nu voor de 14e is uitgezocht denk ik dat het moet lukken, inclusief de tenoren. We hebben nog 4 repetities incl. morgen.
Graag wil ik na morgen een besluit nemen of we beide nieuwe nummers gaan zingen ja of nee. Dan kan Maaike ook met de kerk verder alles regelen. Mocht ik twijfelen, dan overleg ik met Maaike of we nog een week uitstel kunnen hebben voordat we alles definitef maken.

Als ik kijk naar de nummers waar we extra aandacht bij de tenoren aan moeten geven gaat het om:
Lord of mercy (staat ook op het programma 2010)
Lord I stretch
Stil zijn voor God (van deze 2 nummers komt er 1 in het programma van 2010)

Alle tijd die we er in steken is dus niet "weggegooid" naar het komend jaar toe.
Ik zal een zo afwisselend mogelijk programma proberen te maken voor de komende repetities (1 juli is de laatste) zodat oud en nieuw door elkaar gaat lopen richting 14 juni.

Vooralsnog dus even afwachten op definitief besluit.

Gast

Gast

Goedenavond allen,

Ik heb vanochtend een bevestiging gestuurd (incl rekening) naar Katwijk en daarbij gevraagd wanneer ze uiterlijk moeten weten wat we gaan zingen en dat willen ze uiterlijk 5 juni weten!!

Ze willen ook graag een korte "uitleg" van de nrs vermelden in de liturgie, dus als Caroline en Arianne daar weer naar zouden willen kijken, dan heel graag!!

Fijn weekend!
Groetjes Maaike

Gast

Gast

Na afgelopen woensdag heb ik de indruk dat beide nieuwe nummers te veel van het goede is voor 14 juni. Als we ze beide zingen, wil ik het graag goed doen en niet met samengeknepen billen of het wel gaat lukken.
Daarom denk ik nu dat we "kom en wees blij" zullen moeten laten vallen en daarvoor bijv. "Ride on" in de plaats kunnen zetten.

Aan het bericht van Maaike te zien kunnen we het definitieve besluit nog even uitstellen tot woensdag a.s. Dan moeten we echt een knoop doorhakken.

Maar voor het geval dat, is er wat mij betreft alvast een alternatief.

Laatst aangepast door richard op za mei 23, 2009 8:12 am; in totaal 1 keer bewerkt

Caroline

we wachten woensdag nog even af en dan kunnen we altijd nog definitief beslissen.
ik ben het met Richard eens dat als we beide nummers zingen, we er allemaal wel een goed gevoel over moeten hebben.

een korte uitleg van de liederen gaan we regelen!!

Gast

Gast

Goedemorgen allen,
Na gisteravond is dit volgens mij de goede volgorde van dienst voor zondag 14 juni:

Openingslied: Ride on, King Jesus
Gloria (loflied): I will give thanks
Tussenzang: Overdenking
Acclamatie: God en God alleen
Offerandezang: Lord of Mercy, Lord of Grace
Communielied: Lord I stretch my hands en Stil zijn voor God
Slotlied: Let us go in Peace
Toegift: Nu durf ik mezelf te zijn

Dit moet het zijn volgens mij, wil iedereen hier nog even naar kijken?
Het heeft nog geen gillende haast, maar aangezien ik zelf na 6 juni een weekje weg ben (Polen) en ik de 13e pas terugkom, wil ik het liever geregeld hebben (controlfreak Wink )...

Groetjes Maaike

Gast

Gast

Wat mij betreft prima. Na gisteren wil ik eigenlijk "kom en wees blij" nog niet doen.
"Ride on" is een mooie vervanger daarvoor.
Verder moet ik zeggen dat ik de volgorde bij de communie beter vind passen als we deze omdraaien, eens? (dus eerst "stil zijn voor God" en daarna "Lord I stretch").
Wat mij betreft kan het geheel zo door.

Gast

Gast

Moge,
Dat omruilen van die nrs vind ik prima hoor! Ik vind "Lord I stretch" ook mooier om mee te eindigen...

Ik ga dit doorgeven aan Katwijk.
Lukt het, Arianne en Caroline, om evt in de loop van volgende week die uitleg van de liederen naar mij te mailen? Als het lukt, dan heel graag, dan is het afgerond voor ik met vakantie ga!

Thanx en fijne dagen!
Maaike

Caroline

gaan we regelen!! komt in orde.
groetjes caroline

ahaan

Hoi Maaike,
Alle vertalingen staan in het archief. omdat Lord of mercy als offerandelied gezongen wordt heb ik een aangepaste vertaling gemaakt. Dus daar staan er nu 2 van. Graag de 2e gebruiken.
Van de toegift heb ik geen samenvatting gemaakt. Lijkt me duidelijk genoeg. ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum