Hoi Caroline,
Volgens mij ging het best goed!
De kerk was lekker om in te zingen.
Wij zaten dan in een niche van de kerk wat speciaal voor koren (denk ik) is ingericht, waar we net met z'n allen konden zitten en zingen (dus geen op en af gaan wat wel lekker is als je 9 liederen mag zingen
).
En er waren uiteindelijk 8 alten aangewezig (als ik het goed heb begrepen) dus dat was ook een lekkere meevaller.
We hadden wel een technisch probleem met één van de monitors, deze stond te dicht bij luidsprekers van de kerk.
Een paar minuten voor de dienst werd het audio-systeem van de kerk aangezet en ontstond er gelijk een behoorlijk 'fluitconcert'.
De monitor dus maar uitgezet en één van de boxen meer naar het koor gedraaid zodat het koor aan die kant toch nog de piano kon horen.
Een tip dus, ook handig voor ZEP! Als je een opstelling gemaakt hebt met boxen en monitoren en het gaat fluiten, dan zal het waarschijnlijk aan de monitor liggen want deze heeft een eigen versterker ingebouwd (heeft een volume knop etc.) en niet aan de box.
Let bij het opstellen dus op of een monitor niet te dicht (4 / 5 meter?) bij een luidspreker van de kerk staat.
Verder had ik deze keer wel wat last van Jan (de tenor) die bij een aantal partijen of zijn eigen interpretatie had van de tenorenpartij of met de sopranen of bassen mee ging.
Twee keer heb ik mijn oor moeten dicht houden omdat ik anders zelf van de wijs raakte.
Daarvoor heb ik al wel mijn excuses voor aangeboden, maar hij begreep het wel.
We moesten ook een beetje naar links zingen (vanwege de opstelling) en Jan stond rechts van me, dus hij zong eigenlijk in mijn oor in plaats van dat ik beter in zijn oor had kunnen zingen. Volgende keer dus misschien even van plaats switchen.
En tijdens de repetitie ook bekende liederen even lekker doornemen alsjeblieft!
Van wat ik heb meegekregen denk ik dat onze kunsten weer goed gewaardeerd zijn, hier en daar complimenteuze gesprekken opgevangen.