Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Zondag 14 juni 2009, Katholieke Kerk Katwijk

4 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 2]

Gast

Gast

Goedemorgen,
Onwijs bedankt Arianne, ziet er echt prima uit!

Ik ga het naar Katwijk mailen en dan komt het vast helemaal goed...

Groetjes Maaike

Caroline

hoe is het gegaan??
ben heel erg benieuwd, en heb aan jullie gedacht.

wacht jullie reakties even af.....
groetjes caroline

Reinder

Hoi Caroline,

Volgens mij ging het best goed!
De kerk was lekker om in te zingen.
Wij zaten dan in een niche van de kerk wat speciaal voor koren (denk ik) is ingericht, waar we net met z'n allen konden zitten en zingen (dus geen op en af gaan wat wel lekker is als je 9 liederen mag zingen Wink ).
En er waren uiteindelijk 8 alten aangewezig (als ik het goed heb begrepen) dus dat was ook een lekkere meevaller.

We hadden wel een technisch probleem met één van de monitors, deze stond te dicht bij luidsprekers van de kerk.
Een paar minuten voor de dienst werd het audio-systeem van de kerk aangezet en ontstond er gelijk een behoorlijk 'fluitconcert'.
De monitor dus maar uitgezet en één van de boxen meer naar het koor gedraaid zodat het koor aan die kant toch nog de piano kon horen.
Een tip dus, ook handig voor ZEP! Als je een opstelling gemaakt hebt met boxen en monitoren en het gaat fluiten, dan zal het waarschijnlijk aan de monitor liggen want deze heeft een eigen versterker ingebouwd (heeft een volume knop etc.) en niet aan de box.
Let bij het opstellen dus op of een monitor niet te dicht (4 / 5 meter?) bij een luidspreker van de kerk staat.

Verder had ik deze keer wel wat last van Jan (de tenor) die bij een aantal partijen of zijn eigen interpretatie had van de tenorenpartij of met de sopranen of bassen mee ging.
Twee keer heb ik mijn oor moeten dicht houden omdat ik anders zelf van de wijs raakte.
Daarvoor heb ik al wel mijn excuses voor aangeboden, maar hij begreep het wel.
We moesten ook een beetje naar links zingen (vanwege de opstelling) en Jan stond rechts van me, dus hij zong eigenlijk in mijn oor in plaats van dat ik beter in zijn oor had kunnen zingen. Volgende keer dus misschien even van plaats switchen.
En tijdens de repetitie ook bekende liederen even lekker doornemen alsjeblieft! study

Van wat ik heb meegekregen denk ik dat onze kunsten weer goed gewaardeerd zijn, hier en daar complimenteuze gesprekken opgevangen. Smile

http://www.voiceofjoy.nl

ahaan

Door het fluitconcert waren we inderdaad een beetje van slag en moesten we echt even warm draai cq zingen. de liederen gingen dus steeds beter , hoewel de 2e sopranen bij God en God alleen een hele valse noot gezongen hebben! Gelukkig was dat er maar eentje...
De dienst in zijn geheel vond ik wat minder toegankelijk dan in Noordwijkerhout. Niet alles stond afgedrukt dus kwam je soms voor verrassingen te staan. Wel weet ik nu het verschil tussen een eucharistieviering en commune. Let us go in peace ging heel acceptabel maar...... daar kan zeker nog aan geschaafd worden. Alsof ik Richard hoor......maar je hebt zeker vaak gelijk hoor Richard.
Nu durf ik mezelf te zijn ging heel goed en werd goed ontvangen. Kortom lekker gezongen en een waardevolle bijdrage als koor kunnen geven in deze dienst.

Admin

Admin

Weer een les geleerd, onderwerp gesloten!

http://voiceofjoy.heavenforum.com

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 2]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum