Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

optreden pinksteren 12 juni Grote kerk Rijnsburg

4 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

ahaan

We wachten even het thema af maar liederen die bij Pinksteren passen zijn; Seekers, Let the peace of God reign, Thy word.

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Ik heb hier alvast de bezetting, misschien handig voor de keuze aan liederen:
Tenoren: 2
Bassen: 3
1e sopranen: 7
2e sopranen: 9
Alten: 9

Groetjes,
Maaike

Reinder

Vraagje voor de agenda.
Is "Grote kerk" de echte naam van de kerk waar wij zingen?

http://www.voiceofjoy.nl

Gast

Gast

Hallo,
"Grote Kerk" of "Laurentiuskerk" zijn de 2 benamingen die worden gebruikt!

Groet,
Maaike

ps. Ik heb contact met ds. van Duijn over deze dienst. Hij zal mij terugmailen over waar en hoeveel en enz...
Zodra ik meer weet, laat ik dat uiteraard weten!

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Gisteren even contact met de dominee gehad omdat ik nog niets had gehoord...
Hij gaf aan dat wij een beetje mogen bedenken waar en wat we willen zingen, heb hierover het volgende doorgegeven:
- Begin van de dienst 1 nummer,
- Eén keer een blok van 2 nummers (bijv. na de schriftlezing)
- Na de preek 2 nummers
- Een slotlied (zegenlied bijv.)

Hij was het hiermee eens, dus wij mogen het verder invullen!

Shoot graag!

Tot vanavond,
Maaike

ps. We staan met 2 bassen. Gé is afgevallen, Wiggert is er sowieso, Jan is er hopelijk bij (zit weer met ontstekingen e.d.)! Misschien handig om even in het achterhoofd te houden met de keus van de nummers!

Gast

Gast

Wat mij betreft zijn de nummers genoemd door Arianne een prima optie voor de pinksterdienst.
We moeten nog wel kijken naar de rest van de nummers (en het liefst iets snels er bij).

We hebben dus 4 mannen (2 tenoren en 2 bassen).
"Let us go in peace" zou een optie kunnen zijn, maar dan kan er bij de mannen niemand meer afvallen.

Schieten maar zou ik zeggen.
We hebben nog 2 repetities voor deze dienst

Gast

Gast

Hoi,

Vanmorgen begreep ik van Johan dat 12 juni ook 2 mensen belijdenis zullen doen.
Dit maakt het eigenlijk een beetje en dubbel thema.

@Maaike, weet jij of dit klopt en of we rond de belijdenis ook mogen zingen?
Dan zou bijv. "Lord I stretch my hands" of "Be thou my vision" mooi aansluiten.

Wel zitten we dan behoorlijk in het rustige segment.
Graag uiterlijk dinsdagavond met elkaar rond zijn wat betreft repertoire zodat ik kan zien wat er nog aan sommige nummers gedaan moet worden.

Groet,
Richard

Gast

Gast

Hoi

De nummers die Arianne heeft uitgekozen zijn mooi met pinksteren, met de twee nummers van Richard erbij zijn dat er 5. Misschien een vlot nummer als His name is Jesus of I will giveThanks. Groetjes Christa.

Caroline

Dat is een uitdaging om Pinksteren en belijdenis voor de liederen aan elkaar te "koppelen".
Er zal ook genoeg samenzang zijn, dus heel veel meer dan 6 liederen kunnen we denk ik niet zingen. Ik ga maar even uit van de voorgestelde blokjes die Maaike heeft aangegeven. De nummers die nu hierboven genoemd zijn prachtig maar zijn wel allemaal engelstalig. Ik vind het ook belangrijk om ned.talige nummers erbij te doen. dit allemaal bijelkaar genomen plus rustig en vlot ( het valt toch allemaal niet mee, ha ha ) heb ik een voorstel, maar geen idee wat jullie hiervan vinden.

Voor de dienst:
Kom en wees blij. (een vrolijk loflied)

1e blokje na de schiftlezing/belijdenis:
Seekers
(ook een prachtig lied voor de belijdenis: Heer, wij willen (streven) ons aan U (te) geven, dag aan dag te leven als mensen naar Uw hart)
Nu durf ik mezelf te zijn: De wens om door vragen en gebed de juiste wegen te gaan. God reikt ons Zijn hand om hierin stand te houden.

2e blokje na de preek:
Thy word (blijft een prachtig lied)
Let the peace of God reign

na de dienst:
Let us go in Peace

schieten maar......

Reinder

Belijdenis en het lied "Kleur bekennen", lijkt mij een leuk lied voor deze dienst.
Verder lijkt mij het lied "Stil zijn voor God" ook goed passen in beide thema's.
En het lied "Nu durf ik mezelf te zijn" is inderdaad ook een hele goeie!
En verder de liederen "Thy Word", "Let the peace of God" en "Let us go in peace".

ahaan

Gezien de volheid van de dienst, als er inderdaad belijdenis is, zou ik voor 5 nummers kiezen . Een aantal nrs. bij ons zijn vrij lang. Ook zou ik er voor kiezen om de nrs. die we in de openluchtdienst zingen nu niet te zingen. Zoals Kom en wees blij en evt. I will give thanks.
Mijn voorstel is een combi van de genoemde nummers door Reinder en Caroline.
Voor de dienst;
Kleur bekennen ( zit er goed in en straalt iets vrolijks uit, ook de tekst nodigt uit om in Zijn licht te gaan staan. Ik zou wel dan de vertaling willen aanpassen)

Om gebed of belijdeins;
Stil zijn voor God ( Uw Geest die werkt in mij met daaraan gekoppeld het vruchtdragen. Uitermate geschikt voor een pinksterdienst)
Seekers ( de zoektocht en het ja zeggen en ook weer to fill us with your spirit)

Na de preek;
Nu durf ik mezelf te zijn (Graag met enige choreografie , dit versterkt de tekst en ziet er vrolijk uit! Ook past de tekst weer bij keuze´s maken en het ontvangen van God´s kracht biedt vele mogelijkheden)Dit is best een lang lied dus lijkt me 1 voldoende.

tijdens pianospel van Johan kan de dominee de zegen geven. Dit vind ik zelf altijd indrukwekkend. Na zijn amen nogmaals het voorspel en valt het koor in met Let the peace of God reign. Ook dit lied kan gebruikt worden als zegenlied.
Tot zover mijn overdenkingen.
Groet Arianne

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Heb even wat informatie ingewilligd bij de dominee, 't was mij ook niet helemaal duidelijk meer.
Er doet 1 persoon belijdenis, een man van 50+. Het aantal nummers en de plekken waar wij zingen blijft gelijk (zie hieronder).
Mocht de man die belijdenis doet zelf nog iets willen horen qua zingen, dan hoor ik dat nog, maar de dominee gaat ervan uit dat het een gemeentezang zal worden.

De liturgie:
Orde van dienst

Pinksteren 2 juni 2011
in de Grote Kerk te Rijnsburg waarin Piet van der Reijden belijdenis van het geloof doet

Voice of Joy (1 nummer)
Welkom en mededelingen

We zingen
Psalm

Moment van stilte, bemoediging en groet

We zingen Gezang 444 vers 1, 2 en 3

Gebed

Voice of Joy (2 nummers)
We lezen uit de Bijbel

We zingen

Verkondiging

Voice of Joy (2 nummers)

Inzameling van onze gaven:
1e collecte: instandhouding eredienst
2e collecte: plaatselijk diaconaal werk

Openbare geloofsbelijdenis

We zingen Opwekking 347 Ik geloof in God de Vader,

Intro op de belijdenis

Belijdenisvragen

Beantwoording door

We zingen

Belijdeniscatechisant???

Welkom

Vraag aan gemeente

Dankgebed en voorbede

We zingen
Voice of Joy (1 nummer)
Uitzending, zegen en beamen: ja, amen ja, halleluja

De deurcollecte is bestemd voor ????

Dit was het, hoop dat we er zo uitkomen!!

Maaike

ahaan

We kunnen natuurlijk wel vragen of er een nummer voor het gebed mag. Mogelijkheid zou dan zijn om Stil zijn voor God voor het gebed te doen. We blijven staan tijdens gebed. Dan Thy word voor de schriftlezing en dan gaan zitten. Seekers zou ik wel na Stil zijn voor God doen.
Staat of valt een beetje bij welke nummers we kiezen.
Verder zou ik 1 nummer na de preek goed vinden als dat nu durf is.

Ingrid Guijt

Hoi allemaal,

Ik ben t eens met arianne wat betreft de keuze dat we niet dezelfde nrs zingen op openluchtdienst.We staan dab tenslotte weer in Rijnsburg/Katwijk te zingen.....ha ha.
Ben ook wel van mening dat we met Let us go in peace ook nog wel kunnen afsluiten na zegen.Mocht dit mogelijk zijn.Vind t missschien ook wel een klein beetje jammer dat we Thy word niet zingen.Zeker nadat ik net opname heb gehoord van afgelopen zondag,KIPPEVEL!!!!
Maar vind de keuze wel mooi,want je zingt nu dan toch ook weer wat andere nrs.

Groetjes ingrid

Reinder

ahaan schreef:Dan Thy word voor de schriftlezing en dan gaan zitten. Seekers zou ik wel na Stil zijn voor God doen.
Staat of valt een beetje bij welke nummers we kiezen.
Verder zou ik 1 nummer na de preek goed vinden als dat nu durf is.

Als ik het nu goed begrijp wil Arianne het lied "Thy Word" nu wel in het repertoire voor deze dienst omdat we dus toch 6 liederen zingen ipv 5 liederen.
Ik ben het hier helemaal mee eens.

Verder zou ik "Seekers" niet na "Stil zijn voor God" doen omdat "Seekers" behoorlijk ingetogen en ééntonig is en "Stil zijn voor God" dit juist niet is. In dit blok heb je in de voorgestelde volgorde voor mijn gevoel dus een afbouw ipv een opbouw.

Reinder

Maar laat een discussie over de volgorde niet in de weg staan voor de keuze van de liederen.
Ik denk dat we met de liederen die nu genoemd zijn een goed aanvullend repertoire hebben voor beide thema's in deze dienst.

Gast

Gast

Zo genoeg om over na te denken zou ik zeggen.

Als ik alles op een rijtje zet kom ik op de volgende samenvatting:
We mogen volgens liturgie 6 nummers zingen

Genoemd zijn nu:
Stil zijn voor God
Seekers
Thy word
Kleur bekennen
Nu durf ik mezelf te zijn (weet niet of we ruimte hebben voor beweging ivm het grote houten hek in de kerk) Dit nummer kent Jan Star denk ik nog niet.
Let us go in peace

Dat zijn 7 nummers.
De volgorde is nu nog niet zo belangrijk (al moet het wel aansluiten), dus welke laten we vallen?

Laat maar weten

Caroline

ik zou stil zijn voor Go laten vervallen. Het is een prachtig nummer maar ik vind qua zelfde ingetogenheid en rustige nummers Sekkers, Thy word Let the peace of God reign mooier en beter passen, maar het blijft koffiedik kijken.......

Ingrid Guijt

Ik ben t met Caroline eens,Stil zijn voor God is mooi,maar vind Thy word en Seekers erg goed passen.Qua volgorde moeten we even kijken wat aansluit,maar hebben zo mooi keuze gemaakt denk ik voor deze Pinksterdienst.Lastig he als je zoveel keus hebt uit mooie nrs......
Nou Richard je kan aan de slag morgen...Ha..ha...
Groetjes tot morgen

Ingrid

ahaan

Volgens mij heb ik wat verwarring gezaaid. Mijn voorstel was om of Seekers te doen of Thy word. En geen 7 nummers maar 5 nummers.
Let us go in peace niet doen omdat we die al in de openlucht dienst doen.
Dus kleur bekennen
Stil zijn voor God voor het gebed. Tijd niet gezongen en past zo goed bij pinksteren. Heer dat ik dan groei, want ik verwacht Uw Geest die werkt in mij. wat wil je nog meer...
Dan voor de schriftlezing Thy word ( of Seekers maar mijn voorkeur is thy word)
Na de preek Nu durf
Voor of na de zegen die onder pianobegeleiding gegeven wordt Let the peace

Lijkt mij ruim voldoende voor deze dienst maar ik hou wel van een strakke planning!

Reinder

Ik sluit mij aan bij Arianne, dat geldt dus ook voor de liederen waarvan zij voor deze dienst de voorkeur heeft.
Ook al hebben we "Stil zijn" wel in het bevoorrechte Noordwijk gezongen, maar een hele tijd niet in Rijnsburg volgens mij.
Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is dat Jan Star het lied "Nu durf ik mezelf te zijn" dus niet kent.

Caroline

jan star is muzikaal genoeg om dit lied "nu durf ik mijzelf te zijn" snel op te pakken!!!
Gaat volgens mij best lukken.

helemaal goed zo.

Gast

Gast

OK, de verwarring is voor mij nog niet helemaal helder. Kan aan mij liggen, maar ik de een poging om het helder te krijgen.

We gaan dus voor 5 liederen:
Kleur bekennen
Nu durf ik mezelf te zijn
Thy word

Voor het laatste (5e) lied ben ik het nu even kwijt.
Gaat dit nu Stil zijn voor God worden of Seekers?
Mijn voorkeur gaat uit naar "Stil zijn voor God"

Ingrid Guijt

Ik sluit me bij Arianne aan.Ik vind Thy word goed passen en ontzettend mooi qua tekst.Had niet goed nagedacht over Stil zijn voor God,maar zoals ik t nu lees past dit ook heel goed.En opzich is 5 nrs dan toch ook goed?En mocht er dan nog iets extra"s bijkomen,kan dat nog....
En Richard,Ik snap de verwarring hoor.....We worden tenslotte allemaal een dagje ouder....ha ha....
Groetjes Ingrid

Reinder

Umm ... nee, we gaan voor 6 liederen.
Volgens mij zijn dit de liederen:

Kleur bekennen
Stil zijn voor God
Nu durf ik mezelf te zijn
Thy Word
Seekers

Dan kunnen we nml. Let us go in peace for 14-8 gebruiken en staat er een groot houten hek in de kerk???

En is "De Koning" qua tekst ook niet een mooi lied voor Pinksteren?

[edit] Ingrid heeft haar reactie geplaatst terwijl ik aan het typen was!! sneakeeeh! What a Face

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum