Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

9 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond)

4 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 2]

Caroline

gelukkig is het probleem met de "zwarte lijst" weer opgelost. Wat een gedoe zeg.....
maar, Reinder op zich best een goed idee om de samenvattingen op het forum te bewaren, maar vaak worden de samenvattingen toch weer iets aangepast net waarvoor en in welke dienst ze worden gebruikt. (pasen, katholieke diensten enz.enz.)

maar we kunnen er effe over nadenken....

groetjes caroline

Reinder

Komende zaterdag al, maar alles is nu rond neem ik aan?
Dus:
1 intredelied Ride on ( daar zit toch een welkom in ,kom binnen, koning Jezus )
2 tussenzang Lord of mercy (let Your Spirit fill this place, misschien ook te gebruiken voor pinksteren)
3 geloofsbelijdenis Overdenking
4 lied onder de commune Stil zijn voor God (Heer hoor mijn gebed) (misschien ook te gebruiken voor pinksteren, uw Geest die werkt in mij) met Lord I strech
5 vredeswens Let the peace of God reign
6 slotlied onze Heer heeft alle macht

http://www.voiceofjoy.nl

Gast

Gast

Goedemorgen,
Wat hierboven staat is indd de goeie volgorde!
Verder is alles geregeld; 18.00uur inzingen, dienst om 19.00uur, rond 17.30uur aanwezig om op te bouwen! Ik zal woensdag nog even vragen wie er mee willen helpen...

Tot woensdag!
Groetjes Maaike

299 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond) - Pagina 2 Empty Re: 9 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond) zo mei 10, 2009 12:12 am

Reinder

En met dit optreden achter de rug, wat kunnen we hiervan meenemen naar het optreden op 14 juni?

309 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond) - Pagina 2 Empty Re: 9 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond) ma mei 11, 2009 12:14 am

Reinder

Hier alvast een opmerking van mij.

"Ride on" was op zich een leuke binnenkomer maar het enthousiasme en het tempo van dit lied was wel in groot contast met de manier hoe de pastoor en zijn gevolg naar binnen 'schreed'. Wink
Verder denk ik dat alle liederen goed zijn uitgezocht en geplaatst, daar heb ik ook verder geen opmerkingen over.
En het was gewoon ook superheerlijk zingen in die kerk!!!
Wel even wennen eerst maar toen de gemeente erbij was, was de akoustiek naar mijn idee bijna perfect!

Wel een nadeel aan deze akoustiek is dat je ook echt heel veel dingen duidelijk hoort, gefluister, gegiegel/gelach, opmerkingen over baarmoedervrouwen Rolling Eyes ...
Bij het gaan zitten van het koor en tegelijk gaan staan van de gemeente werd ook even gelachen. Dit was echter op een best belangrijk moment in de dienst en je zag ook hier en daar dat mensen zich aan het gelach stoorden.
Dat vond ik wel jammer en een beetje pijnlijk, want wij zijn toch te gast.

Misschien is het ook een idee om van te voren te vragen naar de betekenis van de dienst.
Want wat is nu precies een "Eucharistieviering"? De communie is als bij ons het avondmaal maar het Eucharistie-stuk is voor mij in ieder geval nog onduidelijk.

Caroline

ik heb super, super genoten van de dienst, het zingen, de sfeer, de woorden van de pastoor, kortom het was een ongelooflijke ervaring. ik denk dat we heel goed hebben gezongen, en veel juiste nummers op de goede plek in de dienst hebben gezet. Voor mij persoonlijk werden sommige ( veel gezongen) nummers weer even " helemaal nieuw" en ik heb op vele momenten echt met kippenvel gezongen.

Omdat ik het niet gewend ben om een katholieke dienst bij te wonen ging veel aan mij voorbij. Veel symbolische handelingen waar ik de betekenis niet van ken en het vele staan en zitten was voor mij ook even "wennen". Ik weet dat het niet mogelijk was, maar het liefst had ik gewild dat de pastoor "even uit zou leggen waarom dingen gingen zoals ze gingen".
(had een hele lange dienst geworden)

Jammer dat er vanuit het koor daardoor gegiechel en opmerkingen kwamen. Inderdaad een pijnlijke en vind ik "niet acceptabel" gedrag.

ik ben het met Reinder eens dat wij als gast ons wel dienen te gedragen!
ik heb het zelf niet gemerkt maar vind dit toch een beetje een kwalijke zaak.....

nogmaals, ik heb genoten en zeer zeker van het samenspel met Richard en het koor.
ik vond ons een "eenheid". En zo moet het ook zijn denk ik!!!! Toch Richard??
kortom een avond om niet zo snel te vergeten......

ahaan

Ook ik vond het indrukwekkend en heel mooi om te ervaren dat je als koor zo'n belangrijke schakel kan zijn in een dienst. Nog meer dan anders waren tekst en melodie van belang en ik denk dat de meeste nummers inderdaad op z'n ' plek" vielen. Ik denk dat er een nieuwe en hele mooie bron is aangeboord!
Zelf heb ik niets gemerkt van gegiechel of iets dergelijks. Vaak is onwetendhied een bron van grapjes. Ik denk dat met wat uitleg en gewenning dit ook over zal gaan.
Kortom een ervaring die nog nawerkt. Mooi om dit mee te maken.
Groetjes Arianne

Gast

Gast

Ik sluit mij aan bij de vorige mensen m.b.t. de dienst. Het samenspel met pastoor, koor en daardoor sfeer van de dienst was erg goed. Inderdaad soms wat onwenninge momenten, maar ik vind dat alleen maar mooi om zo andere "geloofsculturen" te ervaren.
De positieve reacties over ons als groep waren zeer goed, en ik vond het ook erg leuk dat Peter kwam luisteren.
Na afloop kregen we de vraag of ze ons binnenkort weer mogen bellen omdat ze met het nieuwe programama voor de diensten van het komende half jaar aan de slag gaan. Dat zijn de dingen waar je het voor doet, door middel van onze bijdrage een grote toegevoegde waarde aan een dienst geven waardoor je terug mag komen. Top vind ik dat.

Over het gegiechel en gefluister kan ik niets zeggen, ik heb het niet mee gekregen. Als het wel zo is ben ik het met Caroline eens dat dat niet kan. Je bent te gast en als kerkgangers zich er aan storen is dat heel vervelend.

Wat mij betreft kunnen we terugkijken op een hele mooie dienst waarin we muziekaal voor dit moment behoorlijk aan ons plafond zaten wat betreft kwaliteit. Ik ben erg tevreden en we gaan het komende jaar lekker door om dat plafond nog een stapje hoger te leggen.

Dank voor jullie inzet voor deze dienst.

349 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond) - Pagina 2 Empty Re: 9 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond) di mei 12, 2009 10:02 am

Admin

Admin

Onderwerp gesloten

(mail me even als je toch nog iets wilt toevoegen)

http://voiceofjoy.heavenforum.com

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 2]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum