Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Zaterdag 28 september , Oude kerk Delft

3 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Zaterdag 28 september , Oude kerk Delft Empty Zaterdag 28 september , Oude kerk Delft wo aug 07, 2013 7:58 am

Gast

Gast

Zo, het nieuwe seizoen zit er al weer aan te komen. Ik ben mijn vakantie al weer vergeten!

Ik heb vast een topic geopend omdat ik graag voor het begin van het nieuwe seizoen wil weten wat we 28 september gaan zingen.
We moeten in totaal een uur vullen waarbij we wel iets kunnen herhalen, maar het is wel fijn als we in ieder geval een 3 kwartier muziek hebben.
Gemiddeld moet je ongeveer uitgaan van 3,5 minuten per nummer (incl. kort moment van wisseling tussen de nummers). Dat is dus minimaal 13 liederen!!
Het verzoek van de organisatie is om licht klassiek en/of religieuze muziek te zingen.
Zie graag jullie voorstel.

Groet,
Richard

Caroline

Hoi allemaal,

Heerlijk, een uur zingen in een prachtige kerk!!

Het is misschien een goed idee om "blokken" van een ca. een kwartier te maken.
we kunnen vier blokken maken. Mocht dit teveel zijn dan kunnen we kiezen of we één blok laten vallen en één blok tijdens het uur herhalen. (heeft niet mijn voorkeur maar is afhankelijk van de 4 repetities)

Een leuk idee zou zijn om als "interactief moment" een lied ter plekke in te studeren . Een nieuw Taizelied zou daar heel geschikt voor zijn. Mochten er op dat moment mensen in de kerk mee willen zingen dan is dat (lijkt mij) mogelijk! wij moeten dan wel zorgdragen voor een aantal kopieën met muziek en tekst. Lijkt mij erg leuk!!

Mijn voorstel qua blokken:

[u]1e blok: ( opwekking )
- Ride on
- Thy word
- Als een Hert
- Heer wijs mij uw weg
- I will give thanks

[u]2e blok: (gedragen liederen)
- Be thou (prachtig om a capella te zingen in de kerk)
- Let the peace of God reign
- Spirit Wings
- Blijf niet verborgen (alten en sopranen andere opstelling?)
- Nu durf ( met choreografie, erg mooi om dit blok af te sluiten met onze "handen omhoog")

3e blok: (taize)
nieuw taizelied instuderen (voorbeeld: O Lord hear my prayer)
- Prijs de Heer mijn ziel (taize)
- Jezus U bent (taize)

4e blok: (vrolijk/enthousiaste liederen)
- Onze Heer heeft alle macht
- You are my light (onder voorbehoud) anders kan: "Juicht" of "Kom en wees blij"
- Let's join
- Lay up

eventuele afsluiting:
Let us go in peace

Het zijn totaal 17 liederen en één nieuw lied!
Moet volgens mij te doen zijn.....
ben benieuwd naar jullie reactie.
groetjes caroline

Reinder

Lijkt mij een leuk plan.
Ik zelf zie het vooral als een uurtje lekker een paar liedjes doorzingen in een hele mooie kerk waar toevallig ook wat publiek ronddwarreld.
Dus niet als een concert of iets dergelijks.
Het idee om een taizelied in te studeren sluit daarop goed aan, leuk idee!

Wat betreft het repertoire zit ik wel een beetje met de liedjes "Juicht" en "Kom en wees blij".
Onze vertolking van vooral van het lied "Juicht" is niet om naar huis te schrijven.
Het lied wordt volgens mij door de meeste koorleden niet serieus genomen.
Dus zeker het lied "Juicht" zou ik uit de selectie halen voor deze dag.
Dan liever nog een keer het taizelied doorzingen wat we hebben ingestudeerd of het lied "Let us go in peace" invoegen in dat blok.

http://www.voiceofjoy.nl

Diana Ouwehand

Hallo allemaal,

Zo, net een dag terug van vakantie en dan zit je mail box behoorlijk vol. Ik vind de opzet die Caroline gemaakt heeft er erg goed uitzien. Mijn dank!!!
Ik kan alleen de mening van Reinder over het llied "Juicht" niet delen. Zelf vind ik het een mooi en enthousiast overkomend nummer, en mij lijkt het ook een lied dat veel mensen kennen en het dan waarschijnlijk ook mee kunnen zingen. VAn mij mag hij er dus tussen blijven staan. het aanleren van een taizelied is een goed plan, maar misschien moeten we die middag kijken op welk moment we dat doen. Dit is natuurlijk leuk om te doen als er veel publiek in de kerk is, dus een beetje flexibel omgaan met het programma.

groetjes, en ik ga nog een paar weekjes van mijn vakantie genieten.

diana

Gast

Gast

Dank voor jullie reacties. Ben benieuwd naar de mening van Ingrid.
En Mirjam, kun jij bevestigen dat het een lekker uur zingen is en dat we een eenvoudig lied kunnen zingen met de bezoekers?
Ik ben het met Diana eens dat we met de blokken moeten kunnen schuiven zodat we met zo veel mogelijk bezoekers samen kunnen zingen.

Wel heb ik een voorbehoud voor 2 nummers;
* You are my light
* Blijf niet verborgen
Weet niet hoe ver Johan met de piano partijen van beide nummers is. Dat zullen we de 4e moeten checken. En ook hoe "You are my light" is blijven hangen na zoveel weken.

Wat betreft "Juicht", snap ik wat Reinder bedoelt. Het is voor de meeste een lied om lekker te zingen maar wel met het gevoel van "makkelijk" en "stevig". Met name aan de tegenstem kant. Hierdoor verdwijnt onze klankkleur en komt het op sommige punten ruw en grof over. We kunnen dit lied ook gebruiken om de mensen die het kennen vanuit de kerk mee te laten zingen.

Laten we wel zorgen dat we een paar liederen benoemen die we kunnen herhalen als er wat uitloop is of als we tijd over hebben.
Dat scheelt een hoop overleg ter plekke. Noem het maar "reserve" in het programma wat we aan het koor geven. Denk dat het wel slim is als iedereen het programma een 2 weken van te voren weet.

Groet,
Richard

Caroline

Hoi hoi, misschien spreek ik voor mijn beurt (sorry Marjan) maar toevallig had ik onderstaand bericht over het concert gelezen voordat ik een voorstel deed voor dit uur zingen.

Dit is de berichtgeving uit één van de nieuwsbrieven die we van het bestuur hebben ontvangen over dit optreden:

Ook gaan we op 28 september zingen in de oude kerk in Delft! Een fantastische mooi kerk. Zie onderstaande uitleg over de bedoeling van dit miniconcert.

Zomerconcerten
Beide kerken zijn het gehele jaar geopend voor bezoekers. In de periode van april t/m oktober worden er diverse extra activiteiten georganiseerd voor onze bezoekers. Dit jaar willen we deze serie zomerconcerten uitbreiden met 25 koor-/ensembleuitvoeringen. Deze concerten zullen plaatsvinden in de Oude Kerk.
Karakter concerten
De concerten zijn nadrukkelijk bedoeld als inloopconcerten. Onze bezoekers zijn vrij om te gaan zitten en luisteren, maar mogen ook gewoon door de kerk rondlopen. Een informeel karakter dus. Dat heeft ook gevolgen voor de uitvoering zelf. Natuurlijk moeten de concerten van goed muzikaal niveau zijn. Het hoeft echter niet perse een concert volgens een programmaboekje te zijn. Het kan ook erg interessant zijn om het concert te gebruiken als repetitiemoment voor een bepaald muziekstuk. Als de dirigent dan tussendoor aanwijzingen geeft of iets verteld, zal dat zeker gewaardeerd worden.

Laten we even Ingrid haar reactie afwachten voordat we een besluit nemen over bovenstaand repertoire.
groetjes caroline

Caroline

Wel even een kleine aanvulling op Richard zijn reactie.
Ik zou het persoonlijk erg leuk vinden om "blijf niet verborgen" in de kerk te zingen.
Is het een idee om Johan een mailtje te sturen zodat hij voordat de repetities beginnen weet dat "blijf niet verborgen" op het programma staat (dan kan hij in ieder geval hiervast mee aan de slag gaan?).

Lijkt mij dan wel een goede stap dat Richard deze mail dan stuurt toch?
groetjes caroline

Gast

Gast

Ik zal Johan mailen.

Reinder

Ja, wat ik uit de mail van de organisatie haal is dat het best interessant is om een "reperteer moment" te hebben.
En dat het dus op prijs wordt gesteld dat de dirigent (of iemand anders) iets verteld over het stuk wat wordt ingestudeerd door het koor.
Het mee laten zingen van het publiek bij dit moment haal ik er niet uit.

Over "Juicht".
Het is het lied waar de meeste slordige fouten in voorkomen.
Bijvoorbeeld, tekst uit het 2e couplet wordt gezongen in het 1e couplet of andersom en dit gebeurd bijna elke keer.
Daarom denk ik dat dit lied niet serieus wordt genomen en daarom lijkt het mij geen goed plan om dit lied bij een optreden te zingen waar juist gevraagd wordt naar kwaliteit.

Gast

Gast

Eindelijk een reactie van mijn kant, wij zijn afgelopen zaterdag thuisgekomen uit Frankrijk, druk bezig om alle mail te beantwoorden! Ik heb alle reacties gelezen en wilde idd (wat Caroline heeft gedaan) het stukje kopiëren uit de mail vanuit de kerk. Je was me voor Caroline (prima hoor!!).
Dit onderstaande stukje laat ik nog even lezen. Dit heeft ook in een mail vd kerk gestaan:

Programma
Jullie zijn vrij om zelf een programma samen te stellen. We vragen jullie wel om daarbij rekening te houden met de kerkelijke functie van de Oude Kerk. Het programma dient te bestaan uit klassieke werken en/of kerkelijk gerelateerde muziek. Als jullie het programma tijdig doorgeven, kunnen we daar in de promotie rekening mee houden.

Groetjes Mirjam (ik heb net contact gehad met de Ontmoetingskerk, voor het optreden van 27 okt, jaja, ik wil op tijd beginnen met de "planning", haha!).

Caroline

HeY Mirjam,
fijn dat je er ook weer bent!! Fijne vakantie gehad?
heerlijk a.s. woensdag weer even bijkletsen met iedereen!!

misschien is het een idee om a.s. woensdag in de pauze even onze "hoofdjes" bijelkaar te steken voor een definitief programma. Ingrid moet haar licht hier ook nog even over laten schijnen......

groetjes caroline

Gast

Gast

Ik heb tot nu toe nog geen reactie van Johan gekregen.
Morgen gaan we wel lekker dingen doorzingen en hard werken aan de nieuwe nummers zodat we de tijd nuttig besteden.

Of ik morgen in de pauze tijd heb weet ik nog niet. Als jullie het afstemmen en laten weten of het programma akkoord is en een lijstje met reserve liederen hebben is het wat mij betreft ok.

Het programma moet ook naar de organisatie, vandaar.

Groet,
Richard

Reinder

Is het een idee om een stukje "repetitie" (of doorzingen) van het nieuwste lied ook niet interessant kan zijn om te doen?

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum