Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

14 december Noordwijkerhout

5 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

114 december Noordwijkerhout Empty 14 december Noordwijkerhout di okt 15, 2013 5:56 am

Caroline

Hoi hoi,
Misschien handig om deze topic te gebruiken voor de dienst van 14 december in Noordwijkerhout. Dan kan de eerdere geopende topic gebruikt worden voor de dienst van 25 december

groetjes caroline

214 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout di okt 15, 2013 6:08 am

Caroline

Hoop dat Mirjam snel contact krijgt met de pastoor voor de dienst:
Repertoire wat we daar kunnen zingen:

- Dit Kind mijn Heer (offergave)
- Blijf niet verborgen
- You are my light
- Blokje taize: - "Jezus U bent het licht in mijn leven" en "O Lord hear my prayer"
- Christmas blessing

rest van repertoire moet dan worden aangevuld als we bericht hebben ontvangen over de dienst van de pastor.

groetjes caroline

314 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout di okt 15, 2013 6:56 am

Caroline

Is misschien "Op U mijn Heiland blijf ik hopen" een idee om toe te voegen aan het repertoire voor de 14e. Het is een prachtig advent nummer met een mooie fluitpartij. En nederlandstalig.

weet natuurlijk niet of er genoeg tijd is om deze goed in te studeren maar dat moet Richard natuurlijk beslissen.

Ik vind het zelf wel erg mooi om deze te zingen (en spelen)

hoor het wel wat jullie hiervan vinden.
groetjes caroline

414 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout di okt 15, 2013 7:31 am

Diana Ouwehand

repertoire ziet er goed uit. "Op U mijn Heiland" is inderdaad een mooi en gedragen lied. Past ook goed in de adventstijd. Als Richard het ziet zitten, zeker doen. Dat zouden dan al 6 nummers zijn. Inderdaad even afwachten wat de pastor wil en dan indien nodig aanvullen.

groetjes,

Diana

514 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout wo okt 16, 2013 4:11 am

Ingrid Guijt

Hoi Hoi,
Vind het ook mooi repertoire en Op u mijn Heiland zou ik zeker doen...mocht dat qua tij ook lukken.
Nu idd ff afwachten hoe of wat,maar vind de opzet mooi zo...
groetjes,Ingrid

614 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout vr nov 01, 2013 9:06 am

Caroline

Hoi allemaal,
Als het goed is hebben jullie de liturgie voor 14 december via de mail ontvangen van Mirjam.
Ik heb hiernaar gekeken en wil het volgende voorstel doen!
A.s. dinsdagavond (5 november ) heb ik met Richard contact over de afgelopen repetities en en het voorbereiden van de aankomende repetitie. Graag zouden we dan het repertoire voor de 14e rond hebben. Zodat Richard hier naar kan kijken en we dit kunnen inpassen binnen de aankomende repetities.

Dus graag reageren vóór a.s. dinsdag.

Intredelied:
-Op U mijn Heiland wil ik hopen.
(alternatief: Lord of Mercy / Let the peace

Tussenzang:
-Niet één (past bij de eerste schriftlezing)

Liederen tijdens het klaarmaken van de tafel/collecte:
- Jezus U bent het licht in ons leven (taize)
- O lord hear my prayer (taize)
(past mooi want gelijk na het zingen van dit blokje is het eucharistische gebed)

tijdens communie:
- Dit kind mijn heer
- Christmas blessings

na zending en zegen
- You are my light

Hoor graag jullie ideeën/mening
groetjes caroline

714 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout vr nov 01, 2013 11:32 pm

Reinder

Het lied "Op U mijn Heiland blijf ik hopen" hebben we een hele lange tijd niet gezongen, is best zwaar om te zingen (adem) en het meerstemmige deel is in jaren niet behandeld. Bedoel jij echt dit lied of misschien een andere?
Van de genoemde alternatieven gaat mijn voorkeur uit naar "Let the peace of God reign".
Persoonlijk zou ik voor "You are my light" kiezen.

Een mooi lied voor tijdens de communie is naar mijn mening "Blijf niet verborgen".
Dit in plaats van "Christmas Blessing" die wat mij betreft als slotlied op het moment na de zending en zegen gezongen kan worden in plaats van "You are my light".

Verder, is het idee om de twee Taizé liederen te combineren met de liederen voor tijdens de communie?
Dus dat bij elk koorzangmoment een taizé lied met een koorlied wordt gezongen?
We hoeven niet persé een taizé-blok te hebben.

http://www.voiceofjoy.nl

814 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout za nov 02, 2013 3:47 am

Caroline

Ik ben het met Reinder eens dat "You are my light" beter past aan het begin van de dienst dus tijdens het intrede lied. Ik heb dit in eerste instantie niet gekozen omdat ik het einde van dit lied te "vol" van klank vind aan het begin van een dienst. Maar qua tekst past hij heel goed.

The christmasblessing komt dan aan het einde, dus na de zegen.

blijf niet verborgen past ook heel mooi tijdens de communie.

Blijf toch nog steeds ± Op u mijn Heiland blijf ik hopen erg mooi vinden passen binnen de dienst. En ja, Reinder ik bedoel dit lied echt. )zie ook al eerdere reakties hierop dit forum over dit lied!!
maar dit moet dan even met Richard besproken worden wat hij hiervan vind. Het is idd lang geleden maar we hebben ook nog wel even om hiermee aan de slag te gaan! Nieuwe uitdaging toch

nieuwe opzet van de dienst wordt dan:

Intredelied:
-You are my light

Tussenzang:

- Jezus U bent het licht in ons leven (taize)
(past mooi want gelijk na het zingen van dit blokje is het eucharistische gebed)

tijdens communie:
- Dit kind mijn heer
- Blijf niet verborgen

na zending en zegen
- Christmas Blessing

groetjes caroline
ps± ik vind de taizeliederen wel erg mooi bij elkaar passen qua stijl liederen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een blokje taizeliederen

wachten even iedereen haar reactie af.

914 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout ma nov 04, 2013 8:19 am

Diana Ouwehand

Ik vind het wel het proberen waard, als Richard het ook ziet zitten om "Op u mijn Heiland" te zingen.
We hebben hem wel af en toe als inzinger gezongen. You are my light kan dan misschien na "Niet een"
Het blokje Taizeliederen zou ik zo houden. Een rustig blokje dat past bij dat moment van de liturgie.

groetjes,

Diana

1014 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout za nov 09, 2013 1:36 am

Gast

Gast

Hai, even vragen of er nu definitief is besloten wat we zingen 14 dec. in Noordwijkerhout. Dan kan ik dit doorgeven aan de pastoor. Ik heb toch goed begrepen dat er afgelopen week contact is geweest met jou, Richard?
Groetjes Mirjam...

1114 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout za nov 09, 2013 5:53 am

Reinder

Mirjam, het is even afwachten hoe het lied "Op U mijn heiland" zal gaan.
Dit lied is in jaren niet meer gezongen, behalve dan als oefenlied voor de lange adem, en dat was eenstemmig niet het meerstemmige deel.

MC, Ik voel me niet echt comfortabel met het idee van "Op U mijn heiland".
Als dit lied niet snel in te studeren is dan kies ik liever het bovenstaande repertoire waardoor er ook meer tijd is voor de kerstliederen.

1214 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout zo nov 10, 2013 12:40 am

Caroline

Even concreet een paar dingen:
Met Richard is gesproken over bovenstaand repertoire. dit repertoire is akkoord maar alleen de plekken in de dienst zijn nog niet helemaal duidelijk. Een vraag van Richard is hoeveel tijd er "opgevuld" dient te worden tijdens het blokje: klaarmaken van de tafel/collecte en het blokje: communie.

Misschien kan Mirjam dit nog even navragen bij de pastor. Als dit bekend is dan kunnen we de volgorde van de liturgie definitief maken.

Het lied "Op U mijn Heiland" zullen we na deze informatie en na de repetitie van aankomende week besluiten of wij deze toevoegen aan het repertoire ja of nee.

Aanstaande woensdag moeten we dus definitief gaan besluiten wat het repertoire gaat worden zodat Mirjam dit aan de pastor kan doorgeven.

hoop dat e.e.a. duidelijk is
groetjes caroline

1314 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout ma nov 11, 2013 9:01 pm

Gast

Gast

Ik heb een mail ontvangen vd Jozefkerk, ter verduidelijking op de vraag van Richard:

Mijn vraag was: hoeveel tijd dient er "opgevuld" te worden tijdens het blokje: klaarmaken van de tafel/collecte en het blokje: communie.

Dit ligt aan het aantal mensen wat in de kerk zit maar meestal wordt hier een lied gezongen. Bij de communie is er wat meer tijd om dat dan ook het afruimen van het altaar erbij komt. Twee liederen is hier wel mogelijk en je zou ook nog iets achter de hand kunnen houden als het wat meer tijd in beslag neemt.

Ik heb geprobeerd de pastoor te bellen, dit is echter heel lastig en kan alleen op vrijdag, dat duurt te lang, dus vandaar het mailcontact.

Hoop dat het zo duidelijk is, tot morgenavond!

Gr Mirjam...

1414 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout ma nov 11, 2013 9:04 pm

Caroline

Helemaal super! Bedankt.
na morgenavond beslissen we of het lied: Op U mijn Heiland gezongen gaat worden ja of nee.

Met al deze info en na de repetitie van morgen kunnen we dan de liederen op z'n plek gaan zetten!

groetjes caroline

1514 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout vr nov 15, 2013 9:18 am

Caroline

Hoi hoi,

Ik denk dat we het allemaal mooi vinden als we "Op U mijn Heiland" die zondag zingen.
richard gaat hiermee ook akkoord. Hij vind het een prachtig lied die zeker in deze kerk goed tot zijn recht zal komen. We hebben nog een aantal repetities, en volgens hem gaat dit zeker lukken. met de verdere informatie die mirjam heeft gegeven voor de tijd die we hebben om te zingen per blokje wil ik het volgende voorstel doen:

Intredelied:
-You are my light

Tussenzang:

- Blijf niet verborgen

tijdens communie:
- Op U mijn Heiland blijf ik hopen
- Dit kind mijn Heer.
(mocht hierna nog tijd "over" zijn dan kunnen we "Jezus U bent het licht in ons leven" zingen)

na zending en zegen
- Christmas Blessing

Denk dat we zo een mooi, afwisselend programma hebben.

groetjes caroline

1614 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout vr nov 15, 2013 12:26 pm

Reinder

Is "Dit kind mijn Heer" tijdens de communie eigenlijk wel passend?
De communie is toch het avondmaal?

1714 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout zo nov 17, 2013 8:07 am

ahaan

Ik ga dit maandagavond naar de koorleden mailen samen met wat andere info!

1814 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout ma nov 18, 2013 7:54 am

Diana Ouwehand

Hoi allemaal,

Ziet er heel mooi uit. Niets meer aan veranderen.

groetjes,
Diana

1914 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout do nov 21, 2013 9:13 pm

Gast

Gast

Hai allen, als ik het goed begrijp is dit de definitieve opzet die naar de Jozefkerk gestuurd kan worden?
Moet ik nog samenvattingen meesturen of is dit niet nodig voor het boekje van deze kerk?

Intredelied:
-You are my light

Tussenzang:

- Blijf niet verborgen

tijdens communie:
- Op U mijn Heiland blijf ik hopen
- Dit kind mijn Heer.
(mocht hierna nog tijd "over" zijn dan kunnen we "Jezus U bent het licht in ons leven" zingen)

na zending en zegen
- Christmas Blessing

Gr Mirjam...

2014 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout vr nov 22, 2013 1:09 am

Caroline

Hoi Mirjam,

We zingen veel nederlandstalig. Ik denk dat de liederen die wij in het nederlands zingen voorzich spreken en dat we daarvoor geen samenvatting hoeven te maken.

Ik heb bij "samenvatting liederen' op het forum de samenvattingen gezet voor Your are my light, Christmas blessing en O Lord hear my prayer . Ook de uitleg van taizeliederen staat hierop.
misschien kan je dit (inclusief de uitleg van het taizelied) wel meesturen naar de dominee voor afdruk in de liturgie. Lijkt mij wel mooi

groetjes caroline

2114 december Noordwijkerhout Empty Re: 14 december Noordwijkerhout vr nov 22, 2013 2:02 am

Reinder

Samenvatting liederen: http://voiceofjoy.heavenforum.org/t49p45-samenvattingen-van-liederen
Ze staan op de laatste pagina.

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum