Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Kerst 2013, 14 December en 25 December

4 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

1Kerst 2013, 14 December en 25 December Empty Kerst 2013, 14 December en 25 December zo sep 22, 2013 6:37 am

Reinder

Hoi allemaal,

Het wordt weer tijd om kerstrepertoire uit te zoeken!
We hebben twee optredens in het verschiet waarin we kerstrepertoire gaan gebruiken.
Op 14 December in Noordwijkerhout, combinatie van algemeen repertoire en kerstrepertoire.
En op 25 December in Rijnsburg, kerstrepertoire.
Het repertoire voor beide diensten kunnen we in dit onderwerp bespreken.

Ter info: in de vergadering van 19-09-2013 zijn drie kerstliederen genoemd.
1. Christmas blessing
2. Dit kind mijn Heer
3. Come thou long expected Jesus

http://www.voiceofjoy.nl

Reinder

Mijn fout, er zijn vier kerstliederen genoemd.
1. Christmas blessing
2. Dit kind mijn Heer
3. Forget your worries
4. Come thou long expected Jesus

Gast

Gast

Hoi MC,

Kunnen jullie in de komende weken (in ieder geval voor 5 november) het repertoire voor zowel 14 december als voor 25 december proberen definitief te hebben? Dan kunnen we goed kijken waar we nog aan moeten werken in de weken richting het einde van het jaar.

Hoor het graag.
Groet en dank alvast,
Richard

ahaan

wat nu uitgedeeld is:
1 Christmas blessing
2 Forget your worries
3 Go tell it
4 Dit kind mijn Heer
5 for unto us ( moet nog uitgedeeld worden)
Voorstel voor de dienst: 2 of 3(?) carols
evt samenzang nummers Ere zij God
Komt allen tezamen
Ik heb de dominee (25 december) gemaild en de vraag neergelegd of zij iets met de symbolen van Hoop,liefde en geloof kan. Nog niets op gehoord
denk dat we zo de 25e een heel eind komen.
voor de 14e weet ik nog niets. misschien apart topic aanmaken?
Groet Arianne

Gast

Gast

Ook ik heb contact opgenomen met de pastoor voor de dienst van 14 dec. '13. Ik heb nog niks gehoord en zal hem deze komende week bellen.
De tijd gaat gewoon door en voor je het weet is het alweer zover.
Wordt vervolgd dus.
Gr Mirjam...

Caroline

Laten we deze topic verder gebruiken voor informatie over de dienst van 25 december.

Caroline

Mis nog wel een gedragen nummer tussen alle uptempo nummers
Een blokje van twee gedragen nummers is altijd erg mooi tussen gebed en schriftlezing aan het begin van de dienst. In het kader van de nederlandse liederen is:
Gods kerstfeest misschien een idee? (hebben we niet tijdens het concert gezongen dus kost wel wat meer instudeer tijd.....

- This Holy Christmas night is ook prachtig

verder maar even afwachten op een reactie van de dominee.
groetjes caroline

Caroline

wat we nu hebben aan repertoire voor de 25e waaruit we kunnen kiezen±

/ Christmas Carols
/ You are my light
/ Forget your worries
/ Go tell it
/ For ontu unto us
/ Dit kind mijn heer
/ Christmas Blessing

plus samenzang Ere Zij God en Komt allen tezamen.
Lijkt mij voldoende. ik mis alleen nog één gedragen lied om in het blokje te zingen samen met Dit kind mijn Heer. Blijf niet verborgen misschien. We hebben ook wel veel engelstalige liederen!
Nog even puzzelen maar.
groetjes caroline

Reinder

Een paar opmerkingen.

De christmas carols lijkt me leuk, maar we zouden "Carol of the bells" aan het eind van de dienst kunnen doen?
Helemaal leuk als Hans dan ook de klokken kan laten luiden. Wink 
Voor de dienst lijkt dit lied mij niet geslaagd.

Het lied "He is born" staat deze keer niet in het rijtje?

Is er al aan "Geest van leven" gedacht?

Het lied "This holy Christmas night" zou kunnen.
Aangezien het ook voor maar één optreden is en dit lied er (denk ik) nog wel redelijk in zal zitten (behalve die huppel dan).

Caroline

De Carols zouden we aan het begin van de dienst zingen om zo een leuke aparte stemming neer te zetten voor de het aankomende kerstfeest. (dienst) aan het einde van de dienst moet een knaller komen zodat iedereen met een glimlach de kerk uitgaat. Dus bijvoorbeeld: Forget your worries.

Een lied zingen terwijl de klokken luiden lijkt leuk maar is muzikaal niet te doen! Ik heb meerdere keren muziek gemaakt terwijl de kerkklokken luiden en ik kan je vertellen: dat wil je niet!
sorry reinder maar dat is geen goed plan ha ha!!

Geest van leven is natuurlijk prachtig maar is een lied voor maar vier koorleden.
Heeft niet mijn voorkeur maar weet niet wat de anderen hiervan denken.
Het ligt ook helemaal aan de liturgie van de dienst welke nummers we uiteindelijk gaan/kunnen kieden denk ik.

This holy Christmas night zou een mooie aanvulling zijn qua rustig nummer.

He is born is natuurlijk prachtig maar ik denk persoonlijk dat we dit lied al zo vaak hebben gezongen dat deze nu niet "nodig" is aangezien we nu andere vlotte/krachtige kerstnummers hebben die niet onderdoen aan He is born.

wordt vervolgd dus.
groetjes caroline

Diana Ouwehand

De carols zijn misschien ook leuk om buiten te zien om de mensen te verwelkomen. Weet niet of dit met de muziek te regelen is. Is maar een idee.
This Holy Christmas night vind ik ook erg mooi om erbij te doen. (Heb ik al klaar, kan dus zo uitgedeeld worden.)
He is born is natuurlijk ook een mooie afsluiting, maar dat is Forget your worry's ook. Vind het allebei prima.
Geest van leven is natuurlijk prachtig, maar gezien we maar in een kerstdienst zingen is het misschien beter als we liederen zingen die alle koorleden mee kunnen zingen.

groetjes,Diana

Gast

Gast

Goedemorgen, heb net EINDELIJK contact gehad met dominee Haasnoot voor de dienst van 25 dec. '13. Ze heeft geen enkele mail ontvangen (verkeerd email-adres!). Ook heb ik haar diverse keren gebeld, zonder resultaat (zelf heeft ze op geen enkele manier proberen contact te zoeken/ ze wist van mijn telefoontjes af, heeft geen moeite genomen mij terug te bellen o.i.d./ ook heeft ze nog geen enkel idee over de invulling van de dienst, dit vond ik toch wel even belangrijk om te delen).
Ik heb haar nogmaals de mail doorgestuurd, met daarbij de opmerking dat wij (en dan met name de MC) al heel druk zijn met het repertoire. Zij laat mij weten, via de mail, wanneer zij e.e.a. heeft bekeken, geeft mij een tijdstip door wanneer ik haar begin volgende week kan bellen).
Pffff.... groetjes Mirjam...

13Kerst 2013, 14 December en 25 December Empty Re: Kerst 2013, 14 December en 25 December do nov 28, 2013 12:02 am

Gast

Gast

Ja, we hebben een start:) 
Deze mail heb ik vanmorgen ontvangen van de dominee:

Ziet er mooi uit. Ik vind de symbolen goed, maar dan wel in de volgorde: geloof – hoop – liefde

Verder ben ik benieuwd naar jullie liederen, kun je met het e.a. toesturen waar wellicht een keuze uitgemaakt kan worden? Of in ieder geval degenen die jullie graag willen zingen.

Ik zal haar mailen zodra ik meer weet van jullie...(ps ben morgen weekend uit, wordt dus maandag!)

Gr Mirjam...

14Kerst 2013, 14 December en 25 December Empty Re: Kerst 2013, 14 December en 25 December do nov 28, 2013 12:24 am

Reinder

Heeft de dominee nu zelf een thema voor haar dienst?
Aan de hand daarvan stellen wij een repertoire samen.
Nu is het aantal liederen die we kunnen gebruiken beperkt, dus ik quote Caroline nu maar even met een lijstje van liederen die we voorhanden hebben voor deze dienst.
Caroline schreef:wat we nu hebben aan repertoire voor de 25e waaruit we kunnen kiezen±

/ Christmas Carols
/ You are my light
/ Forget your worries
/ Go tell it
/ For unto unto us
/ Dit kind mijn heer
/ Christmas Blessing

plus samenzang Ere Zij God en Komt allen tezamen.
Lijkt mij voldoende. ik mis alleen nog één gedragen lied om in het blokje te zingen samen met Dit kind mijn Heer. Blijf niet verborgen misschien. We hebben ook wel veel engelstalige liederen!
Nog even puzzelen maar.
groetjes caroline
[edit]de christmas carols zijn dit jaar "Ding dong" en "Deck the hall" en bedoeld om voor de dienst te zingen

15Kerst 2013, 14 December en 25 December Empty Re: Kerst 2013, 14 December en 25 December do nov 28, 2013 12:36 am

Gast

Gast

Ik weet nog geen thema...

ahaan

lijkt me het beste om de liederen te koppelen aan onze symbolen geloof hoop en liefde. Ga er even over meedenken en zal morgen reageren. Groet Arianne

Caroline

hoi hoi,

Best moeilijk.......

heb erover nagedacht en de liederen gekoppeld aan de symbolen (ook een beetje rekening houdend met het genre lied en de indeling van de dienst.
(Verzoek dominee volgorde symbolen: Geloof, Hoop, Liefde.
Geloof:
- Go Tell it.
- O Lord hear my prayer
(kan net voor of na een gebed gezongen worden, eventueel samen met de gemeente)

Hoop:
-For unto us
-Your are my light (hier zingen we letterlijk: You are my hope!

Liefde:
- Dit Kind mijn Heer (Gods plan van liefde is door hem volbracht)
- Forgett your worries

Vóór de dienst zingen we Ding dong en Deck the Hall en vóór de zegen: Christmas blessing
als samenzangnummers kunnen we Ere Zij God zingen.
mochten we tijd over hebben dan kunnen we ook nog Komt allen te zamen als samenzangnummer zingen. Maar ik vind dit persoonlijk best veel.

Arianne, geef heel graag ook jou ideeen over de symbolen en de liederen!

groetjes caroline

ahaan

Voorstel is toch om de volgorde aan te houden van Hoop , liefde en geloof. Daar zit een gedachte achter en de liederen die wij zingen zijn zoveel beter in te plannen.
voor de dienst:
Deck the hall
Ding dong
In de dienst
Hoop:
Jes9 vs 5:
“Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op zijn schouders en men noemt hem Wonderbare Raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst!”
Dit zingen wij letterlijk in het lied
For unto us Wat een hoop voor een volk dat in duisternis ronddoolt ( Jes 9 vs 1)

LIEFDe
zingen: Dit kind, mijn Heer.
God's plan van liefde is door Hem volbracht, wij knielen nu bij hem neer.
Maar wat brengen wij mee uit lijfde voor Hem? Waarmee zijn onze handen gevuld?
Dit zou een overdenkingsmoment kunnen zijn.

GELOOF
Wat mag je met je geloof doen? erover zingen en het vertellen aan de mensen on je heen...
zingen: Go tell it
zingen; Forget your worries
een enthousiast lied waarin we juist door die enorme blijde boodschap van redding bevrijd mogen worden van onze zorgen en verdriet. ook wordt de klaagcultuur benoemd waarin we ons zelf zovaak centraal stellen

Zegen. Pianist kan inzetten en zachtjes spelen als Ds zegen uitspreekt. Na het amen zingen wij:
the Christmas blessing gemeente kan gaan zitten
Dat de vreugde van de engelen, de blijdschap van de herders, de aanbidding van de wijzen en de vrede van het Christuskind deze kerst in je mag zijn.
Dat Christus, door mens te worden, jou mag vullen met Zijn vrede. En dat de zegen van God de Vader, de Zoon en de Heilige Geest met je is en altijd bij je zal blijven. AMEN.

Zingen: ere zij God samenzang gemeente en koor

Dit lijken mij echt voldoende liederen.
Onze liederen komen zoveel beter uit en de opbouw in de dienst is er mee gediend!
aandachtspunten:
1 plek voor symbolen
2overleg Richard voor buiten zingen

Gast

Gast

Als ik het goed lees is qua repertoire (los van de plek) het verschil dat Arianne 2 liederen weglaat;
You are my light
O Lord hear my prayer

Dit wil ik wel graag asap weten om de tijdsindeling neer te zetten voor de komende 3 repetities.

Voor de toekomst wil ik graag kijken naar een andere versie van Komt allen tezamen en deze nu niet meenemen. De versie die in de map zit vind ik echt een "draak".

Over het buiten zingen,is dat zinvol voor 2 korte carols. Op welk moment doe je dat dan (als zoveel mogelijk mensen aan komen lopen) maar je hebt een hele korte tijd dan met jas weghangen en gaan zitten omdat je dit zo laat mogelijk wilt doen vanwege het meestal late aankomen van mensen.
Ik ben op zich altijd voor het sfeer creëren vooraf en buiten, maar bereiken we het gewenste effect met 2 korte carols. Ben benieuwd naar jullie mening. We zouden ze wel acapella kunnen zingen.

Gr,
Richard

20Kerst 2013, 14 December en 25 December Empty Re: Kerst 2013, 14 December en 25 December do nov 28, 2013 10:29 pm

ahaan

hoi allen,
heb het contact van mirjam even overgenomen met predikant omdat zij nu weekend weg is en er met kerst niet bij is. Ik heb haar mijn bovenstaande voorstel gemaild en er bij gezet dat we graag snel reactie willen i.v.m voorbereidingen.
Wat betreft de 2 liederen die Caroline noemt, ik denk dat we zonder die liederen voldoende zingen. kerstdiensten zijn vaak al lang en we zingen nu al 5 liederen in de dienst.
buiten zingen kan goed geregeld worden als we buiten omlopen en onze jas in het halletje achter het orgel hangen en daar direct opkomen. Mensen komen denk ik wel vroeger naar een kerstdienst. we zouden ze inderdaad acapella kunnen zingen ( 2x) en dan naar binnen kunnen gaan. Ze zijn kort dus als we 9.25 binnen starten met zingen redden we dat wel. Geeft denk een heel leuk effect en een warm welkom!

21Kerst 2013, 14 December en 25 December Empty Re: Kerst 2013, 14 December en 25 December do nov 28, 2013 10:34 pm

ahaan

Sorry voor mijn wat snelle eigen actie naar predikant maar nieuwsbrief gaat er zondag uit en hoop voor die tijd duidelijkheid te hebben. Is naar mijn idee toch allemaal al vrij laat.
Van Caroline had ik al wel positieve reactie gehad op mijn voorstel ( zit er ook nog goed in van het kerstconcert!). wil jullie absoluut niet passeren!!!!

Reinder

ahaan schreef:Van Caroline had ik al wel positieve reactie gehad op mijn voorstel ( zit er ook nog goed in van het kerstconcert!).
( wat zit er nog goed in van het kerstconcert? )

Verder het buiten zingen.
Is het plein groot genoeg? Met alle fietsen en passerende mensen, is er plek voor ons om ons op te stellen?
En laten we het ook een beetje van het weer afhangen?

ahaan

nou de thematiek van hoop liefde en geloof!
Maar Rein wat vindt je vn het voorstel zo?

Reinder

Hoi Arianne,

Ja sorry, ik heb niets over het voorstel geschreven omdat ik het een goed voorstel vind.
Verder hou ik me bij deze keuzes expres wat meer op de achtergrond omdat jullie hier veel meer talent in hebben dan ik.

ahaan

niet zo bescheiden!

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum