Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Kerst 2010

4 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 3]

1Kerst 2010 Empty Kerst 2010 zo jun 20, 2010 9:30 am

Reinder

Voor zover ik weet gaan we het Kerstrepertoire zingen op een fonds 1818 optreden en op 1e Kerstdag in de Petrakerk.

Als repertoire hebben we tot nu toe staan:
"I heard the bells on Christmas day" en "All is well".

Nu heb ik drie vragen:
1. Zijn de genoemde optredens echt de enige optredens of zijn er misschien nog meer?
2. Hoeveel Kerstliederen gaan we instuderen voor het fonds 1818 optreden?
En ik neem aan dat we op 1e Kerstdag 6 liederen zingen toch?
3. Welke Kerstliederen gaan we naast de 2 eerder genoemde Kerstliederen instuderen?
[edit] En misschien rekening houden dat we ook een samenzang moeten begeleiden zoals vorig jaar Kerstnacht?

Zie het maar als huiswerk voor in de zomervakantie ... sunny santa

http://www.voiceofjoy.nl

2Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 zo jun 27, 2010 10:51 pm

Reinder

Even ter informatie.
Wat we vorig jaar hebben gezongen is:
This holy christmas night
God kwam
Licht in de nacht
God's kerstfeest
Christmas again
Ere zij God

In 2008 zongen we in de Kerstnachtdienst:
Ding dong
Gods kerstfeest
This holy Christmas night
God kwam
He is born
Christmas again

In 2008 voor het concert met de Echo der Duinen:
Gods kerstfeest
Cool night, quiet night
Licht in de nacht
Ding dong
Christmas again
This holy Christmas night
God kwam
Snow
Healing Christ
He is born

3Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 di jun 29, 2010 1:57 am

Gast

Gast

Ik zou voorstellen om op 15 december een combinatie te maken van kerst en gewoon repertoire. Een heel fonds 1818 concert vullen met alleen kerst is te veel wat mij betreft.
De nummers voor de 1e kerstdag kunnen we uiteraard zingen, dat is geen enkel probleem.
Hier kan bijvoorbeeld "snow" ook aan toegevoegd worden.

We moeten wel een definitieve keuze maken over wat we gaan doen met "All is well". Ik hoor hier verschillende geluiden over.

4Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 di aug 31, 2010 8:47 pm

Gast

Gast

Ik heb vanuit het bestuur de vraag gekregen of we willen nadenken over het kerstrepertoire/ de inhoud van de kerstmap.
Er moeten namelijk een paar kerstmappen worden bijgemaakt en dan kan hier de juiste inhoud in komen te zitten.
Is er iemand die de eerste voorzet wil geven?

5Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 wo sep 01, 2010 12:05 am

Reinder

De huidige kerstmap zit al redelijk vol dus wat mij betreft kunnen we hier 2 vliegen in 1 klap slaan door deze op te schonen.
Een goede start voor de nieuwe mappen zijn de liederen die we de afgelopen jaren hebben gezongen.
Van de opsomming die ik al eerder gemaakt heb hier een compleet lijstje:

This holy christmas night
God kwam
Licht in de nacht
God's kerstfeest
Christmas again
Ere zij God
Ding dong
He is born
Cool night, quiet night
Snow
Healing Christ
I heard the bells (2010)
For unto us (2010)
All is well (2010)

6Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 za sep 18, 2010 8:49 pm

Gast

Gast

Hoi,

Ik wil kijken of het mogelijk is om met de kerst voor zowel fonds 1818 15 december als kerstochtend Dirk te vragen om een extra tintje aan onze kerstoptredens te geven.
Nu heeft Dirk aangegeven niet voor een 3 tal nummers alles te willen pbouwen omdat het best heel veel werk is.

Wat vinden jullie van dit idee en kunnen we al een beetje vooruit kijken naar het programma voor kerstochtend om te zien of het reeel is om Dirk te vragen?

Graag jullie reacties.
Richard

7Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 za sep 18, 2010 10:58 pm

Reinder

Als we Dirk willen vragen dan geeft dat wel een aardige voorwaarde waaraan onze keuzes voor het repertoire moet voldoen.
Met andere woorden: Liederen kiezen die geschikt zijn om met drum te worden begeleid.

Aan welke voorwaarde moeten wij voldoen om het voor Dirk gunstig genoeg te maken om mee te spelen?

Even een praktisch vraagje:
En in hoeverre is het mogelijk om zowel de piano als de drum zo neer te zetten dat ze geen obstructie zijn voor wat er in de dienst gaat gebeuren (bv aansteken van de kaars(en) waarbij beide wel zo kunnen staan dat Richard met Dirk en Johan kan communiceren tijdens het zingen? Even aan Hans vragen misschien?

8Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 ma sep 20, 2010 4:39 am

Caroline

hoi hoi
fonds 1818 15 december is natuurlijk geen probleem om nummers samen met dirk te gaan zingen. lijkt me super leuk om een keer op deze manier te doen.
nummers als: go like Eliah/kom en wees blij/sun and moon (misschien iets meer percussie dan alleen aanhet einde de barchimes)/grease/nu durf ik mezelf te zijn. afwisselend met wat nummers zonder drum. lijkt me helemaal leuk.

wat het kerstrepertoire betreft:
wat kan met drum:
chrismas again
ding dong
for unto us
he is born
licht in de nacht?

als we 6 nummers zingen waarvan 3 met drum? komt Dirk daarvoor op 1e kerstadag of moeten het er minimaal 4 met drum zijn.......
is best mogelijk denk ik alleen moet het repertoire wel goed op elkaar afgestemd worden.
ned.talig enzn enz.

misschien handig om dit woensdag even te besrpeken?

samen met all is well en I heard the bells zitten we dan heel snel op 6 nummers

9Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 do sep 23, 2010 2:35 am

Caroline

nog even een aanvulling op mijn berichtje van hierboven:
waar blijven jullie trouwens......??????? Sleep

Ik heb net op de site I heard the bells beluisterd: ( Goed hé, dirigent Very Happy )
sorry, ben effe in een melige bui......

maar daar kan ook heel goed Dirk op meespelen.
het mag iets subtieler als op het geluidsfragment maar ik vind het wel heel erg mooi!!
luisteren jullie maar even....... haha.

nee, het is een serieus voorstel hoor!!
ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

groetjes caroline

10Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 do sep 23, 2010 4:32 am

Reinder

In tegenstelling tot wat Caroline zegt denk ik dat een eventuele drum partij bij "I heard the bells" juist wat minder subtiel hoeft te zijn, het is tenslotte toch een 'rock' nummer!

Verder voel ik wel wat voor "Ding dong" en "Christmas again" ... alhoewel de nadruk nu echt wel een beetje op het 'again' gaat liggen.
"Licht in de nacht" en "He is born" liever niet.

Verder denk ik dat er ook best een wat rustiger lied tussen mag zitten, en "All is well" valt niet onder de categorie 'rustig' deze keer ;-) .

11Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 wo okt 13, 2010 5:39 pm

Reinder

Heb het forum even nageplozen en "For unto us" is eventjes in 2008 (als gezamelijk lied bij het concert met Echo der Duinen) ter sprake gekomen maar daarna niet meer.
Dit even n.a.v. het niet in de map zitten van dit lied bij de meeste koorleden (inclusief bij mijzelf).

12Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 wo okt 13, 2010 11:18 pm

Reinder

Wat vinden jullie van "Cool night, quiet night"?

13Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 ma okt 18, 2010 10:51 pm

Reinder

Voor het fonds1818 optreden, is "Mensen zijn op zoek" een idee?
Ik zie namelijk overeenkomsten met het thema van het lied "I heard the bells".

14Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 di okt 19, 2010 11:19 pm

Reinder

Hallo allemaal,

Nog even een andere vraag.
Weten we al iets meer van Dirk en of wij hier nog wel rekening mee moeten houden bij het uitzoeken van repertoire?

Groet,
Reinder

15Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 ma nov 08, 2010 8:01 am

ahaan

repertoire voor 25 december:
For unto us evt. met drum
All is well
I heard the bells evt. met drum
God´s kerstfeest
God kwam
He is born evt. met drum
Komt allen tezamen evt. met drum
Ere zij God evt. met drum

Voorstel om He is born na de zege te doen en Ere zij God als slotlied.
Richard vraagt of Dirk vd Gugten mee doet.
Maaike wil jij contact met predikant en organist hebben. Met de predikant over de hoeveelheid liederen, voorstel For unto us voor de dienst, 4 in de dienst en Hi is born na de zegen. En of hij de samenzangnummers goed vindt.
Graag de samenzangnummers overleggen en met de organist de mogelijkheid bespreken
wanneer dit gezamelijk geoefend kan worden. Voorstel Richard of de woensdag voor de kerst of zondagochtend 25 december.
Groet Arianne

16Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 ma nov 08, 2010 8:02 am

ahaan

Uiteraard is het zegen i.p.v. zege. Is een beetje Rijnsburgs.
En He i.p.v. Hi
Ben een beetje moe. Vandaar Wink

17Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 di nov 09, 2010 2:57 am

Gast

Gast

Hoi,
Ik heb Dirk diverse malen de vrijdag en in het weekend na onze vergadering geprobeert te bellen, maar kreeg steeds het antwoordapparaat. Heb hem die zondag een mail gestuurt, maar heb daar nog geen antwoord op. Misschien is hij met vankantie, geen idee.
Mocht ik iets van Dirk horen, dan laat ik het direct weten.

Groet,
Richard

18Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 wo nov 10, 2010 11:48 pm

Reinder

Even naar aanleiding van de opmerking van Maaike gisteren aan het eind van de repetitie.
Dat er kennelijk ook een combo aanwezig zou kunnen zijn op kerstochtend???
Dit zet wel vraagtekens bij de hoeveelheid liederen die wij zingen EN of er dan wel ruimte is de apparatuur als Dirk besluit om mee te drummen.
Hopelijk horen we snel van Maaike.

19Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 vr nov 12, 2010 2:48 am

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Hieronder de reactie van ds Koster:

Mijn voorstel is inderdaad dat jullie niet voor het begin van de dienst al zullen zingen. Het combo zorgt dan voor de muzikale invulling. (Het is overigens geen groot combo: Waarschijnlijk piano, dwarsfluit en zang.)

Jullie bijdrage als koor bestaat uit:

4 liederen tijdens de dienst

2 liederen tijdens de dienst, samen met de gemeente

1 lied als toegift

Dus voor ons geldt dan 1 nummer minder en niet voor de dienst zingen!

Groetjes,
Maaike

20Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 vr nov 12, 2010 6:31 am

Reinder

Kunnen wij erachter komen welke liederen dit combo gaat zingen/voordragen?
Voor het geval er overeenkomsten zijn met ons repertoire voor de dienst.

21Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 za nov 13, 2010 8:03 am

Caroline

Het combo zal waarschijnlijk de samenzang begeleiden. Denk ik.
Het zal niet zo zijn dat er twee muziekgroepen zijn die eigen nummers gaan zingen. ( lijkt mij een beetje teveel van het goede)
we hoeven dus denk ik niet te weten welke nummers het combo zal gaan spelen.

22Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 za nov 13, 2010 10:23 am

Reinder

Nou ... ds Koster heeft wel in de mail naar Maaike gezegd dat het combo voor de "muzikale invulling" zal zorgen voor de dienst.
En het combo zal waarschijnlijk bestaan uit: piano, dwarsfluit en zang.
Dus het kan zijn dat zij iets zouden kunnen spelen wat wij ook willen gebruiken, ook al is de kans klein natuurlijk.

Verder zal het misschien wat inschikken worden, tenzij het combo van onze piano gebruik kan maken?
En het combo zal misschien ook wat tijd willen hebben voor de dienst om voor te bereiden (met misschien dus de piano).

23Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 za nov 13, 2010 10:02 pm

Gast

Gast

Ik denk dat Reinder wel een punt heeft dat we zo snel mogelijk willen weten wat het Combo voor de dienst zou willen gaan spelen/zingen. Ik begrijp het ook zo dat zij eigen bijdrage leveren voor de dienst. Echter is het dan niet zomaar dat als er iets dubbels in zit dat wij dan maar moeten schikken qua repertoire. Maar dat lossen we dan wel op.

Verder ben ik met Maaike al bezig over de invulling qua ruimte, tijd voor opbouw en inzingen voor de dienst te regelen zodat we de tijd hebben zoals altijd. Laat dit voor nu maar even rusten, dat is in gang gezet.

Belangrijker is voor mij welk nummer we zouden willen laten vallen. In principe hadden we "For unto us" gepland om voor de dienst te zingen, dat gaat het dus niet worden.

Concrete vraag (even los van repertoire van het combo) welk lied laten wij vallen?
Dit zou ik graag voor woensdag willen weten ivm repetitie, ik heb niet zo veel zin om nu op detail aan de slag te zijn met een nummer wat niet door gaat.

24Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 zo nov 14, 2010 4:02 am

Reinder

Very Happy "For unto us" wordt met veel plezier gezongen.
Neutral "Licht in de nacht" en "God kwam" zijn de enige Nederlandstalige liederen.
Very Happy "I heard the bells on Christmas Day" zijn we al een hele tijd mee bezig, is nieuw en iedereen vindt het een mooi lied.
scratch "He is born" blijft voor mij over, maar houden we dan nog een lied over wat echt staat als een toegift?

Mijn persoonlijke voorkeur is om "He is born" te laten vallen en deze te vervangen met "For unto us".

25Kerst 2010 Empty Re: Kerst 2010 zo nov 14, 2010 9:11 am

Gast

Gast

@ Reinder, begrijp ik het goed dat jouw voorstel is:

In de dienst (in willekeurige volgorde):
Gods kerstfeest
God kwam
I heard the bells
All is well

Na de dienst als afsluiter:
For unto Us

Licht in de nacht zit volgens mij niet in het programma zoals we dat hadden uitgezocht.

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 3]

Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum