Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Kerst 2010

4 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 3]

26Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 zo nov 14, 2010 10:51 am

Reinder

Oh wacht, ik bedoel inderdaad God's kerstfeest.
En ik zie dat ik "All is well" ben vergeten ... stom van me.

Mijn redenering is dat we de twee Nederlandstalige nummers in ieder geval moeten houden.
In "For unto us" en "I heard the bells" en "All is well" hebben we al zo veel tijd en energie gestoken dat het zonde zou zijn om één van deze te laten vervallen, dus blijft er voor mij "He is born" over om uit het repertoire te halen.

En het lijkt mij niet zo'n slecht idee om dan "For unto us" te gebruiken als afsluiter.

http://www.voiceofjoy.nl

27Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 ma nov 15, 2010 8:12 am

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Ik ga vanavond via de mail even contact opnemen met de dominee en de organist en dan eens vragen wat het combo precies gaat doen; zelf zingen en zo ja, wat dan? Gemeente begeleiding qua kerkliederen?

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Maaike

ps. Ik baal hier echt onwijs van, dat er nu nog "iets" is tijdens de kerstochtend. En dat ik dat dan niet geweten heb...

28Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 di nov 16, 2010 8:08 am

ahaan

Ik hoop en denk dat we met elkaar een hele mooie kerstdienst gaan maken en krijgen! Laten we er positief in gaan staan. Zeker is dat het heel afwisselend wordt.
Mijn enige bezwaar om He is born te laten vallen is dat de rest van de liederen vrij rustig en ingetogen is. En de boodschap van Kerst is zo duidelijk dat nederlands of engels denk ik niet zo aan de orde.
Dis ik twijfel nog of een nederlands talig nr. eruit en He is born erin.
Als Richard echter de tijd hard nodig heeft om en de samenzangnummers en de andere kerstnummers in te studeren dan kan ik me voorstellen dat de keuze voor He is born te laten vallen, gerechtvaardigd is.
Carolientje wat vind jij????

29Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 di nov 16, 2010 8:29 am

Caroline

Ik zou zelf kiezen voor "Licht in de nacht" laten vervallen en He is born wel doen.
Ik ben het met Arianne eens dat er geen "krachtig" nummer in zit als we He is born laten vallen. Als je met "He is born af sluit" stuur je de mensen met kippenvel naar huis.....

maar het ligt inderdaad aan Richard voor het besluit. dit i.v.m. de repetitietijd die nog nodig is voor He is Born.

Rich, aan jou de beslissing....... ha ha

30Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 di nov 16, 2010 8:31 am

Caroline

Oh, ik ben geloof ik ook niet helemaal wakker. Licht in de nacht stond helemaal niet in het repertoire.......

ja, dan Gods kerstfeest laten vervallen ( jammer, jammer, jammer )
God kwam vind ik een prachtig nummer en a capella ( bijzonder )
en de andere nummers zijn geen optie wat mij betreft om te laten vervallen.

31Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 di nov 16, 2010 10:58 am

Reinder

Even een reactie op de opmerking over het "geen krachtige nummer" hebben in het repertoire als we "He is born" laten vervallen.

Van de tenoren-kant bekeken zijn alleen "God kwam" en "God's kerstfeest" rustige nummers, de rest van de nummers hebben zeker hun krachtige kanten.
Toegegeven, "He is born" is voor mijn gevoel zo luid dat het 'zachtste' stuk met/in Forte wordt gezongen, maar dat wil niet zeggen dat de liederen "I heard the bells" en "For unto us" niet krachtig zijn.
En zoals we het lied "All is well" nu doen is dat lied ook zeker niet in de rustige categorie te plaatsen.

Ik blijf bij mijn redenering dat we nu al zo veel tijd en energie hebben gestoken in "I heard the bells", "For unto us" en "All is well" dat we geen van deze liederen kunnen laten vervallen.
En om toch een kleine balans te houden tussen de Nederlandstalige- en de Engelstalige liederen denk ik dat we ook "God's kerstfeest" en "God kwam" in het repertoire moeten houden.
Daarom valt mijn keuze op het lied "He is born".

32Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 wo nov 17, 2010 12:23 am

Johan

richard schreef:
Concrete vraag (even los van repertoire van het combo) welk lied laten wij vallen?
Dit zou ik graag voor woensdag willen weten ivm repetitie, ik heb niet zo veel zin om nu op detail aan de slag te zijn met een nummer wat niet door gaat.

Ik lees dat wij voor kerst, 25 december een nummer moeten laten vallen. Voor 15 december (fonds 1818) staan volgens mij alle 6 kerstnummers op de rol, dus als wij bv. "He is born" niet met kerst zingen, moeten wij daar toch mee aan de slag voor 15 december (of zingen wij dan het "afvallende" kerstnummer ook niet)?

33Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 wo nov 17, 2010 2:15 am

Gast

Gast

Laat ik voor nu proberen een knoop door te hakken op basis van alles wat hierboven is geschreven (met dank aan iedereen).

We moeten in ieder geval 1 lied laten vallen voor kerstochtend. Dit betekend dat we keuzes moeten maken. Als ik nu kijk naar het repertoire dan zou ik willen keizen om de nummers die we de afgelopen periode hebben ingestudeerd te behouden. Dan doel ik met name op "I heard the bells", "All is well" en "For untu us".
Daarnaast zou ik zelf graag "God kwam" in het programma willen houden.

Er is op dit moment nog een discussie gaande tussen Maaike, de dominee en het combo omdat Maaike en ik uit mailwisseling hebben begrepen dat het combo de samenzang begeleid. Onze vraag is wat dit betekend voor onze invulling van tegenstem voor de 2 liederen van samenzang zoals afgesproken. Past dit bijvoorbeeld allemaal samen (fluit, orgel, piano, koor en gemeente). Ik zou zeggen dat dit het proberen waard is en de repetitie van 22 december gebruiken omhet een geheel te laten worden.

Ik weet dat "He is born" door een deel van het koor graag wordt gezongen en dat we het vorig jaar ook niet in het repertoire hadden. Het hangt ook een beetje van de plek in de dienst af of "For unto us" in de dienst zelf past.

Verder moeten we aan "He is born" nog best wel wat werk verzetten en is dit nummer voor Gert ook nieuw.

Ik zou willen voorstellen:
Het programma zoals eerder is vermeld en "He is born" laten vallen
Voor 15 december (goede opmerking Johan) dan dus ook dit nummer laten vallen.
Misschien moeten we hier nog een nieuw algemeen nummer voor terugplaatsen.

Mocht iemand van jullie het hier niet mee eens zijn, laten we het dan voor de repetitie van vanavond kort bespreken. Ik hoop dan ook meer duidelijkheid over de samenzang te hebben.

34Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 wo nov 17, 2010 2:56 am

ahaan

Ik kan me vinden in de argumenten en kan hier ook goed mee leven hoor!
Laten we er voor zorgen dat For unto us eruit knalt!
Groet Arianne

35Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 wo nov 17, 2010 3:16 am

Caroline

Richard helemaal goed!

groet caroline

36Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 do nov 18, 2010 8:37 pm

ahaan

Er is op kerstochtend een beamerteam aanwezig. Vind het zelf erg mooi als de teksten , voor zover nodig, op de beamer komen ondersteund door een mooie kerstachtergrond.
Zijn jullie het daar mee eens?
groet Arianne

37Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 do nov 18, 2010 10:50 pm

Caroline

ik vind dit een super goed idee!!
laat me even horen als ik eventueel hiermee kan helpen.
Ik weet zelf niet zoveel van een powerpoint maar Selina wil mij misschien hier wel mee helpen.

groetjes caroline

38Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 vr nov 26, 2010 11:34 pm

Gast

Gast

Goedemorgen allemaal,
Ik heb zojuist dominee Koster een mailtje gestuurd met daarin de vraag of er al iets bekend is over de liturgie. Hij zit alleen in Pakistan en is maandag weer terug, dus ik hoop in de loop van volgende week bericht hierover te krijgen...

Fijn weekend!
Maaike

39Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 di dec 07, 2010 11:06 pm

Gast

Gast

Goedemorgen allemaal,
Hieronder de liturgie voor de kerkdienst van 1e Kerstdag:

Orde van dienst:
Voor de dienst:
Samenzang: Uitbreidingsbundel 43

Woord van welkom
Gezang 138: 1, 2, 3 en 4 (met Voice of Joy!)
Stil gebed/Votum en groet

Aansteken kaars/Jesaja 9,1 en 5
Uitbreidingsbundel 11: 1 en 4

Voice of Joy zingt twee liederen

Gebed
Gedichtje door kind
Zingen ‘Een koning is geboren’
Kinderen naar de kindernevendienst

Lezing Lucas 2,1-14/Zingen Gezang 134: 1 en 2
Lezing Lucas 2: 15-20/Zingen Gezang 135: 1 en 3
Verkondiging ‘Zo lief heeft God de wereld gehad …’
Zingen Evangelische Liedbundel 109: 1 en 2

Kinderen terug, zingen projectlied

Dankgebed en voorbeden
Collecten zijn bestemd voor ...
Zingen Ere zij God (met Voice of Joy!)

Toegift Voice of Joy

Onze nummers moeten dus nog worden ingevuld op de juiste plek!
Graag jullie oordeel hierover...

Groetjes,
Maaike

40Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 wo dec 08, 2010 9:01 pm

ahaan

Komt mijn voorstel:

Orde van dienst:
Voor de dienst:
Samenzang: Uitbreidingsbundel 43
evt. Gods kerstfeest ( mensen zijn vroeg in de kerk en vinden het fijn om dan wat te horen, graag overleggen met predikant!)
Voordeel is dat koor kan blijven staan!!

Woord van welkom
Gezang 138: 1, 2, 3 en 4 (met Voice of Joy!)
Stil gebed/Votum en groet koor blijft staan!

Aansteken kaars/Jesaja 9,1 en 5
Koor zingt For unto us dit is nl. precies de vertaling van Jes. 9 vs 5!!!
Koor blijft staan!
Uitbreidingsbundel 11: 1 en 4 tijdens dit lied kunnen de 3 sopranen naar boven gaan!

Voice of Joy zingt All is well (koor gaat zitten)

Gebed
Gedichtje door kind
Zingen ‘Een koning is geboren’
Kinderen naar de kindernevendienst

Lezing Lucas 2,1-14/Zingen Gezang 134: 1 en 2
Lezing Lucas 2: 15-20/Zingen Gezang 135: 1 en 3
Verkondiging ‘Zo lief heeft God de wereld gehad …’
Zingen Evangelische Liedbundel 109: 1 en 2

God kwam
I heard the bells
deze 2 passen prachtig bij het thema van de overdenking

Kinderen terug, zingen projectlied

Dankgebed en voorbeden
Collecten zijn bestemd voor ...
Zingen Ere zij God (met Voice of Joy!)
Toegift Voice of Joy He is born[/b][/i][b][i]

Misschien een idee om Taco de teksten te geven zodat hij kan integreren!
Groet Arianne

41Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 do dec 09, 2010 7:09 am

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Ik zie dat Arianne nu 6 nummers wil zingen, wij hebben ruimte gekregen voor 5 nummers, laten we ons daar aub aan houden! Ik heb al zoveel discussie gevoerd hierover met de dominee, daar heb ik nu dus geen zin meer in!
Er is nog een "muzikale medewerking" aan de dienst, die ook de ruimte krijgen... Sowieso spelen zij voor de dienst!

We moeten dus nog steeds 1 nummer laten vallen...

Graag jullie gedachten hierover!

Groetjes,
Maaike

42Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 do dec 09, 2010 8:37 am

Gast

Gast

Het nummer wat we moeten laten vallen is dus voor de dienst.
Als ik kijk naar hoe Arianne alles heeft bekeken met thema en samenzang liederen, denk ik dat "Gods kerstfeest" zal afvallen. Moet daarbij wel zeggen dat ik niet de juiste liedbundel thuis heb en dus niet kan zien welke liederen gezongen worden als samenzang.

Ben het wel met Maaike eens dat we ons aan de nu gemaakte afspraken moeten houden.
Kan iemand met de liedbundel in de hand kijken of het laten vallen van "Gods kerstfeest" de beste optie is?

Maaike, wil jij met de dominee overleggen of het kan wat Arianne voorsteld om tussen de schriftlezing en het zingen van Uitbreidingsbundel 11: 1 en 4 "For unto us" te zingen met het blijven staan e.d. zoals beschreven?

43Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 do dec 09, 2010 11:33 am

ahaan

liedbundel 43 is Heerlijk klonk het lied der englen-
is een algemeen kerstnummer.
Ik dacht als het combo nu alleen dat nr. voor de dienst begeleidt is dat een beetje karig en kunnen we gods kerstfeest doen. Just a idea!!!
Maar als dat niet mogelijk is prima hoor al is Taco volgens mij vrij redelijk in het overleg en staat hij open voor suggestie dus ik denk dat het blijven staan niet zo´n probleem is.
Maar goed dat horen we dan wel.
Uitbreidingsbundel 11 is Blaas de bazuin en sla de trom, geboren is Gods kind!
Groet Arianne

44Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 do dec 09, 2010 10:01 pm

Caroline

hoi allemaal,

ik vind de plaatsing van onze liederen in de liturgie zoals arianne heeft voorgesteld helemaal top!! Het wordt zo een prachtig geheel en onze liederen komen super uit op de plekken in de dienst. heel mooi!!

mijn voorstel dus ook inderdaad: Gods Kerstfeest laten vervallen voor de dienst, als dit dus niet mogelijk is. Ik ben het met Arianne eens dat één nummer voor de dienst wat weinig is, dus misschien een mogelijkheid om dit nummer toch te doen.......

als dit voor maaike qua overleg "lastig" is, dan niet doen.

groetjes caroline

45Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 vr dec 10, 2010 12:01 am

Reinder

We kunnen het natuurlijk altijd aanbieden.
Maar inderdaad, als dit met teveel kopbrekens gepaard gaat dan gewoon lekker laten zoals het nu op papier staat.

46Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 vr dec 10, 2010 9:25 am

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Vanuit het koor kwam afgelopen woensdag best wat gemor over "God kwam". Mensen vinden het zwaar om te zingen, zeker omdat het a cappela is.
En als daarachteraan dan "I heard the bells" gezongen wordt, is dat wel wat aan zware kant.
Ik snap dat het goed bij de overdenking past, maar misschien dat er toch ff naar gekeken kan worden... Die twee nummers achter elkaar lijken mij persoonlijk best heftig!

Vond dat jullie dit moesten weten!

Goed weekend,
Maaike

47Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 za dec 11, 2010 3:17 am

ahaan

Er moet ook zoiets als een uitdaging blijven! Inderdaad is God kwam niet makkelijk maar we kunnen het mooi neerzetten als de concentratie en de wil er is.
Overgang van 3 naar 4 vond ik woensdag niet mooi gaan maar daar is misschien nog wat aan te sleutelen.
Ik vind zeker dat dit nummer de veelzijdigheid laat zien van ons koor en dan is Gods kerstfeest een nummer , met wat mij betreft, minder potentie.
En persoonlijk vind ik I heard the bells niet zwaar zingen.
Dit is mijn mening.
groet Arianne

48Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 za dec 11, 2010 4:15 am

Caroline

God kwam is inderdaad een pittig nummer om te zingen dat moet ik zeker toegeven,
maar het is en blijft een prachtig lied met een mooie tekst en totaal "iets anders" als de meeste liederen die gezongen worden. Juist een a capella nummer is "de uitdaging" voor elk koor om muzikaal goed neer te zetten. En wij kunnen dat denk ik heel goed!!

Gezien de liturgie van de dienst vind ik God kwam beter passen dan Gods kerstfeest als ik heel eerlijk ben.

49Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 za dec 11, 2010 9:03 am

Reinder

Ik weet niet in hoeverre wij ons dit 'gemor' moeten aantrekken.
Persoonlijk vond ik het al ver gaan dat we "He is born" toch in het repertoire lieten zitten.
Op- en aanmerkingen over de keuzes die de MC maakt zijn zeker niet voor dovemansoren maar we kunnen toch moeilijk elke keer maar iets omgooien omdat er binnen het koor gemord wordt?
Als ik nou zeg dat de tenoren partij het wel heel zwaar heeft met "He is born" en "God kwam" en "All is well" omdat op Kerst-ochtend de tenorenpartij uit 1 persoon bestaat, wat dan?
Het is helemaal niet erg dat een lied zwaar is om te zingen, het betekend zeker niet dat het onmogelijk is, het is alleen oncomfortabel.

50Kerst 2010 - Pagina 2 Empty Re: Kerst 2010 zo dec 12, 2010 1:25 am

Gast

Gast

Nou en daarom wil ik het alleen maar namens mezelf gezegd hebben; er kwam gewoon commentaar uit het koor vandaan... En, en dat is ook MIJN mening, ik vind God kwam en I heard the bells na elkaar gewoon niet heel prettig! Puur omdat het qua zingen gewoon wat zwaardere nummers zijn... Maar dan spreek ik namens mezelf en ik zit niet in de MC, dus laten we het lekker zo staan!
Ik zeg alleen wat ik vanuit het koor afgelopen woensdag meekreeg...

Bedankt!
Maaike

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 3]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum