Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Kerst 2010

4 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 3 van 3]

51Kerst 2010 - Pagina 3 Empty Re: Kerst 2010 zo dec 12, 2010 8:03 am

Reinder

Volgens mij is er tijdens elke repetitie wel sprake van enig 'gemor' over een lied.
Dus ik begrijp niet waarom het deze keer anders is dan de andere keren.

Sommige liederen zijn nu eenmaal wat zwaarder dan de andere om te zingen.
Maar ik denk niet dat de MC rekening moet gaan houden met koorleden door liederen niet in het repertoire te zetten omdat ze zwaar zijn, ondanks dat zo'n lied wel goed aansluit op een thema.
En dit geldt tot op zekere hoogte ook voor een volgorde van liederen.

Als je persoonlijk een probleem hebt met een lied of een volgorde van liederen dan denk ik dat het beter is om Richard daar persoonlijk tijdens de repetitie op aan te spreken.
Dit forum is alleen ter ondersteuning van de MC, het is geen open discussie platform voor het koor.

http://www.voiceofjoy.nl

52Kerst 2010 - Pagina 3 Empty Re: Kerst 2010 zo dec 12, 2010 8:43 am

Gast

Gast

Laat ik mijn mening geven en daarmee deze discussie afsluiten omdat ik vind dat dit soort discussies van perso(o)n(en) tot perso(o)n(en) gevoerd moeten worden en zeker niet over de digitale weg.

Ten eerste ben ik niet degene die alleen beslist wat er in een liturgie past en gezongen gaat worden door het koor. Daarbij is de inbreng van zowel de voorganger van een dienst (bepaald thema e.d.) als de muziekcommissie even belangrijk. Overleg met mij kan altijd, maar ik beslis niet alleen en zal niet zomaar iets omgooien.

Voice of Joy mag blij zijn met een groep mensen die de muziekcommissie willen vormen en die er zo veel tijd en energie insteken. Geloof me, ik heb veel muziekale groepen meegemaakt en dit is echt uniek. Vertrouw op de meerwaarde die deze mensen hebben en iedereen zou moeten proberen de achtergrond van keuzes die gemaakt worden te begrijpen. Dat is soms best lastig, maar zal zeker helpen in dit soort situaties.

Verder vind ik het jammer dat ik steeds vaken dingen via via hoor ipv rechtstreeks door mij gewoon in een pauze of na afloop aan te spreken. Dan heb ik de gelegenheid om de MC er bij te halen en kunnen er zaken open worden besproken.

Het was vooraf heel duidelijk, en zo heb ik het een 2 repetities geleden ook aangegeven: We gaan in op de wens van het koor om "He is born" terug te plaatsen met daarbij als voorwaarde dat een van de twee nederlandstalige liederen zou komen te vervallen, dit afhankelijk welke van de twee het beste in de liturgie zou passen. Dit heb ik ook zo voor het hele koor tijdens de repetitie uitgelegd.

Daarmee is de keuze voor en door iedereen gemaakt en vind ik het niet passen om daar achteraf in het via via circuit commentaar op te hebben.

Daarom dan ook mijn vraag (en dat mag wat mij betreft best op de ledenvergadering worden aangegeven) om als er commentaar, degene die commentaar heeft rechtstreeks naar de MC te laten komen om uit te leggen hoe en wat. Dan kan er overleg plaatsvinden op de manier zoals het volgens mij zou moeten.

Altijd is er wel commentaar van iemand, je kunt het lang niet altijd voor 45 mensen goed doen. Dat weet ik heel erg goed. Daarom moeten we zoeken naar de middenweg en luisteren we met regelmaat naar de koorleden (zoals bijvoorbeeld bij "He is born", "Last night of the world" wat we voor het concert hadden uitgezocht en een tijd geleden met "Mighty spirit".)

Wat mij betreft moeten we het programma voor kerstochtend nu zo houden omdat dit het beste past in het geheel. Laten we vooral kijken naar de boodschap die we deze ochtend hebben en de nummers die we hebben staan als een uitdaging zien ipv als een zware last. Als ik denk dat het niet haalbaar is dan zal ik er echt niet aan beginnen, en ik hoop dat jullie dat op basis van de ervaring in afgelopen paar jaar met mij eens zijn.

Groet,
Richard

53Kerst 2010 - Pagina 3 Empty Re: Kerst 2010 wo dec 15, 2010 11:21 pm

Gast

Gast

Goedemorgen allemaal,
Begrijp ik het goed dat dit de volgorde wordt voor 1e Kerstdag?
- For unto us
- All is well
- God kwam
- I heard the bells
- He is born
Ik zal in de liturgie naar de dominee dan ook terugmailen waar wij blijven staan of gaan zitten en wanneer de 3 sopranen naar boven zullen gaan!

Graag een bevestiging van jullie uit dat dit klopt! Dan probeer ik het voor dit weekend af te ronden...

Thanx,
Maaike

54Kerst 2010 - Pagina 3 Empty Re: Kerst 2010 vr dec 17, 2010 4:07 am

Gast

Gast

Hoi Maaike,

Het aantal liederen en de volgorde in jouw bericht hierboven kloppen. Dit op de plaatsen zoals aangegeven door Arianne (zonder het lied voor de dienst "Gods kerstfeest) in de liturgie.

De samenvattingen staan ook op het forum onder "Archief - samenvattingen".
Als ik het goed heb begrepen worden er voor deze dienst ook foto's uitgezocht die via de beamer getoond kunnen worden tijdens het zingen, maar hier ben ik niet helemaal zeker van.

55Kerst 2010 - Pagina 3 Empty Re: Kerst 2010 za dec 18, 2010 6:10 am

ahaan

Ja ik ga dit even kortsluiten met Rianne. Ik heb het mailadres van de beamerman en we kunnen het op een stick meenemen.
Groetjes Arianne

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 3 van 3]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum