Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

7 juni 2015 Noordwijkerhout

4 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

17 juni 2015 Noordwijkerhout Empty 7 juni 2015 Noordwijkerhout vr apr 24, 2015 7:26 am

Caroline

Via de mail is een concept doorgestuurd van de liturgie voor zondag 7 juni. De plekken in de dienst zijn bekend (dezelfde plaatsen als tijdens eerdere diensten) Ik heb de vorige optredens teruggekeken en aangehouden hoeveel liederen we bij elke plek zingen. (zie forum van optreden 14 december)

Richard sprak nog wel zijn twijfel uit of de drie Up tempo liederen niet teveel zijn voor een katholieke dienst. Als ik de liturgie lees dan heb ik het volgende voorstel. In mijn beleving kunnen de drie liederen heel goed in de liturgie geplaatst worden, maar als jullie andere ideeen hebben dan hoor ik dat heel graag.

Intrede lied:
- Nieuwe liederen

Tussenzang:
- Keep your lamps

Klaarmaken van de tafel: (Dit moment wordt omringt door gebeden)
- Als een Hert
- Geef ons de Vrede O Here (taize)

Communie:
- This one thing
- Keltische zegen (tijdens de communie krijgen de mensen het woord mee: Kom ga en draag Gods vrede uit, Kom ga in de kracht van de Heer

als de communie langer duurt als backup:
- let the peace of God reign

Slotlied: Eja, Eja
(mocht dit niet haalbaar zijn alternatief:)
- kroon Hem
- You are my light

Een mooie balans tussen engels en nederlands en verschillende stijlen van prachtige liederen.

Ik hoor wel wat jullie hiervan vinden.

groetjes caroline

27 juni 2015 Noordwijkerhout Empty Re: 7 juni 2015 Noordwijkerhout di apr 28, 2015 6:53 am

Diana Ouwehand

Ziet er weer mooi uit. Ook de liederen rond de communie zijn erg mooi. Als Eja niet haalbaar is lijkt mij You are my light mooier om te zingen. groetjes,
Diana

37 juni 2015 Noordwijkerhout Empty Re: 7 juni 2015 Noordwijkerhout di apr 28, 2015 7:44 am

Reinder

Over Eja, het niet echt een lied voor in de kerk.
Aan de andere kant, anders moeten we tijd besteden aan "You are my light".

http://www.voiceofjoy.nl

47 juni 2015 Noordwijkerhout Empty Re: 7 juni 2015 Noordwijkerhout di apr 28, 2015 11:56 pm

ahaan

Goed voorstel. Ben zeker voor plaatsing van Eja. Als vertaling kan je link maken naar de vreugde en blijdschap die zingen geeft. Het is eigenlijk een lofzang op muziek en op de schepping; zoals het rollen van de zee en het fluisteren van de bomen zo kan muziek ons inspireren.
johan Haasnoot zingt ook mee en denk dat het dan fijn als we zoveel mogelijk doorzingen van concertnummers.

57 juni 2015 Noordwijkerhout Empty Re: 7 juni 2015 Noordwijkerhout za mei 02, 2015 10:22 pm

Gast

Gast

Prima voorstel met dezelfde kanttekening als voor De Duinrand mbt Nieuwe liederen.
ik heb geen idee hoe dit bij Johan Kromhout zit omdat hij dit lied in principe niet zou spelen.
Ik zal komende woensdag dit lied een keer doorzingen (moeten toch nog even goed naar de laatste inzetten bij mannen en dames kijken).

67 juni 2015 Noordwijkerhout Empty Re: 7 juni 2015 Noordwijkerhout zo mei 03, 2015 1:28 am

Caroline

Top helemaal mee eens! (zie ook bericht 28 mei)

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum