Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

9 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond)

4 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

19 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond) Empty 9 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond) wo feb 11, 2009 11:25 am

Reinder

Een dienst in de Katholieke kerk.

Misschien even navragen wat de doelgroep is (ik heb een beeld van veel bejaarden ... t'is tenslotte zaterdag avond).

Laatst aangepast door Admin op ma apr 27, 2009 11:07 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : toegevoegd aan de kalender)

http://www.voiceofjoy.nl

Reinder

Maaike heeft de volgende mail doorgestuurd naar mij met informatie over deze dienst:
Dag Maaike,

Wij zullen jullie graag ontvangen op 9 mei. Het is een Eucharistieviering met pastoor A. Goumans als voorganger. De evangelielezing van die zondag is Joh. 10, 11-18
over de goede herder. Willen jullie een voorstel doen voor de te zingen liederen? En het zou leuk zijn als je nog wat meer informatie hebt over jullie koor zodat we in ons parochieblad aan kunnen kondigen wie jullie zijn, liefst met een foto erbij.

Bijgaand stuur ik je een voorbeeld van een orde van dienst. Hier kan eventueel in gewijzigd worden - bijvoorbeeld zingen i.p.v. bidden - als jullie dat willen.
Doe maar een voorstel en als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.

Groetjes, Lidwien
De "orde van dienst" heb ik niet ontvangen, ik heb aan Maaike doorgegeven dat wij ons niet gaan bemoeien met de dienst zelf.

ahaan

Wel is het handig om de orde van dienst in te kunnen kijken zodat we goed ons repertoire kunnen uitzoeken. Bijv. i.p.v. gebed Lord I stretch. Verder pr ligt natuurlijk in andere handen.
Voorstel om in te studeren:
~ let us go in peace
~ na de goedkeuring van Richard, Kom en wees blij

Reinder

zingen i.p.v. bidden
Hierbij moest ik eigenlijk denken aan "Stil zijn voor God".

Ik zal Maaike mailen voor de "orde van dienst" en deze hierheen kopieren.

Reinder

De orde van dienst.
Eucharistieviering 9 mei 2009 om 19.00 uur

Voorganger: pastoor A.Goumans

Intredelied:

Schuldbelijdenis: gesproken?

Eerste lezing:

Tussenzang:

Evangelie:
Acclamatie: gesproken?

Overweging: A. Goumans

Geloofsbelijdenis: gesproken?

Voorbede + intenties:
acclamatie na iedere voorbede: gesproken ?

Offerandelied:

Tafelgebed: gesproken

Onze Vader: gesproken?

Vredewens:

Lied onder de Communie:

Slotlied:

Gast

Gast

Nog even een bericht betreffende N'hout...
Hierbij alvast het adres... St. Jozefkerk, Herenweg 15, 2211 CB in Noordwijkerhout.
Reinder, zou jij deze op de site willen zetten?

En mw. Kocken vraagt of we al weten welke liederen we gaan zingen, welke volgorde e.d....

Heeft geen gillende haast, maar bij deze alvast gemeld!

Groetjes,
Maaike Wink

Reinder

En mw. Kocken vraagt of we al weten welke liederen we gaan zingen, welke volgorde e.d....
Het ligt er een beetje aan hoeveel liederen we ter gehore mogen brengen.

Wat liederen betreft en met het thema "De goede Herder" in het achterhoofd denk ik eigenlijk gelijk aan:
- God en God alleen
- Overdenking

Reinder

Mail van Maaike:
Hoi Reinder,
Hierbij de mail die ik kreeg als antwoord op de vraag hoeveel liederen wij mogen zingen...
Ik stuur je zo nog een mail door, daarin staat de vernieuwde versie van de liturgie!

Groetjes Maaike
Het antwoord:
Dag Maaike,

Ik dacht dat je in deze eerder gestuurde mail van 5 maart (zie hieronder) kon zien wat de bedoeling is voor het aantal te zingen liederen. Omdat ik niet zeker ben van jullie repertoire wat betreft de gebruiken in onze eucharistie, heb ik aangegeven dat sommige onderdelen ook gesproken kunnen worden.

Bij deze stuur ik nogmaals de orde van dienst met wat duidelijker aangegeven waar een lied komt. Ik hoor graag zo snel mogelijk van je, zodat we nog voldoende tijd hebben om eventueel nog heen weer te mailen als er nog vragen zijn. het is prettig als degene die een boekje gaat maken nog genoeg tijd daarvoor heeft.
Waar gesproken met een vraagteken staat kan eventueel ook gezongen worden.
De orde van dienst:

Eucharistieviering 9 mei 2009 om 19.00 uur

Voorganger: pastoor A.Goumans

Intredelied:

Schuldbelijdenis: gesproken?

Eerste lezing:

Tussenzang:

Evangelie:
Acclamatie: gesproken?

Overweging: A. Goumans

Geloofsbelijdenis: gesproken?

Voorbede + intenties:
acclamatie na iedere voorbede: gesproken ?

Offerandelied:

Tafelgebed: gesproken

Onze Vader: gesproken?

Vredewens:

Lied onder de Communie:

Slotlied:

Mmmh ... ik ben even de weg kwijt nu, is het nu de bedoeling dat wij specifiek repertoire moeten uitzoeken voor een
  1. schuldbelijdenis
  2. acclimatie
  3. geloofsbelijdenis
  4. acclimatie na iedere voorbede
  5. tafelgebed
  6. en het Onze Vader
Question

Of is het toch de bedoeling dat wij tijdens de dienst, om de dienst wat meer 'kleur' te geven, een paar liederen zingen, wat wij gewend zijn?

Misschien dat we Marian en Mirjam even kunnen vragen wat het idee is (zij hadden volgens mij de voorzet gegeven voor dit optreden dacht ik)?

Gast

Gast

Hoi,
Ja, das een hele goeie vraag Reinder, wat wij nu moeten zingen...

Ik ga mw. Kocken a.s. week wel even bellen, want het is mij ook geheel onduidelijk! De aanvraag kwam indd via Mirjam en de school waar Mirjam werkt, dus mw. Kocken zelf benaderen lijkt mij beter!!

Groetjes Maaike

ps. Mijn computer thuis is gecrasht en wordt gerepareerd!
Dit bericht heb ik op m'n werk gemaakt, maar daar ga ik over een half uur met weekend!!!!

Gast

Gast

Goedemorgen allen,

We hebben het er gisteren al over gehad, dus hierbij wat we bedacht hadden voor 9 mei:

Intredelied: nog te bedenken (voorstel was "Ride On")
Tussenzang: nog te bedenken
Geloofsbelijdenis: "Overdenking"
Lied onder de Communie: "Lord, I stretch my hand" en "Stil zijn voor God"
Slotlied: "Onze Heer heeft alle macht".

Dus shoot over het Intredelied en de Tussenzang!

Groetjes Maaike

119 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond) Empty Re: 9 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond) wo apr 15, 2009 11:04 pm

Reinder

Hello folks,

Omdat ik gisteravond was afgeleid door het afbouwen heb ik niet alles meegekregen, mijn excuses daarvoor.

Zonder al te veel kennis te hebben over wat precies een 'intrede lied' is, denk ik dat het lied "Ride on" een leuke keuze zal zijn.
Het is een lied met pit en geeft denk ik een leuke eerste indruk.

Hetzelfde heb ik eigenlijk met de 'tussenzang' (niet echt weten wat het precies is), het eerste lied wat mij tebinnenschiet is "God en God alleen" een andere optie is "Lord of Mercy".

Dan even een vraag over de geloofsbelijdenis; het is neem ik aan de bedoeling dat wij een lied zingen voor of na de geloofsbelijdenis en niet dat wij de kerk begeleiden met een zingend belijden van het geloof?
Sorry als jullie het hier gisteren al over hebben gehad.

ahaan

Hoi,
na weer bijgekomen te zijn van gisteren, even over de liederen nagedacht.
Voorstel van mijn kant:
1 intredelied Ride on ( daar zit toch een welkom in ,kom binnen, koning Jezus )
2 tussenzang Lord of mercy (let Your Spirit fill this place, misschien ook te gebruiken voor pinksteren)
3 geloofsbelijdenis Overdenking
4 lied onder de commune Heer hoor mijn gebed (misschien ook te gebruiken voor pinksteren, uw Geest die werkt in mij)
5 vredeswens Let the peace of God reign
6 slotlied onze Heer heeft alle macht
Groetjes Arianne

Gast

Gast

Viel toch best mee gisteren? Zo zwaar maak ik het toch niet voor jullie? Very Happy

Moet zeggen dat we naar mijn idee best een aantal passende liederen hebben.
Ik weet niet hoe lang de communie ongeveer duurt, maar je zou na Stil zijn voor God nog Lord I stretch kunnen zingen wat ook past bij het tot je nemen van brood en wijn (strek mijn hand uit naar u). Ook omdat ik niet weet hoe lang het moment van communie duurt.

Wel moeten we er een beetje rekening mee houden dat we natuurlijk nog een paar mannen en Mieke hebben die een deel van de liederen niet kennen met nog 2 repetities te gaan. Dat maakt het voor hen wel wat lastig.

Maaike, de vredeswens van Arianne vind ik mooi gevonden, maar daar staat geen vraagteken bij. Is dit een plek waar gezongen gaat/kan worden? Geldt overigens ook voor het slotlied en het intredelied.

Misschien is het verstandig om de geluidsfragmenten naar de mensen van de kerk te sturen zodat ze kunnen luisteren naar wat we op welke plek bedacht hebben.
Als we inderdaad andere liederen gaan zinagen dan de afgelopen periode zal ik hier wel woensdag a.s. mee aan de gang moeten en moet dus voor woensdag de liturgie qua liederen rond zijn. Is dat haalbaar?

Reinder,
Kun jij een link maken waar de genoemde liederen komen te staan en deze naar Maaike sturen zodat dit naar de mensen van de kerk kan?

Thanks allen

Caroline

ik vind de nummers heel mooi gevonden en ben het helemaal eens met de liturgiekeuze van Arianne.

één puntje, het zijn allemaal wel heel erg gedragen nummers. Daar hadden Arianne en ik het afgelopen woensdag al over, maar misschien past dat ook wel goed tijdens de dienst?? Ik heb geen idee wat daarvan de bedoeling is. Spannend hoor, weer eens iets heel anders. Ben erg benieuwd en heb er zin in!!

groetjes caroline

Gast

Gast

Ik vind de liturgiekeuze van Arianne ook prima hoor, maar dan indd bij de communie nog "Lord I stretch" erbij, dat hadden we volgens mij woensdag ook besproken, omdat we niet weten hoelang het duurt...

Die Vredewens kan ook worden gesproken, maar wij mochten ook zingen... Dus zingen dan maar??

Houden we de liturgie van Arianna aan, lijkt mij heel goed!

Groetjes Maaike

ps. Ik ben dit weekend met 160 (!!) kids een weekendje weg, maar kan dan maandag of dinsdag de "bevestiging" sturen naar mw. Kocken met de nrs die wij willen gaan zingen, zeker ook voor de liturgie! Dus graag bevestiging van jullie uit!!

Reinder

Ik zal een link maken waarop de muziek te beluisteren is.
Een aantal liederen zijn in het voorbeeld Engelstalig terwijl wij het in het Nederlands zingen, maar het gaat om een indruk dus ik neem aan dat dit geen probleem zal zijn.
Van de liederen "Ride on, King Jesus" en "Lord, I strech" zijn er geen geluidsfragmenten.

Het is handig als bij de links wel wordt aangegeven dat een lied in het Nederlands wordt gezongen wanneer het lied in het fragment in het Engels wordt gezongen.
En natuurlijk dat wij alle liederen onversterkt zingen en zonder band/orkest, of weet ik veel wat voor begeleidende instrumenten er bij de opnames zijn gebruikt, maar alleen met piano worden begeleid.

Caroline

ik zou inderdaad na stil zijn voor God ook nog Lord, I strech zingen.
(als daar nog ruimte voor is)
verder zou ik de liturgie keuze van Arianne aanhouden.
denk dat we een hele mooie liederenkeuze hebben gedaan voor deze dienst.

wat mij betreft: bevestigen maar!!

enne.... maaike ik hoop dat je een fijn weekend hebt met alle kids. jullie hebben in ieder geval heel erg mooi weer!! Mijn jongste dochter is ook mee (Hilde) en had er erg veel zin in. Ben benieuwd.....

caroline

189 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond) Empty Re: 9 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond) za apr 18, 2009 11:53 pm

Reinder

Ik heb de mail met links naar Maaike verstuurd, met een cc'tje naar Richard.
Hieronder kan je de mail ook lezen (misschien was die cc ook eigenlijk niet nodig, sorry Richard Wink ).
Hoi Maaike,

Bij deze dan de links van vijf van de zeven liedjes voor het optreden van 9 mei.
Je kan dit mailtje wat mij betreft gewoon doorsturen.

Deze links zijn NIET beschermd met een wachtwoord dus na 9 mei zullen deze ook weer worden verwijderd.

Voor alle opnames geldt dat dit geen opnames zijn van het koor Voice of Joy en dat er niet gelet moet worden op de muzikale begeleiding die in deze opnames gebruikt wordt want Voice of Joy zingt alle liederen onversterkt (zonder microfoon) en wordt alleen begeleidt met de piano.

1. "Stil zijn voor God": www.voiceofjoy.nl/audio/StilZijnVoorGod.mp3
In deze opname wordt het lied in het Engels gezongen, wij zingen het in het Nederlands, er wordt hier ook begonnen met het 2e couplet.
Het lied duurt in werkelijkheid dus even iets langer dan in deze opname.

2. "Lord of mercy, Lord of grace": www.voiceofjoy.nl/audio/LordOfMercyLordOfGrace.mp3
Wij zingen dit lied ook in het Engels, net als in de opname, en in deze opname wordt het hele lied gezongen.

3. "Onze Heer heeft alle macht": www.voiceofjoy.nl/audio/FullControl.mp3
Wij zingen dit lied in het Nederlands, de opname is in het Engels, ook in deze opname wordt het lied volledig gezongen.

4. "Overdenking": www.voiceofjoy.nl/audio/Overdenking.mp3
De opname is in het Engels, wij zingen dit lied in het Nederlands, de opname is ook hier volledig.

5. "Let the peace of God reign": www.voiceofjoy.nl/audio/LetThePeaceOfGodReign.mp3
In deze opname zit een solo, wij doen dit niet.
Het lied wordt wel in het Engels gezongen, net als in deze opname.
Deze opname wordt aan het eind afgekapt, het duurt dus net even iets langer dan deze opname.

Van twee andere liederen hebben wij helaas geen opnames.
Deze twee liederen zijn:

1. "Ride on, King Jesus": Een 'negro spiritual' die wij in het Engels en met pianobegeleiding zingen.
2. "Lord, I strech my hands" Een gebed wat in het Engels wordt gezongen.

Ik hoop dat alles duidelijk is en dat de liedjes met de pc kunnen worden beluisterd.

Met vriendelijke groet,
Reinder Slofstra
www.voiceofjoy.nl
Ik heb maar aangenomen dat de samenvattingen van alle liederen ook naar de contactpersoon worden gestuurd (voor de liturgie), daarom het ik daarover in deze mail geen aandacht aan besteed.

ahaan

Heel netjes reinder. Ik denk dat alles nu heel duidelijjk is en ze zo niet voor verrassingen komen te staan.
je bent een technisch toppertje.
Groetejs Arianne

Reinder

Dank je wel Arianne!
verrassingen
Het ligt er een beetje aan of de contactpersoon van de kerk verrast is met deze liederen, haar reactie kan dan weer bij ons voor een grote verrassing zorgen. Smile

Caroline

goedemorgen,
helemaal goed Reinder!! Ziet er "indrukwekkend" uit.
op deze manier ( samen met het contact wat Maaike heeft met de kerk) hebben wij er alles aan gedaan om het goed voorbereid "aan te leveren" lijkt mij.

graag hoor ik nog of er samenvattingen geleverd moeten worden voor deze dienst.
als dit het geval is, dan kan ik daar wel voor zorgen (eventueel in samenwerking met Arianne)

als je een beetje bent bijgekomen Maaike van het weekendje weg met 160 kinderen dan hoor ik het wel!!!

groetjes caroline

Gast

Gast

Hallo,
Daar ben ik weer! Weer redelijk bijgetrokken na een druk, maar super weekend!!!

Ik heb de mail met links doorgestuurd naar de contactpersoon.
Ik heb haar tevens gevraagd of ze een samenvattingen van de nrs in de liturgie wil, dus ik wacht het antwoord even af!

Heb de contactpersoon ook de nrs doorgegeven in de goede volgorde...

Groetjes Maaike

Gast

Gast

Hallo,
N'hout wil graag een samenvatting van de nrs in een boekje zetten, dus als het lukt graag nog een samenvatting.
Van Ride on, Onze Heer en Overdenking heb ik al een samenvatting, dus het zou dan nog gaan om: Lord of Mercy, Lord I stretch, Stil zijn voor God en Let the peace of God reign.

Tot vanavond!
Groetjes Maaike

249 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond) Empty Re: 9 mei Noordwijkerhout (zaterdag avond) zo apr 26, 2009 10:01 am

Caroline

hoi maaike,
de samenvattingen heb ik gestuurd naar arianne.
zij mailt ze jou door.
je zou kunnen denken, goh vanwaar deze omweg maar....
ik heb een probleempje met mailbestanden door te sturen naar "hotmail en "live" adressen.
ik schijn ergens op een "zwarte lijst" te staan en kan onder andere jou dus niet mailen.
heb ik weer!!!!!! (heb toch niets verkeerd gedaan.......) niet lachen hoor....

ze komen dus even via een omweg.
groetjes caroline

Reinder

Zwarte lijst??? Tjonge! Dat had ik nou niet achter jou gezocht Caroline!!! clown
Maar misschien is het een idee om alle samenvattingen op het forum te bewaren, onder Archief misschien?
Daar zijn ze voor iedereen die toegang heeft tot dit forum makkelijk te benaderen.
Stuur de samenvattingen maar naar mij toe, dan kan ik ze wel op het forum zetten.

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum