Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

17 maart Noordwijk (zingend naar de zondag)

4 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

Gast

Gast

Maaike, weet jij voor deze datum al het thema en de lijst van aanwezigen per stem?

Groet,
Richard

Gast

Gast

Ik ga thuis even kijken wie zich al aangemeld hebben en zal even mailen met Noordwijk voor het thema!

Groetjes Maaike

Gast

Gast

Hallo,
Het thema voor deze dienst is: "SCHEPPING". We hoeven niet heel krampachtig te doen qua thema, maar in elk geval een leidraad...

De aanwezigen tot nu toe zijn:
- 2 tenoren
- 1 bas (Wiggert heeft de lijst nog niet ingevuld, zit waarschijnlijk lastig vanwege vroeg tijdstip)
- 7 1e sopranen
- 8 2e sopranen
- 12 alten
Misschien moeten we volgende week nogmaals een rondje vragen, want er waren nog best wat mensen die het niet ingevuld hebben!

Groetjes Maaike

Reinder

Eerste lied wat mij te binnen schiet bij dit thema is "Geniet van het goede", deze zit alleen niet in de map, erg jammer!

Dit is de tweede keer dat we daar zingen, de voorbereiding voor de vorige keer is hier terug te lezen: 16 april 2011

http://www.voiceofjoy.nl

Reinder

Dit is even iets van vorig jaar, alvast een tip voor dit jaar dus! Wink

Hallo MC,
Naar aanleiding van jullie vraag gisteravond of we wel of niet de nummers moeten "voorlezen", kreeg ik dit als antwoord vanuit Noordwijk:
"Ik kan me jullie opmerking goed begrijpen. Het enige waar ik dan even mee zit, is dat de mensen die de samenkomst via internet beluisteren, en dat zijn er nogal wat, het mogelijk niet helemaal kunnen volgen/begrijpen.

Maar ik laat het aan jullie over! Een mogelijkheid is nog om de voorganger dit voor te laten lezen. Is dat misschien een alternatief. Kortom, ik laat het aan jullie over".

Dus ik denk toch dat we het voor de "mensen thuis" toch voor moeten lezen! Ik wil het wel doen, als het ergens opgeslagen staat qua teksten...

Groetjes,
Maaike

Gast

Gast

Woensdag as moeten we eerst de lijst compleet zien te krijgen voordat we repertoire kunnen bepalen. Met de bezetting van de mannen die nu bekend is zijn we namelijk heel erg beperkt.

Maaike, zullen we woensdag de mensen die nog niet hebben ingevuld voor de pauze vragen als we nog bij elkaar zitten voordat we koffie gaan drinken. Dan kunnen we ook een knoop doorhakken.

Reinder

Mail van Maaike.
De bijlage hou ik hier even achterwege, als het goed is heeft iedereen deze bij de mail ontvangen.

Hallo allemaal,
Hierbij het zangblad voor 17 maart a.s. 2 blokken van 3 nummers en evt een eindlied. Ik weet niet hoe dit op het forum te zetten, dus dan maar even zo!
Hieronder nog even wat vragen vanuit de commissie daar, kunnen jullie kijken of we daar iets mee moeten?

"Hierbij stuur ik je alvast een concept van het zangblad. In grote lijnen zal het er zo weer uitzien.
Wil je svp. de namen van de (muz.)begeleiding even controleren?
Het zou fijn zijn als we 1 of 2 verzen gezamenlijk gedeeltelijk mee kunnen zingen. Bv. refrein oid.
Ook zie ik dan jullie liederen tegemoet. Graag ook de tekst als dat kan.
Wat ook belangrijk is, dat ik een fragment van jullie toegezonden krijgen. Wij zullen deze dan bijvoegen bij de uitnodigingen."

Teksten sturen wij sowieso niet mee? Meezingnummers hebben wij volgens mij niet echt?
Reinder, kun jij iets met dat muziekfragment?

Richard, moet ik alvast aangeven dat het qua optreden heel erg af gaat hangen of we mannen genoeg hebben?

Groetjes,
Maaike

Ik denk aan "Juicht want Jezus is Heer" als evt samenzang lied, ook n.a.v. de liederen die op het zangblad staan.

Caroline

Hoi allemaal,
na alles nagelezen te hebben, ook het repertoire wat we vorig jaar daar hebben gezongen, ga ik proberen om een voorstel te doen.....
het thema schepping is natuurlijk "lastig" omdat daar bijna geen enkel lied overgaat, ha ha.
dat heb ik dus maar een beetje lostgelaten en gekeken naar de samenzangliederen en de plekken in de dienst, ned./engels en eventueel samenzang liederen.
ik kan het mis hebben maar volgens mij wordt er in de liturgie ook geen schriflezing genoemd, dus dat maak thet ook een beetje "lastig".
Ook is het natuurlijk belangrijk dat we niet weer te veel andere nummers nemen dan waar we de afgelopen tijd mee aan de slag zijn gegaan omdat er dan van het nieuwe kerstrepertoire nietveel komt. Dit alles meegenomen kom ik tot het volgende voorstel:

blok 1
- Lord of Mercy ( vragen om de aanwezigheid van de heilige geest aan het begin van de dienst)
- Be thou my vision
- Ride on

blok 2
- His name is Jesus* (of)Overdenking(of) Onze Heer heeft alle macht/
- Heer wijs mij uw weg (couplet 2 en 3 kunnen als samenzang)
- Juicht want jezus is heer (puur voor de samenzang)

Lied ter afsluiting
- Let's join

* His name is jesus is natuurlijk mooi voor het thema. Alleen moeten we dan nog wel aan de "bak" en zullen we het dan eventueel zonder het einde zingen. dit zit er namelijk nog niet in en is vrij "lastig" . Hier moet natuurlijk Richard over beslissen.

schieten maar......

Reinder

De bijlage in de mail was alleen een concept, ik denk niet dat we ons daar al te strikt aan hoeven vast te houden.

"Juicht want Jezus is Heer", heeft toch ook de regels "liefde is zijn schepping" en "Wees als een boom die vrucht draagt, ieder seizoen ...".

Verder
"His name is Jesus", lijkt mij geen super idee.
"Heer wijs mij Uw weg", zou als samenzang kunnen maar ik betwijfel of deze gemeente dit lied kent, uitnodigen om mee te zingen kan natuurlijk wel.
"Overdenking", lijkt mij geen probleem.
"Onze Heer" is een goeie, net als "Ride on".
Ik zou "Let's join" aan dit rijtje willen toevoegen.
Een klein gokje voor wat betreft het thema, maar ik wil ook "Nu durf" voorstellen.
Denk aan onze rol in God's schepping "een doelgerichte weg te gaan", ons zelf durven te zijn in onze zoektocht naar de zin van het leven want Hij rijkt ons de hand omdat wij Zijn schepping zijn, zoiets?

Mijn voorstel:
1. Juicht van Jezus is Heer (samenzang)
2. Heer wij mij Uw weg (uitnodigen voor samenzang)
3. Onze Heer
4. Ride on
5. Let's join
6. Nu durf

Gast

Gast

Goede voorstellen.
"His name is Jesus" zou ik ook nog even niet definitief beslissen. Ga ik misschien morgen wel even een keer doorheen om niet te ver weg te laten zakken.
Verder dacht ik aan mensen zijn op zoek. De schepping kan heel mooi en waardevol zijn, maar als we er niets mee doen en geen interesse in hebben of naar op zoek blijven.....

Caroline

hoi hoi, even Arianne haar reaktie afwachten.
Let's join had ik ook in mijn lijstje staan als afsluit lied.
we hebben vorige keer al "let us go in peace" gezongen en dan denk ik dat na de zegen dit keer let's join een fijn lied is om de mensen mee naar huis te sturen. Lekker vrolijk.
En 7 nummers is lekker zingen toch? Vind ik beter dan 6

groetjes caroline

Caroline

Oh ja, en Heer wijs mij uw weg is een bekende opwekking.
Ik denk dat er mensen zijn die dit lied best kennen.

Ingrid Guijt

Goedemorgen Allemaal,Ik sluit me aan bij Caroline.Ik zing liever 7 nrs dan 6.En de keuze van liederen vind ik goed.Zou idd His name is Jesus nu niet doen van wege wat er al aangegeven is.Ik hoor het vanavond wel.Groetjes,Ingrid

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Noordwijk wil graag de informatie weten!

Is er al een definitief besluit over welke nummers we gaan zingen?

Reinder, kun jij mij een foto van het koor en een geluidsfragment toezenden?
Dat moet nl deze week nog de deur uit ivm de pers...

Groetjes Maaike

Reinder

Mail met links naar foto's en een link naar een tijdelijke online map met muziek is bij deze naar Maaike verstuurd.

Gast

Gast

Vandaag komt er als het goed is bericht van Wiggert.
Als hij er wel is hebben we meer keus namelijk. Moeten dus helaas nog heel even wachten.
Programma met 2 tenoren en 1 bas zal er waarschijnlijk anders uit gaan zien dan met 2 tenoren en 2 bassen gezien de nummers waarin de mannen stukjes alleen zingen of partijen gesplitst zijn.
Sorry Maaike, ik kan het even niet mooier voor je maken dan het is.

Reinder

Hoi, als Wichert nog niet van zich heeft laten horen dan stel ik voor een repertoire samen te stellen waarbij we rekening houden met 1 bas (Gé of Marco).

Liederen met één mannen partij:
- Nu durf *
- Heer wijs mij Uw weg *
- Juicht want Jezus is Heer *
- Be thou my vision *

Liederen die met één bas zou moeten kunnen?
- Ride on * (unisono waar mannen alleen zingen)
- Lets join * (unisono waar mannen alleen zingen)
- Overdenking * (unisono waar mannen alleen zingen)

Wat over blijft uit de eerder genoemde liederen zijn:
- Onze Heer
- Lord of Mercy
- His name is Jesus

Met * is mijn voorstel.

Als we toch van Wichert hebben gehoord dan blijf ik bij mijn eerste voorstel met daarbij het lied Overdenking.

ahaan

Hoi hoi, eindelijk ben ik de hekkensluiter. Als je kijkt naar de liederen die zij hebben uitgezocht dan zijn dit vrolijke liederen die de schepping bezingen. Aan ons om dit vast te houden. En jammer Reinder maar de tekst van Kom en wees blij past er echt goed bij. Alle sterren de zon en de maan zijn gemaakt ,ieder schepsel elk leven schiep Hij en als kroon op de schepping.... Kan de accordeon van jan hier niet mee doen?
voorstel:
blok 1 : Ride on ( welkom Here jezus in ons midden in ons leven...)
praatje naar de volgende 2 liederen waarin vertelt wordt dat het soms best moeilijk is om je weg te vinden in deze wereld omdat we van God's oorspronkelijke scheppingsplan vaak zo'n warboel hebben gemaakt. en de uitnodiging om de coupletten mee te zingen.
Als het lukt om die weg te vinden met vallen en opstaan mag je als kroon op de schepping jezelf zijn!
Nu durf ik mezelf te zijn

Blok 2 Kom en wees blij ( evt met accordeon?)
Onze Heer heeft alle macht
Juicht want Jezus is Heer ( samenzang)

afsluitlied Let's join, lekker vrolijk.

Richard eerlijk gezegd vind ik mensen zijn op zoek er niet zo bij passen.
Ik begrijp dat we snel moeten beslissen dus misschien kan Ricard een def. voorstel doen zodat Maaike het in orde kan maken.
Groet arianne

ahaan

sorry had nog niet door gescrollt naar pag. 2 dus sluit mijn reactie misschien niet helemaal aan.

Caroline

hoi hoi,
heb net een heel berichtje gemaakt maar waarschijnlijk hebben arianne en ik gelijk gereageerd of zo? Mijn bericht is nu helemaal verdwenen....... snif snif......
ik laat het maar even bij arianne haar bericht. anders blijven we aan de gang en maaike moet een besluit nemen.

één ding. Kom en wees blij hebben we de vorige kaar daar ook al gezongen....
volgens arianne haar voorstel zingen we 6 nummers

Gast

Gast

Hallo,
Bij deze de blijde mededeling dat Wiggert WEL mee zal zingen deze avond!!!

Groetjes Maaike

Reinder

Ach ja, Kom en wees blij mag van mij erbij hoor.
De vorige keer was het meezingen met dit lied geen succes maar als we nu tijd hebben om de tekst in de liturgie te krijgen dan is het misschien nu wel een leuk meezing liedje?

ahaan

7 liederen stel ik voor hoor
Ride on
Heer wijs mij
nu durf ik mezelf te zijn

Kom en wees blij
Onze Heer
Juicht want Jezus is Heer

let's join

Gast

Gast

Lekker dat Wiggert er bij is.
Keuze is wat mij betreft prima zo. Graag dan in ieder geval de tekst van het refrein "Kom en wees blij" in het programma opnemen zodat we dat telkens als samenzang kunnen zingen (na de eerste keer door ons gezongen).

ahaan

stel voor dat van 3 nummers ( gedeelten) afgedrukt worden:
Heer wijs mij Uw weg vers 2 en 3
Kom en wees blij refr
Juicht want jezus is Heer helemaal.
Van de andere liederen zorgen we voor verbindende teksten die aan schepping gerelateerd worden.
Is dat goed?
kan je zo verder Maaike?
Groet Arianne

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum