Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

9 oktober optreden Amsterdam, dienst om 10.00uur

3 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Voor dit optreden is ruimte voor 8 nummers, evt een aantal nummers begeleid met Arend...
Ik heb gemaild voor het thema, maar hier nog geen antwoord op teruggekregen, dit heeft misschien te maken met de vakantie!

Zodra ik meer weet, zal ik het hier melden!

Groetjes,
Maaike

Gast

Gast

Wat ik begrepen heb is dat er deze dienst een gast voorganger is die de dienst zal doen.
Deze persoon is inderdaad nog met vakantie. Hoop dat we snel wat horen.

Groet,
Richard

Gast

Gast

Hoi allemaal,

Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de voorgangster van deze dienst. Het thema en de locaties van zingen in de dienst zijn bekend.
De complete liturgie volgt nog, maar hierbij vast de info zodat wij kunnen nadenken (en al een klein beetje door mij ingevuld als voorstel).

Thema is:
Zinvol leven

2 nummers aan het begin van de dienst, (vrolijk)
His name is Jesus?? denken jullie dat we dit redden met nog 3 repetities te gaan?
....

2 nummers midden in de dienst (rond bijbellezing, bijdrage van het muziekkorps (brassband) en de collecte)
....
....

2 nummers voor de overdenking:
....
Stil zijn voor God

1 nummer na de overdenking:
....Lord I stretch my hands to you ( het is de gewoonte dat mensen, wie behoefte heeft en wil (gebeurd niet heel veel), na de overdenking worden uitgenodigd in een stil moment om vooraan of op eigen plek te knielen en te bidden)

Zegen:
Let us go in peace

Gezien het thema zat ik te denken aan de volgende liederen welke nog een plekje kunnen krijgen:
I will give thanks
Kleur bekennen
Heer wijs mij uw weg
....
....
....

Reinder

Hoeveel mannen staan er ingeschreven voor dit optreden?
En gaan Caroline G (voor "Heer wees mij Uw weg) en Jantine (voor "His name is Jesus") mee?

Ik denk zelf dat "His name is Jesus" wel kan maaaaar, dat betekend dat er vanaf woensdag echt uit het hoofd gereperteerd moet worden.

"Onze Heer heeft alle macht" of "Nu durf ik mezelf te zijn" misschien ook iets voor "voor de dienst", leuk contrast met "His name is Jesus"?

"Overdenking" voor bij de overdenking?

"Kleur bekennen" past bij het thema, misschien voor rond de bijbellezing?
Is "Healing Christ" ook iets voor bij de bijbellezing?

En ik zou "Heer wees mij Uw weg" misschien even als reserve houden totdat er duidelijkheid is over de pianobegeleiding.

http://www.voiceofjoy.nl

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Hierbij de bezetting voor deze dienst:
3 tenoren
3 bassen (Gé, Marco en Wiggert)
8 1e sopranen
8 2e sopranen
11 alten (Anneke stond ook op JA, die heb ik nu even niet meegerekend)

Groetjes,
Maaike

ahaan

Zou het thema nog wat meer uitgelegd kunnen worden? Zinvol leven is wel heel breed.......
Volgens mij zijn Jantine en Caroline er allebei bij. Ik ben er ook dus misschien is het een idee om Heer wijs mij Uw weg 9 oktober te doen en 15 oktober niet ( zijn Caroline en Arianne er niet). His name is Jesus zouden we dan 15 oktober wel kunnen doen en 9 oktober niet. Let´s join misschien beide keren.
Vrolijke nummers; Let´s join en I will give thanks
midden in de dienst Kleur bekennen en nu durf ik mezelf te zijn ( doet Arend mee?)
Voor de overdenking: vind dit nog lastig in te vullen als je de rest van de liturgie niet weet. Moeten dit ook gedragen nummers zijn?
Na de overdenking en moment dat mensen naar voren kunnen lopen ,zou ook Heer wijs mij Uw weg kunnen
Zegen let us go. Wel vind ik dat dit lied bijna teveel gezogen wordt. Nu is het zo dat een zegenlied vaak mooi in een dienst past. Er ligt nog een mooie op de plank. The Lord bless you and keep you. Is het een idee om die weer eens te voorschijn te halen?

ahaan

Het zijn ook wel veel nummers. Wordt er verder niet veel gezongen in de dienst door de gemeente? Als dit wel zo is wordt de dienst dan niet veel te lang? Moet er nog voor de dienst gezongen worden? Kortom van mijn kant nog veel vragen....Wie helpt mij.....

Reinder

....Wie helpt mij.....
Misschien dat je hier een hele kleine indruk van kan krijgen?
De website van de kerk: Leger des Heils Area West
Maar ik laat verder het woord aan Richard. Smile

Gast

Gast

Meestal zijn er 3 of 4 liederen samenzang. We mogen 6 nummers zingen, maar het moet niet. Als we op 7 uitkomen is het ook goed. Verder heet het muziekkorps (brassband iedere dienst een eigen bijdrage, net als het koor wat iedere week zingt (behalve 9 oktober omdat wij er zijn)).

Arend doet mee, dat is geen probleem. Ik kan hem ook nog meer muziek sturen van bijv. Let's join om daar in mee te doen, maar weet niet of samen repeteren nog gaat lukken. Anders zingen we dat samen voor de dienst door. Daar heb ik wat betreft Arend alle vertrouwen in.

Caroline

hoi hoi,
volgens mij zijn het 8 nummers die qua plekken in de dienst als eerste instantie door Richard zijn ingevuld.....

Ik vind persoonlijk drie nieuwe nummers wel heel pittig om te doen. Zeker nu His name is nog niet helemaal zit ( het laatste stuk niet ) , Heer wijs mij uw weg de pianopartij nog moet worden bekeken en aangepast, en Le's join wel goed gaat, maar nog moet worden gerepeteerd met pianopartij en de "vlotheid" die nog moet worden bestudeerd....

Ik zou dan His name is voor de 15e laten liggen en let's join en heer wijs mij uw weg nu doen....

voorstel:

voor de dienst:
- I will give thanks
- Let's join
(zou leuk zijn als Arend allebei de liederen meespeelt)

in de dienst (voor de schriftlezing)
-nu durf ik mezelf te zijn(+arend)
-kleur bekennen

voor de overdenking
- Heer wijs mij uw weg
- Stil zijn voor God / Healing Christ
(ligt een beetje aan het thema)

na de overdenking tijdens het bidden
- Lord I strech

na de dienst
- Let us go

Ben het met Arianne eens dat we snel ook een ander zegenlied moeten gaan doen!!!

groetjes caroline

Reinder

Opmerkingen over een nieuw zegenlied kunnen vanaf nu in het volgende onderwerp geplaatst worden. Deze discussie graag over het optreden houden s.v.p..
Discussie: Een nieuw zegenlied?

Reinder

Verder, misschien is de "Koning komt weer terug" ook een idee voor bij de overdenking, ligt natuurlijk aan het thema.

Gast

Gast

His name is Jesus blijft een vraagteken voor mij, niet alleen vanwege het laatste stuk maar zeker ook het eerste stukje voor de gesproken tekst.

We mogen 8 nummers zingen, het moet niet hoor.
Laten we morgen even de koppen bij elkaar steken in de pauze of na afloop.

ahaan

Programma dat besloten is op 21 september.
Begin van de dienst; Let´s join
midden van de dienst rond de lezing; Nu durf ik mezelf te zijn met choreo en arend
Kleur bekennen ( evt. met arend?)
Voor de overdenking; Stil zijn voor God ( zou mooi zijn als dit rond een gebed gezongen werd)
Na de overdenking; Lord I stretch
Zegenlied; Heer wijs mij Uw weg ( met fluit en solo)
Evt. na de dienst i.o.v met organisatie I will give thanks

Gast

Gast

Hallo,
Ook voor hier graag een definitieve versie!

Ik heb nu staan:
- Let's join in celebration
- Nu durf ik mezelf te zijn
- Kleur bekennen
- Stil zijn voor God
- Lord, I stretch my hands
- Heer, wijs mij uw weg
- I will give thanks
(optie)

Mis ik nog iets?

Thanx, Maaike

ahaan

lijkt me goed zo. Heb net de vertalingen gemaakt van de ontbrekende liederen. Voor Lord I stretch staat een nieuwe versie die past bij het moment in de dienst.
Groet Arianne

Reinder

Volgens mij heb je het goed zo, is ook precies zoals Arianne het heeft genoteerd.

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum