Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

19 april - Middagdienst in Rijnsburg

4 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

119 april - Middagdienst in Rijnsburg Empty 19 april - Middagdienst in Rijnsburg di feb 10, 2009 10:26 am

Reinder

Is er al iets bekend over een thema?

http://www.voiceofjoy.nl

ahaan

Nee, we gaan er binnenkort over vergaderen. We kunnen het min of meer zelf beslissen dus als we zelf iets weten wat goed bij een lied past kunnen we dat aandragen. Ga er even over nadenken! confused Groetjes Arianne

ahaan

donderdag 26 februari komen we als commissie bij elkaar en wordt het thema bekend. Ik denk vrijwel zeker te weten dat het lied Nu durf ik mezelf te zijn erin komt. Dit lukt toch wel Johan en Richard??????

Gast

Gast

Voor het koor moet het gaan lukken. De basis staat en we moeten nu de delen nog aan elkaar plakken en het geheel finetunen. Johan moet zich comfortable genoeg voelen om dit lied te begeleiden. De pianopartij is niet makkelijk, vandaar.

ahaan

Donderdagavond vergadering gehad en het lied " nu durf ik mezelf tezijn" komt centraal in de dienst te staan. er valt een heleboel uit dit lied te halen: waar wil je naar toe, waar ben je naar opweg, wat kom je tegen op je pad, wie mag je zijn in Gods ogen, kortom er spreekt beweging uit dit lied. Je bent op weg en de ene keer droom je of bidt je of vraag je of wens je....
Hiermee gaan we het gesprek aan met de dominee.
Het repertoir wat we hier verder bij gekozen hebben, ook met het oog op de 13e april:
~ God en God alleen
~ Seekers ( ook weer die zoektocht)
~ overdenking ( hoor naar mij Heer Jezus, leidt mij op Uw weg enz)
~ Ride on
~ I will give thanks
~ Nu durf ik mezelf te zijn

Wat ook voor pasen geschikt is: Overdenking
En door de commissie uit Valkenburg aangedragen: Ride on
God en God alleen past overal bij.
Hoop dat jullie het hier mee eens zijn.
Tot woensdag.

Razz Razz Razz weer lekker zingen!

Reinder

Dit lijkt mij een goede selectie waarin ook een lekkere variatie zit tussen uitbundig en rustig.

Voor de nieuwe leden denk ik dat dit ook een goede keuze is want 3 van deze 6 leren ze op dit moment mee met het koor en de andere drie liederen kunnen door deze heren met wat extra tijd ook goed genoeg worden ingestudeerd.

Caroline

wat heerlijk toch, zo'n aanwinst in de muziekcommissie.
Helemaal super, de repertoire keuze voor 19 maart.
niets meer aan toe te voegen. helemaal mee eens.

woensdagavond na de repetitie zetten we alles even op een rijtje.

Gast

Gast

Ik ben het er helemaal mee eens. Jij (Arianne) kent de inhoud van de dienst en de volgorde waarin deze gehouden gaat worden dus het kan niet missen dat deze liederen goed passen. Het is een mooie mengeling van liederen met een goed op elkaar aansluitende inhoud.

Het lijkt mij ook slim dat we de volgorde gelijk woensdag bespreken, dan staat alles vast.
Van niet alles hebben we een stukje tekst over de inhoud om op een beamer te zetten. Caroline, wil jij je daar weer over buigen?

Ik heb in ieder geval weer genoeg stof voor woensdag a.s. Niet alles is bij iedereen even bekend en ik wil wel graag dat we weer uit het hoofd gaan zingen (we hebben nog 6 repetities voor pasen).
Hier gaan we lekker mee aan de slag.

ahaan

De volgorde van de liederen wil ik nog even mee wachten tot we het overleg met de predikant hebben gehad. En die mensen hebben het ook druk dus dat wordt pas eind maart. Er is een beamer in de kerk maar er staat niemand ingeroostert dus dat moet ik even met de koster en Rein ( predikant) overleggen. ik vind het wel een goed idee en zeker iets toevoegen dus dat gaan we regelen.
Verder lijkt het me ook een prima plan om het weer uit het hoofd te doen en moeten we misschien elke week een lied aanpakken en dat als " huiswerk' meegeven?????
En ..... Caroline, bedankt voor het compliment Very Happy daar word ik blij van!!!!!!!

1019 april - Middagdienst in Rijnsburg Empty Re: 19 april - Middagdienst in Rijnsburg za maa 07, 2009 5:22 am

Gast

Gast

De bezetting voor deze dienst is:
5 tenoren, 3 bassen, 9 1e sopr, 6 2e sopr en 11 alten.
We zijn dan dus bijna compleet. Kunnen we lekker knallen.

1119 april - Middagdienst in Rijnsburg Empty Re: 19 april - Middagdienst in Rijnsburg vr maa 27, 2009 4:16 am

ahaan

Volgorde voor 19 april.
Voor de dienst:
~ Ride on

Voor het gebed:
~ Seekers
~ God en God alleen

Na overdenking 2
~ nu durf ik mezelf te zijn
We blijven staan want de gemeente zingt 1 lied tussendoor
~ Overdenking

Na de collecte:
~ I will give thanks
Ik heb een korte vertaling van Seekers aan Rein Hoekstra ( predikant) gegheven zodat hij dit kan gebruiken om het lied te introduceren. Verder lijkt me alles voor zich spreken. Mee eens??
Groetjes Arianne
Wink Wink Rolling Eyes

1219 april - Middagdienst in Rijnsburg Empty Re: 19 april - Middagdienst in Rijnsburg vr maa 27, 2009 11:58 pm

Gast

Gast

Helemaal mee eens.
Wat hebben toch een tof groepje mensen zo bij elkaar.
Ben echt heel blij met wat er allemaal gedaan, besproken en geregeld wordt. Geeft mij een hoop rust en een lekker gevoel.

DANK allemaal

1319 april - Middagdienst in Rijnsburg Empty Re: 19 april - Middagdienst in Rijnsburg za maa 28, 2009 8:30 am

ahaan

Het is goed om op deze manier met elkaar samen te werken. Ik denk dat we elkaar goed aanvullen en ieder zo zijn eigen taak heeft. Ben ook heel blij met Maaike. Loopt goed op deze manier denk ik. Nou genoeg veren geplant, zie jullie woensdag.
Groetjes Arianne flower

1419 april - Middagdienst in Rijnsburg Empty Re: 19 april - Middagdienst in Rijnsburg di apr 14, 2009 7:29 am

ahaan

Is het een idee om het lied : " nu durf ik mezelf te zijn nog eens na de dienst te zingen?

1519 april - Middagdienst in Rijnsburg Empty Re: 19 april - Middagdienst in Rijnsburg di apr 14, 2009 6:46 pm

Caroline

ik vind het een goed idee?? i.v.m. het thema vind ik het goed kunnen. nog even herhalen de "zoektocht" waar de dienst over ging/gaat.

Ook een mooie boodschap om mee naar huis te krijgen "God rijkt ons de hand"

voor ons is het denk ik ook lekker om het lied nog een keer te zingen!!

goed plan.....

caroline

1619 april - Middagdienst in Rijnsburg Empty Re: 19 april - Middagdienst in Rijnsburg zo apr 19, 2009 6:40 pm

Caroline

goedemorgen allemaal,

al een beetje bijgekomen van de prachtige dienst gisterenavond!!
complimenten voor de "zingend geloven-commissie".
Zat goed in elkaar, met mooie liederen en teksten.
Mooi hoe Rein Hoekstra het vervolgens "aan elkaar praat".

ik heb zelf best lekker gezongen, op een paar kleine puntjes na......
balen, balen, balen..... de overgang in "Nu durf ik mezelf te zijn".
ik had hem tot twee keer toe niet!! kan het gewoon niet uitstaan.......

maar, de reakties uit de kerk waren goed, en daar gaat het om toch??!!

in ieder geval een dienst waar ik met een goed gevoel op terug kijk.

tot woensdag, groetjes caroline

groetjes caroline

1719 april - Middagdienst in Rijnsburg Empty Re: 19 april - Middagdienst in Rijnsburg ma apr 20, 2009 5:36 pm

Reinder

Ook ik heb best lekker gezongen, en het was ook weer heel anders zingen dan in de vorige kerken.
Het was denk ik ook een goede keuze geweest om een monitor achter het koor te zetten, want de piano heb ik redelijk goed kunnen horen, voor en achter maar helaas niet links en rechts.
En met het refrein bij Overdenking zing ik altijd eerst "geloof" ipv "beloof" silent En dat gebeurde ook deze keer weer.
Verder ging het lied "Nu durf ik mezelf te zijn" ook goed (2e keer zat ik er lekker in), het lied heeft zelfs het gastenboek gehaald waar Coby het nog even aanhaalt.

Ik laat dit onderwerp nog een paar dagen actief voor evaluatie, daarna zet ik er een slot op.

1819 april - Middagdienst in Rijnsburg Empty Re: 19 april - Middagdienst in Rijnsburg vr okt 23, 2009 11:49 pm

Admin

Admin

Onderwerp gesloten.

http://voiceofjoy.heavenforum.com

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum