Liederen voor Nieuw Vennep
Bij elk lied is een korte samenvatting bijgesloten en wordt het "type"lied aangeduid.
1 He put a new song in my heart ( vlot )
Een vrolijk lied waarin eigenlijk psalm 40 vers 4 en 6 bezongen worden.
"Hij gaf mij een nieuw lied in de mond, een lofzang voor onze God. Mogen velen het zien vol ontzag en vertrouwen op de Heer. Veel wonderen hebt U verricht, veel goeds voor ons besloten, Heer mijn God.
Niemand is te vergelijken met U! Wil ik erover spreken, ervan verhalen, het is teveel om op te sommen".
2 Wij danken U ( rustig lied )
Een loflied voor God waarin we Hem bedanken voor zijn liefde en zijn trouw. Voor zijn zoon die alles gaf! Maar ook voor de mensen om ons heen die ons trouw zijn en warmte geven. Bedanken voor samenkomsten waarin God zich mag laten zien met uitzicht op die éne dag!
Groot is zijn trouw, iedere dag aan ons betoond. U komt toe alle lof en eer!
3 Tijd voor gebed ( rustig lied wat uitermate geschikt is om rond de gebeden te zingen)
Wij zoeken uw aanwezigheid , open ons hart en laat stil worden dat wat ons van U afhoudt. We willen U ontmoeten want U heeft de mens zo lief....Dit is een tijd van gebed o Vader, dit is een tijd om al zoekend, vindend, ontstaat verbinding met U....
4 You are my light ( vlot) of Standing in the light of love (vlot)
De Heer is mijn verlosser en mijn hulp in alle tijden. Bij Hem ben ik veilig.
Door Hem ben ik vrij van angst.
Hij is mijn licht en mijn redding, mijn hoop in alle dagen.
Heer, wees mijn gids, mijn licht, mijn steun.
Laat iedereen blij zijn en Uw lof zingen.
Zing Hosanna (past misschien ook in de lijdenstijd toen de mensen dit zongen toen Jezus op zijn ezel Jeruzalem binnen reed)
5 The Rose ( rustig )
Liefde kan soms zo ver weg lijken. Liefde lijkt soms niet voor je te zijn weggelegd. Soms durven we niet te leven vanuit de liefde , bang om zelf beschadigt te worden. Maar je mag erop vertrouwen dat het zaadje dat liefde heet dat soms zo diep verstopt is, met veel Licht en Liefde uiteindelijk ontspringt als een mooie roos.
In dit lied komt het woord God eigenlijk niet voor. Maar vanuit de overtuiging dat God liefde is kunnen we dit lied met heel ons hart zingen. En wordt die allermooiste Roos, de Roos van Saron niet genoemd in de bijbel als verwijzing naar Jezus?
6 De keltische zegen ( rustig)
Een lied wat vlak voor de zegen gezongen moet worden of als zegen de gemeente toegezongen kan worden.
Kom ga en draag Gods vrede uit
Getuig verhef je stem, verheug je steeds in Hem
Kom ga en draag Gods vrede uit
En houdt het goede vast, vergeldt daarbij nooit kwaad met kwaad
Geef troost aan wie er lijdt en steun aan wie bezwijkt
Kom ga in de kracht van de Heer
Amen
Verder bieden wij de mogelijkheid om ook samen met de gemeente een Taizélied te zingen. Dit zijn rustige liederen die we met piano en dwarsfluit begeleiden. Als koor zingen we het vaak een paar keer voor en we herhalen dit met de gemeente. Het zijn korte liederen die op veel plaatsen in de dienst ingepland kunnen worden. Er is een keuze uit 4 liederen waarvan sommige ook een link met de lijdenstijd kunnen hebben.
1 Oh Lord hear my prayer
2 Jezus U bent het licht in ons leven , laat nimmer toe dat mijn duister tot mij spreekt
3 Bless the Lord my soul /Prijs de Heer mijn ziel
4 Als alles duister is ontsteek dan een lichtend vuur dat nooit meer dooft