Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

optreden 20 maart 2016 Nieuw Vennep 19.00 uur

+2
Caroline
ahaan
6 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

ahaan

Ha allen,
Van mirjam begreep ik dat we redelijk vrij worden gelaten met het uitzoeken van repertoire.
Bij deze van mij het verzoek om een soort van "playlist"te maken van nummers die we mogelijk die zondag kunnen doen. Daarbij uiteraard weer rekening houdend met vlot/gedragen, ned/engels, nieuw/oud en mogelijke samenzang. Zo kunnen we de komende 2 maanden gericht werken aan deze dienst.

Gast

Gast

Goedemorgen, we hebben een goede bezetting, eigenlijk geen grote "gaten". Alleen Carel en Marijke Langeveld met een vraagteken van de bas/tenor-partij. En 3 alten met een vraagteken.
-thema wordt begin feb bepaald, ik heb inderdaad afgesproken (na overleg met de organisatie) dat wij de nummers aandragen. Dan kan de dominee daar een thema "bij zoeken".
-het optreden valt 1 week voor Pasen, organisatie denkt dat de dominee daar bij stilstaat (daar kunnen we wellicht rekening mee houden).
-er wordt uitgegaan van 6 liederen, 3 x 2 liederen (we zingen niet tijdens een collecte en liever geen lied na de zegen, dit klinkt nu heel streng, maar prima contact met de organisatie!)
-de aanvang van de dienst is 19.00 uur.
-inzingen 18.00 uur.
-opzetten 17.30 uur.
-koffie/thee na het inzingen. Wordt voor gezorgd.
Groetjes Mirjam...

ahaan

Paar vraagjes Mir; mag voor de zegen wel? Bijv Keltische zegen?
Hoe kijken ze tegen samenzang met gemeente aan rondom gebeden of iets dergelijks? We kunnen evt nog kijken naar een Taizélied dat in de lijdenstijd past...
En wat is het voor soort dienst; jeugddienst, zangdienst ??

Gast

Gast

ik vergeet nog een paar dingen:
-het is een ontmoetingsdienst in de Hervormde kerk, Hoofdvaart 1320 in Nieuw-Vennep ((Witte kerk).
-dit is een dienst samen met de Gereformeerde kerk. Dit wordt altijd goed bezocht, is de ervaring.
-er is een vaste organist.
-Keltische zegen lijkt mij juist heel gepast.
-ik denk dat samenzang op prijs wordt gesteld, ik kan de opzet (mocht deze van onze kant klaar zijn) mailen, organisatie reageert heel snel.

ahaan

Eind januari moet er een min of meer definitieve opzet naar de dominee gaan zodat hij een thema kan uitzoeken bij onze nummers. We zitten 1 week voor Pasen. Wij hebben niet veel nummers die daar specifiek over gaan. Maar laten we naar een gemeenschappelijke deler zoeken. er moet dan zeker een korte samenvatting vd nummers naar de dominee.

Nieuwe liederen:
1 tijd voor gebed ( rustig) rond gebed plannen
2 The Rose evt i.c.m gemeente die bijv een couplet in het Nederlands erachter aan zingt. Daar moet een goed plan voor komen. Zingen we bijv de Nederlandse tekst zoals in het het eerste couplet ( dus ook doorzingen van de Nederlandse zinnen en 3 stemmig) (rustig)
3 standing in the light of love ( volgende week mee beginnen??)( vlot)

"Oude liederen"
4 Wij danken U ( Voor Uw zoon die alles gaf) (rustig)
5 He put a new song ( vlot )lofprijzing
6 Nieuwe liederen (vlot) lofprijzing, leuk om aan te werken! moet wel voor een aantal opnieuw aan geleerd worden of You are my light
7 Keltische zegen of samenzang met gemeente Ga met God
8 mogelijk een kort Taizélied wat past in de Lijdenstijd

we zouden 6 eigen nummers kunnen aanbieden en 2 met samenzang als onderdeel van de dienst.
Laten we proberen om dit rond te krijgen (min of meer) voor eerst volgende repetitie dan weet Jan waar hij naar toe kan werken.

Caroline

Even praktisch. We hebben nog 7 repetities tot het optreden van zondag 20 maart.
(woensdag 24/2 niet meegerekend, voorjaarsvakantie)

Ik vind Arianne haar voorstel erg mooi maar voor 7 repetities best pittig.
Denk dat we de druk ook niet erg hoog moeten gaan leggen voor Jan en het koor....

als we het op deze manier willen doen dan is het belangrijk dat Jan goed bekijkt hoe hij "the rose" dan wil gaan zingen in combinatie met samenzang in het nederlands. (wat ik een erg mooi idee vind en graag zo zou willen uitvoeren).

Standing in the light of love als optie houden. mocht dit niet lukken hiervoor in de plaats you are my light.

Nieuwe liederen is aan Jan om aan te geven of hij dit ziet zitten. is voor hem nieuw en in combinatie met het andere repertoire misschien een beetje veel. Jan kan jij hier iets over aangeven?

Keltische zegen zou ik voor gaan!

Samenzang: Taizelied (ga ik uitzoeken welk taizelied geschikt kan zijn voor de lijdenstijd)

Gast

Gast

Mooie liederen. Over de invulling van "The rose"in het Nederlands en / of Engels moet ik even over nadenken en zal hierop terugkomen. De Keltische zegen moeten we zeker zingen. Daarin ben ik het helemaal eens met Caroline.
Nieuwe liederen is een uitdaging voor mij en degenen die hem nu in een andere partij moeten zingen. Vorige week nog met Johan over gehad. Ik ben hem aan het bestuderen.
We moeten ook eens kijken wat het aanbod van passie en pasen muziek is in SAB / SSA of SAA.
Dan kunnen we een totaalpakket liederen aanbieden aan de gemeentes die ons vragen te komen zingen. Mooi Taizé lied, Caroline.
Voor wat betreft de voorjaarsvakantie: Ik weet niet of Johan en de koorleden op vakantie gaan. Als dat niet het geval is stel ik voor om deze repetitie door te laten gaan.

ahaan

Jan , begrijp ik hier uit dat je voor alle 9 liederen wil gaan en later een definitieve keuze wil maken?
Als dat zo is kunnen we misschien na de repetitie van 3 februari een definitieve keuze aan de kerk in Nieuw Vennep doorgeven? Dan heb je 3 repetities om e.e.a in te studeren en en te bekijken hoe bepaalde liederen zitten en hoe snel het instuderen gaat van de bestaande liederen in de nieuwe bezetting.
In ieder geval de Keltische zegen. Met fluitpartij? Is dat nieuw voor ons en dus leuk denk ik. Een mooie aanvulling....

ahaan

correctie ....2 repetities...

Gast

Gast

Mijn voorkeur is eerst te zien welke liederen we "beheersen".
Wat ik een goed uitgangspunt vind in een dienst is de dienst onderverdelen in een aantal items.
1. Gebed = tijd voor gebed
2. Danklied = Wij danken U
3.Loflied = He put a new song / nieuwe liederen / You are my light
4.Zegenlied = Keltische zegen
5.Geloofsvertouwen / belijdenis = Taizélied Zie uit naar God (vertrouwend dat Zijn dag komt)
6. God zorgt = the rose

Mijn keus op deze basis is:

1. Gebed = tijd voor gebed
2. Danklied = Wij danken U
3.Loflied = He put a new song
4.Zegenlied = Keltische zegen
5.Geloofsvertouwen / belijdenis = Taizélied Zie uit naar God (vertrouwend dat Zijn dag komt) / Wat de toekomst brengen moge
6. God zorgt = the rose
Ik denk dat we bij The Rose en Wat de toekomst brengen moge toch het eerste vers zingen in het Engels. Daar gaat het over de liefde, de liefde is iets wat God aan ons gegeven heeft. in vers 1 zingen we over de liefde. Vervolgens gaan we naar het Nederlands en gaat het over de liefde van God tot ons en door Zijn liefde wekt Hij wederliefde in onze ziel. In het lied komt dat helemaal tot uiting. Hoe denken jullie hierover?

ahaan

Dat is zeker een optie. Blijft de vraag hoe je de opbouw wilt. Zie forum kopje the Rose.
En hoe zie je het lied Standing in the light of love? Wel aan beginnen en kijken hoe ver we komen?
Het is natuurlijk ook mar de vraag of je bij alle blokjes mag zingen.
En we komen in jouw voorstel nog wat liederen te kort.
Stel 2 voor de dienst
2x2 ( waaronder Keltische zegen) in de dienst.
En mogelijk 2 liederen met de gemeente

Caroline

ik snap jan hoe jij het benaderd maar net wat Arianne zegt, het is maar net waar we kunnen zingen en niet alle onderdelen zoals Jan het noemt zullen daadwerkelijk een ruimte zijn om te zingen.
verder moet je zeker kijken naar de diversiteit aan liederen: een goede verdeling tussen nederlands, engels gedragen en up tempo liederen.

ahaan

In het rijtje van Jan komen we dan eigenlijk nog 1 tempolied te kort
genoemd:
1 Tijd voor gebed rustig
2 Wij danken U rustig
3He put a new song vlot
4 Keltische zegen rustig
5 The rose rustig
samenzanglied: nieuwe Taizé i.v.m lijdenstijd

is een erg rustig rijtje....daar mag 1 vlot lied zeker bij: Standing in the light, Nieuwe liederen, you are my light.
De balans Engels/nederlands is ongeacht welke het wordt van deze 3 ,goed te noemen.
Wat we naar Nieuw Vennep toe kunnen communiceren is bovenstaande alvast doorgeven en voor het
6e koorlied een slag om de arm houden.

Is dit zo voor iedereen acceptabel?
Jan jij kan in je repetitieschema's deze info verwerken en kijk of het je lukt om naast de gekozen nummers die we zeker doen en er dus goed in moeten zitten, voor jezelf er 2 uit te kiezen waar je voor wilt gaan of alle 3. Laat ik aan jou over.

Als dit zo doorgaat kan Mirjam de organisatie inlichten.
MC zorgen jullie dat er korte samenvattingen van de nummers beschikbaar zijn voor Mirjam dan kunnen die naar de domine zodat hij mede door de teksten wellicht een goed thema kan kiezen waarmee de liederen tot zijn recht komen!!

Gast

Gast

Mee eens dat het een rustig rijtje is. Ik wil standing in the light er zeker tussen hebben. Dit lied past goed bij ons koor. You are my light is ook een hele mooie die ik in de repetitie mee wil nemen.
Wij danken U begint rustig maar in het midden (groot is Uw trouw) mag er zeker uitgepakt worden.
Zal het in de planning verwerken. Nieuwe liederen is heel mooi , daar denk ik nog even over.

Caroline

Wij danken u blijft een rustig nummer of we in het midden nu uitpakken of niet. Voor de afwisseling van liederen is een up tempo lied echt nodig.

Reinder

"The rose" en "Standing in het light", is er voldoende tijd om dit op tijd af te krijgen?

Verder ben ik zelf nog aan het twijfelen over het Taizé lied.
Omdat het een 4 stemmig lied is, gaat dit in de huidige opstelling/partij verdeling lukken?
En is het instuderen van dit lied in te passen in het schema voor 20 maart?

Wat betreft de 4 stemmigheid zitten we natuurlijk ook met "Nieuwe liederen" en "You are my light".
Komt partijverdeling/opstelling overeen bij deze liederen of moeten mensen schuiven?

... ...

http://www.voiceofjoy.nl

ahaan

Standing in the light is optioneel.
Ik heb met Jan gebeld en het wordt of You are my light of standing in the light ( hoe dan ook is er licht bij betrokken !!!)
Nieuwe liederen voorlopig even laten liggen omdat ook Johan heeft aangegeven dit nig niet helemaal in de vingers te hebben ( heeft Kees Jan immers begeleid)
En You are my light is SAB dus 3 stemmig!

Wat we als compromis kunnen doen is de gemeente van Nieuw Vennep laten kiezen uit de 4 bestaande Taizénummers die we min of meer kennen ( nog wel aantrappen in de nieuwe samenstelling) Misschien stellen ze er helemaal geen prijs op. discussie gesloten! En zowel dan kunnen ze kiezen uit:
Oh Lord hear my prayer (past altijd)
Jezus U bent het Licht in ons leven
Als alles duister is ( past eigenlijk ook in de lijdenstijd)
Bless the Lord ( past als lofprijzing)

We bieden iets aan als samenzang maar studeren niets nieuws in.
Wat vinden jullie daarvan?

Graag wel voor Mirjam een liederenvoorstel met uitleg erbij ( inhoud + mogelijke plek in de dienst) zodat zij dit naar nieuw Vennep kan communiceren. ( zoals ik naar Lisse heb gedaan)
Wie neemt dat op zich?

Reinder

Duidelijk.
De keuze tussen "You are my light" en "Standing in the light" zal afhangen van hoe snel we het laatste lied in kunnen studeren?

"You are my light" past op zich goed in het beeld van Jezus die op de ezel Jeruzalem binnen rijdt.
Kijkend naar verschillende elementen die in het lied terug komen.

Wat betreft het voorstel voor de Taizé nummers, dat is op zich een goed uitgangspunt.
Mocht blijken dat deze gemeente dit juist wel op prijs stelt dan kunnen we altijd nog een 2e lied (wellicht de nieuwe) erbij doen.

Reinder

Arianne schreef:Graag wel voor Mirjam een liederenvoorstel met uitleg erbij ( inhoud + mogelijke plek in de dienst) zodat zij dit naar nieuw Vennep kan communiceren. ( zoals ik naar Lisse heb gedaan)
Wie neemt dat op zich?
Hoi, nog even een reactie op jouw verzoek Arianne.
Ik heb gekeken naar wat jij voor de dienst van 1-11-15 in Lisse hebt geschreven en vervolgens naar de liederen die er nu op het programma staan.
Ik vindt het erg moeilijk om gevoelsmatig een link te leggen tussen een lied en een plek in de dienst.
Natuurlijk kan ik een voorstel doen maar ik zal niet kunnen onderbouwen waarom ik voor een bepaalde volgorde heb gekozen.
Het is voor mij echt natte vinger werk.
Dus die taak laat ik liever liggen.

ahaan

Kan jij een korte samenvatting maken van het lied standing in the light of love? Ook de letterlijke vertaling moet nog gemaakt worden maar de samenvatting is voor nu even belangrijker.Ik heb geen partituur.
Dan wil ik het evt wel maken hoor. Heb geen drukke week Smile
Gemakshalve ga ik er maar vanuit dat de andere leden vd MC dan het laatste voorstel steunen. Er is hier verder geen reactie op gekomen,

hubertha

Lijkt me nog een pittig programma voor het koor. Ik hoop dat het gaat lukken om standing in the light of love nog in te studeren voor 20 maart.

Reinder

ahaan schreef:Kan jij een korte samenvatting maken van het lied standing in the light of love? Ook de letterlijke vertaling moet nog gemaakt worden maar de samenvatting is voor nu even belangrijker.Ik heb geen partituur.
Dan wil ik het evt wel maken hoor. Heb geen drukke week Smile
Gemakshalve ga ik er maar vanuit dat de andere leden vd MC dan het laatste voorstel steunen. Er is hier verder geen reactie op gekomen,
Ik heb ook geen partituur, deze worden woensdag uitgedeeld als ik het goed heb begrepen.

ahaan

Liederen voor Nieuw Vennep
Bij elk lied is een korte samenvatting bijgesloten en wordt het "type"lied aangeduid.

1 He put a new song in my heart ( vlot )
Een vrolijk lied waarin eigenlijk psalm 40 vers 4 en 6 bezongen worden.

"Hij gaf mij een nieuw lied in de mond, een lofzang voor onze God. Mogen velen het zien vol ontzag en vertrouwen op de Heer. Veel wonderen hebt U verricht, veel goeds voor ons besloten, Heer mijn God.
Niemand is te vergelijken met U! Wil ik erover spreken, ervan verhalen, het is teveel om op te sommen".

2 Wij danken U ( rustig lied )
Een loflied voor God waarin we Hem bedanken voor zijn liefde en zijn trouw. Voor zijn zoon die alles gaf! Maar ook voor de mensen om ons heen die ons trouw zijn en warmte geven. Bedanken voor samenkomsten waarin God zich mag laten zien met uitzicht op die éne dag!
Groot is zijn trouw, iedere dag aan ons betoond. U komt toe alle lof en eer!

3 Tijd voor gebed ( rustig lied wat uitermate geschikt is om rond de gebeden te zingen)
Wij zoeken uw aanwezigheid , open ons hart en laat stil worden dat wat ons van U afhoudt. We willen U ontmoeten want U heeft de mens zo lief....Dit is een tijd van gebed o Vader, dit is een tijd om al zoekend, vindend, ontstaat verbinding met U....

4 You are my light ( vlot) of Standing in the light of love (vlot)
De Heer is mijn verlosser en mijn hulp in alle tijden. Bij Hem ben ik veilig.
Door Hem ben ik vrij van angst.
Hij is mijn licht en mijn redding, mijn hoop in alle dagen.
Heer, wees mijn gids, mijn licht, mijn steun.
Laat iedereen blij zijn en Uw lof zingen.
Zing Hosanna (past misschien ook in de lijdenstijd toen de mensen dit zongen toen Jezus op zijn ezel Jeruzalem binnen reed)

5 The Rose ( rustig )
Liefde kan soms zo ver weg lijken. Liefde lijkt soms niet voor je te zijn weggelegd. Soms durven we niet te leven vanuit de liefde , bang om zelf beschadigt te worden. Maar je mag erop vertrouwen dat het zaadje dat liefde heet dat soms zo diep verstopt is, met veel Licht en Liefde uiteindelijk ontspringt als een mooie roos.

In dit lied komt het woord God eigenlijk niet voor. Maar vanuit de overtuiging dat God liefde is kunnen we dit lied met heel ons hart zingen. En wordt die allermooiste Roos, de Roos van Saron niet genoemd in de bijbel als verwijzing naar Jezus?

6 De keltische zegen ( rustig)
Een lied wat vlak voor de zegen gezongen moet worden of als zegen de gemeente toegezongen kan worden.

Kom ga en draag Gods vrede uit
Getuig verhef je stem, verheug je steeds in Hem
Kom ga en draag Gods vrede uit

En houdt het goede vast, vergeldt daarbij nooit kwaad met kwaad
Geef troost aan wie er lijdt en steun aan wie bezwijkt
Kom ga in de kracht van de Heer
Amen

Verder bieden wij de mogelijkheid om ook samen met de gemeente een Taizélied te zingen. Dit zijn rustige liederen die we met piano en dwarsfluit begeleiden. Als koor zingen we het vaak een paar keer voor en we herhalen dit met de gemeente. Het zijn korte liederen die op veel plaatsen in de dienst ingepland kunnen worden. Er is een keuze uit 4 liederen waarvan sommige ook een link met de lijdenstijd kunnen hebben.
1 Oh Lord hear my prayer
2 Jezus U bent het licht in ons leven , laat nimmer toe dat mijn duister tot mij spreekt
3 Bless the Lord my soul /Prijs de Heer mijn ziel
4 Als alles duister is ontsteek dan een lichtend vuur dat nooit meer dooft

Caroline

Lief Arianne dat je dit hebt gedaan!
Had de planning om hier vandaag voor te gaan zitten maar het werk is al geklaard!

Ingrid Guijt

Ik vind de liederen die we nu hebben staan prima...pittig en nog ff hard studeren maar moet goed komen denk👍😊...vlot nummer vind ik er wel nog tussen moeten...er is weer een hoop gedaan door een aantal mensen...

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum