Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Vlietstede maart 2015

4 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Vlietstede maart 2015 Empty Vlietstede maart 2015 ma dec 22, 2014 10:07 am

Caroline

Hoi allemaal,
We hebben een aanvraag gekregen om in de Vlietstede te zingen in maart 2015. Dit wordt een fonds 1818 optreden. Aangezien we vanaf januari druk aan de slag gaan met het repertoire voor ons jubileumconcert is het noodzakelijk dat we alvast een repertoire keuze hebben gemaakt voor dit optreden in maart zodat Richard dit vanaf Januari tussen het instuderen van de nieuwe liederen door af en toe kan doorzingen. Ik heb in mijn voorstel meegenomen het repertoire wat we de laatste keer hebben gezongen in de Vlietstede en een keuze gemaakt uit de liederen die er bij ons koor "goed" inzitten zodat extra studeren voor dit optreden tot het minimum beperkt blijft.

- Ride on (een vrolijk, enthousiaste opening)
praatje
- Geniet van het goede
- Lay up
praatje (iets vertellen over ons aankomende jubileumconcert)
- Keep your lamps
- samenzangblokje: - Als een Hert + Kroon hem
praatje:
- Als een zee van liefde of Heer wijs mij uw weg
- Nu durf ik mezelf te zijn (met gebaren, leuk als afsluiting van het eerste blokje)

pauze

- Instrumentaal (piano fluit en event. sax?) Abba vader + Opw.124 Ik bouw op U
- niet één
- Geef ons de vrede O Here (taize)
praatje (aankondigen musical blokje)
- Thank you for the music
- Maria
praatje
- samenzangblokje: Heer en uw liefde schijnen of Opwekking 123 Groot is uw trouw + Samenwerken
afsluitend praatje
- You are my light
eventueel nog afsluiten met de Keltische zegen of op verzoek van de bewoners nog een lied uit het gezongen repertoire.

Het is een afwisselend programma waar ned./engels goed is verdeeld. door een stukje instrumentaal toe te voegen (wat heel herkenbare liederen zijn voor de bewoners) hebben we wat speling qua repertoire.

ik zou zeggen schieten jullie maar.
groetjes caroline

-

2Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 ma dec 22, 2014 8:58 pm

ahaan

lijkt me leuk. 2 dingetjes; Heer uw licht hebben we liggen. Kunnen we eenstemmig doen en mochten we tijd over hebben de altpartij instuderen . Of mochten er gescheiden repetities komen zou dat ook een item kunnen zijn.
mochten we toch 5 april zingen in badhoevedorp ( wat nog niet helemaal duidelijk is) dan kunnen we evt voor de Vlietstede Seekers inplannen ( dit is ook optioneel paaslied).
muzikaal stukje kunnen we evt Nel Haasnoot vragen (speelt sax) ik weet alleen niet hoe haar niveau is. en caroline een nummer met fluit. Lijkt me een keer heel leuk en voor bewoners ook.

3Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 ma dec 29, 2014 8:13 am

Diana Ouwehand

Dat ziet er weer mooi uit, leuk gevarieerd programma, Heer uw licht en uw liefde schijnen heeft mijn voorkeur, scheelt in studeren want volgens mij hebben we Groot is uw trouw nog nooit gezongen.
Nel kan trouwens goed saxofoon spelen, heeft ze bij het koortje uit Voorhout ook vaak gedaan.

4Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 di jan 06, 2015 9:09 am

Gast

Gast

Compleet voorstel zo.
Als zowel sax als fluit een muzikale bijdrage hebben weet ik niet of je die samen in 1 blokje moet zetten. Misschien juist voor de afwisseling wel 1 voor en 1 na de pauze. Maar dat is latere invulling als dit inderdaad doorgaat.

Voor lay-up ben ik wel benieuwd hoeveel bassen we hebben. Mirjam, kun jij de lijst met aanwezigen ook in dit topic zetten? Graag voor de mannen met naam zodat ik weet hoe sterk we zijn.

Ik zou kiezen voor "als een zee van liefde" ipv "Heer wijs mij uw weg".
Voor het 2e samenzang blokje zou ik ook voor " Heer uw liefde" kiezen, voor nu uitgaande van 1-stemmig.

Als we opschieten met de eigen concert nummers kunnen we er altijd op het laatste moment nog 1 toevoegen om uit te proberen.

5Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 di jan 06, 2015 9:20 am

Caroline

Helemaal goed!!
De daadwerkelijke volgorde kunnen we idd t.z.t. nog wel doornemen.
Het belangrijkst is dat we nu weten welke nummers we zingen zodat Richard die af en toe kan doorzingen tussen de repetities door.

uit het instrumentale kunnen we dan t.z.t.kiezen uit:
Abba Vader
Groot is uw trouw
Ik bouw op u

groetjes caroline

6Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 vr jan 16, 2015 9:21 am

Ingrid Guijt

Dit ziet er weer goed uit!en ben t met Diana eens....heel leuk dat er muzikaal inteintermetzj is...zou ook voor 1 voor de pauze en 1 na de pauze kiezen...verder lekker afwisselend leuk!

7Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 ma jan 26, 2015 8:48 am

ahaan

hoi allemaal,
wil het repertoire z.s.m. definitief maken voor de nieuwsbrief van februari.
Graag in beide samenzangblokje 1x koorlied en 1x muzikaal lied. dit voor de afwisseling en voorkeur van Richard waar ik het wel mee eens ben.
Dus eerste blokje : Kroon hem ( gedeelte eerste en 2e sopranen gaan tussen de mensen zingen) en aansluitend muzikaal lied waarbij alle koorleden tussen de mensen gaan staan.
Na de pauze: Als een hert + 1 muzikaal lied waarbij we hetzelfde doen.

8Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 ma jan 26, 2015 8:51 am

ahaan

- Ride on (een vrolijk, enthousiaste opening)
praatje
- Geniet van het goede
- Lay up
praatje (iets vertellen over ons aankomende jubileumconcert)
- Keep your lamps
- samenzangblokje: - Kroon hem+ muzikaal intermezzo waarbij alle koorleden tussen de mensen gaan staan
praatje:
- Als een zee van liefde of Heer wijs mij uw weg
- Nu durf ik mezelf te zijn (met gebaren, leuk als afsluiting van het eerste blokje)

pauze

- Als een hert + muzikaal lied waarbij de leden tussen de mensen gaan staan
- niet één
- Geef ons de vrede O Here (taize)
praatje (aankondigen musical blokje)
- Thank you for the music
- Maria
praatje
- samenzangblokje: Samenwerken
afsluitend praatje
- You are my light
eventueel nog afsluiten met de Keltische zegen of op verzoek van de bewoners nog een lied uit het gezongen repertoir

9Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 ma jan 26, 2015 9:03 am

Caroline

hoi hoi,

Richard heeft aangegeven liever "als een zee van liefde" te zingen dan " Heer wijs mij uw weg"
Ik mis het lied: heer uw licht en uw liefde schijnen? klopt dat?

Klopt het dat we ná de pauze twee momenten van samenzang hebben?

ik vind het verder helemaal prima
groetjes caroline

10Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 ma jan 26, 2015 9:06 am

ahaan

idd Heer wijs mij uw weg valt af.
Als muzikaal lied zou je ook die kunnen nemen. bijv met Sax. Is lekker vrolijk maar die dan als muzikaal lied. Kan je ook koppelen aan samenwerken....Hangt even van jullie keuze af.

11Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 ma jan 26, 2015 9:11 am

Caroline

Dit lied is denk ik bij de mensen niet zo heel bekend.
Ik zou met de muzikale liederen blijven bij : Groot is uw trouw en Abba vader.

Op zich is het prima hoor. We hebben 8 liederen vóór en ná de pauze. Meer dan genoeg.

12Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 ma jan 26, 2015 9:36 am

Diana Ouwehand

een mooi programma, ben het met Caroline eens over de bekendheid van het lied Heer wijs mij uw weg.
Als ik het goed begrijp zingen we 3 liederen met de bewoners: Kroon Hem, Als een hert en Samenwerken. Ik zal er weer voor zorgen dat de liederen op papier staan voor de samenzang.

13Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 ma feb 02, 2015 1:18 am

Gast

Gast

Hai allen,
hierbij de bezetting tot nu toe:
3x tenor (Reinder/Ineke/Ingrid)
3x bassen (Marco met vraagteken, van Johan heb ik nog geen antwoord)
1ste sopraan:8 tot nu toe
2de sopraan: 9 tot nu toe
alten: 11 tot nu toe
Gr Mirjam...
aanvang: 19.15 uur tot uiterlijk 20.45 uur.

14Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 ma feb 02, 2015 7:29 am

Caroline

Zingt Ineke dan weer tenor? en hoe gaan we het oplossen met Ingrid? die kent de liederen als tenor niet......

15Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 ma feb 02, 2015 7:11 pm

Gast

Gast

Pardon, Ineke zingt nu bas? Dat is mij ontgaan. Dan zal ik in de war zijn.
Ingrid gaf mij aan als tenor te zingen tijdens dit optreden. Het fijne hiervan weet ik
niet en laat ik aan jou ,Ingrid, en Richard over. Dit zal hetzelfde betekenen voor
Anneke en Marian (die nu ook een andere partij zingen)?
Gr Mirjam...

16Vlietstede maart 2015 Empty Re: Vlietstede maart 2015 ma feb 02, 2015 9:29 pm

Caroline

Ha ha geeft niks hoor!! Er gebeurt ook zoveel, kan je allemaal niet bijhouden..
Ineke zingt idd bas maar ik weet niet wat zijzelf prettiger vind met de liederen die we gaan zingen in de Vlietstede. Veel liederen zal ze als tenor hebben ingestudeerd.

Wat Ingrid en anneke betreft dat laat ik idd aan Richard over.
marian zal de sopraan zingen, lijkt mij.

groetjes caroline

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum