Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Standing in the light of love

+2
Caroline
ahaan
6 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 3]

26Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love di nov 10, 2015 9:57 pm

Caroline



heb de proefpartituur bekeken en ziet er echt heel erg gaaf uit!
de solopartij die geschreven staat vanaf maat 41 heeft zeker mijn voorkeur om met een groep te zingen!
dit maakt het lied extra speels anders is het veel van "hetzelfde".

Jan misschien aan jou om goed te kijken of we dit SAB zingen of groep 1,2,3! aangezien we met die splitsing zitten vanaf maat 41 in toch (vierstemmig)
belangrijk dus om dit goed uit te zoeken.

heeft Johan deze partij ook al gekregen om te beoordelen?

27Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love wo nov 11, 2015 1:43 am

Reinder



Caroline schreef:heeft Johan deze partij ook al gekregen om te beoordelen?
Ja hoor, ook Johan heeft een exemplaar gekregen.

http://www.voiceofjoy.nl

28Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love za nov 14, 2015 1:33 am

Gast


Gast

Ik ga voor de SAB versie waarbij de lage alt de tenorlijn mee kunnen zingen. lijkt me ook niet heel moeilijk om in te studeren. Bij maat 41 wil ik een kleine groep vormen waarbij volgens de partituur de mogelijkheid is om dit te mixen met mannen en vrouwenstemmen. We moeten wel kijken en luisteren of dit geen consequenties heeft voor de balans. januari starten met instuderen van dit lied.

29Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love za nov 14, 2015 7:40 am

Caroline



misschien idee om de laatste rij van het koor (even nakijken hoeveel mensen dit zijn ) de solopartij te laten zingen. (of anders de laatste twee rijen) zo krijg je een mix van stemmen (sopraan, alt, tenor/bas) voor de vierde stem en het is weer eens wat anders dan anders....... lijkt me leuk om uit te proberen....

belangrijk is dat de solopartij niet te "soloachtig"gaat worden maar dat dit gaat klinken als een vierde stempartij!

wat vind jij Jan?

30Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love za nov 14, 2015 7:50 am

Gast


Gast

Dat is een goed idee, Caroline!

31Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love di nov 17, 2015 4:17 am

hubertha



vrolijk nummer, niet zoveel tekst. Lijkt me niet zo moeilijk om aan te leren.

32Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love di nov 17, 2015 4:41 am

Reinder



Bij het "laatste rij" idee heb je wel in 1 keer alle bassen te pakken. Wink

http://www.voiceofjoy.nl

33Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love ma nov 23, 2015 5:32 am

ahaan



Heeft Johan hier zijn akkoord al over gegeven?

34Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love ma nov 23, 2015 5:36 am

Reinder



Volgens mij nog niet.
Help me even herinneren dat ik hier woensdag even naar vraag.

http://www.voiceofjoy.nl

35Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love ma nov 23, 2015 9:44 pm

Caroline



volgens forum heeft johan al wel een exemplaar gekregen.
misschien kan jij Reinder Johan even een mailtje sturen met de vraag of hij het lied al heeft beluisterd en beoordeeld?

hoef je het ook niet tot woensdag te onthouden ha ha.

36Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love di nov 24, 2015 6:45 am

Reinder



Heb Johan een mailtje gestuurd.

http://www.voiceofjoy.nl

37Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love wo nov 25, 2015 1:52 am

Reinder



Johan schreef:Dag Reinder,

Bedankt voor je mail met de link. Ik had al even naar de bladmuziek gekeken en heb net met de bladmuziek erbij naar de muziek geluisterd.

De pianopartij is op zich goed te doen. De 'enige' moeilijkheid is misschien het tempo. Het is een up-tempo lied, dat snel gezongen én gespeeld moet worden, maar het moet te doen zijn.

Ook even op youtube geluisterd naar een paar andere koren met alleen piano begeleiding. Vind ik zelf prettig omdat ik dan beter de pianopartij kan beoordelen en ook een betere indruk krijg over het lied zou kunnen klinken als wij dat zingen (zonder band, met piano). Als je het nog niet gehoord hebt, met alleen piano, kan ik dit aanraden, want een band kleurt een lied toch heel anders dan een piano.

Wat betreft de koorpartij is het nummer m.i. goed te doen. Niet moeilijk. Na de toonsoortwisseling wordt die (aan het eind) wat moeilijker, omdat er het lied dan 4 stemmig wordt ipv 3 stemmig. De pluspunten zijn m.i. de vrolijkheid en het vraag- en antwoordspel tussen de verschillende partijen.
Ik heb een paar keer geluisterd en het nummer spreekt mij (helaas) niet zo aan. Ik vind het een beetje 'gewoontjes' en ik vraag mij af of het lied bij ons koor past, maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Het lied is wel vrolijk maar een beetje 'middle of the road'. Een beetje 'op safe' gaan. Het lied ging mij na een paar keer luisteren 'vervelen', maar misschien is het gewoon mijn smaak niet.

Met vriendelijke groet,

Johan

http://www.voiceofjoy.nl

38Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love wo nov 25, 2015 2:16 am

ahaan



Dank voor je analyse Johan.
Ik snap een aantal argumenten zeker. En heb zeker nog een paar YouTube versies beluisterd. Maar vind dat het lied redelijk overeind blijft. Een paar argumenten waarom ik dit lied toch heb aangedragen:
1 tempo nummers zijn echt heel moeilijk te vinden. Dit lied doet me denken aan Let's join, even lekker wegzingen maar idd geen topper. Maar dat kunnen niet alle nummers zijn.
2 We willen graag , en met een beetje tempo, nieuw repertoire opbouwen. Door de vernieuwde samenstelling en nieuwe dirigent is het soms beter om naar nieuw repertoire te grijpen dan oud opnieuw in te studeren ( voor zowel nieuwe dirigent als in vernieuwde samentelling) en dan past dit lied prima bij ons. Vlot en zeker voor nu niet te moeilijk
3 de breedte van ons repertoire. Belangrijk is om divers te zijn zodat we voor veel gelegenheden iets hebben. Zo hebben we al Taizé e.d., en komt er straks ook weer een lied uit het nieuwe liedboek bij. Vraag vanuit de leden blijft altijd ook om een vlot nummer. Hier kan ook beweging bij ingebouwd worden.

Maar het is fijn dat je als pianist zo goed naar een nieuw lied kijkt. Daar kunnen we als bestuur en MC alleen maar blij mee zijn. Hoop dat het lied met deze argumenten toch een beetje meer je vertrouwen krijgt.

39Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love ma dec 14, 2015 1:05 am

Reinder



Vandaag 40 extra exemplaren besteld.
Deze zullen begin volgend jaar worden geleverd aangezien de ECC vanaf de 21e tot de 4e dicht is en de genoemde levertijd van Shawnee Press 4-10 werkdagen betreft.

http://www.voiceofjoy.nl

40Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love ma dec 14, 2015 8:04 am

Caroline



helemaal goed!
bedankt

41Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love ma jan 11, 2016 1:52 am

Reinder



Heb de ECC gebeld waarom wij ze nog niet hebben ontvangen.
Ze (Tineke) gaat dit uitzoeken, vindt het zelf ook niet helemaal pluis.
O.a. de betaling was bij hun administratie nog niet als ontvangen gemarkeerd, dit heeft ze ter plekke gecontroleerd en aangepast, we hebben dus echt betaald.
Eventjes wachten dus.



Laatst aangepast door Reinder op ma jan 11, 2016 9:50 am; in totaal 1 keer bewerkt

http://www.voiceofjoy.nl

42Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love ma jan 11, 2016 9:41 am

Diana Ouwehand



tot nu toe nog niets ontvangen.

43Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love do jan 14, 2016 11:45 pm

ahaan



Reinder war kan ik hier de proefpartituur van vinden?
Staat niet in de partiturenbox...

44Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love vr jan 15, 2016 9:59 am

Reinder



klopt, we hebben 10 exemplaren aangeschaft als proefpartituur

http://www.voiceofjoy.nl

45Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love vr jan 15, 2016 9:59 pm

ahaan



Is het een idee om hier kopieën van te maken zodat we hier aan kunnen beginnen? Lekker als tegenhanger vn de rustige nieuwe nummers? Dan zouden we daar over 2 weken mee kunnen beginnen.
Is overigens een goed idee van Caroline:D
Gezien 20 maart zouden dit evt kunnen uitvoeren.

46Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love vr jan 15, 2016 10:09 pm

Gast


Gast

Ik vind het prima! Zal ik ze kopiëren?

47Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love za jan 16, 2016 1:06 am

ahaan



Diana, wil jij voor het kopiëren doorgeven welk nummer dit wordt?

48Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love ma jan 18, 2016 9:57 am

Diana Ouwehand



Dit lied wordt nr 226

49Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love ma jan 18, 2016 11:00 am

Gast


Gast

Dank je wel! Ik zal er 40 kopiëren.

50Standing in the light of love - Pagina 2 Empty Re: Standing in the light of love ma jan 18, 2016 8:14 pm

ahaan



Reinder, er zijn 10 proefpartituren toch?
Anders is 35 kopieën genoeg.

Leuk om daar mee te beginnen. Kijken of we die 20 maart kunnen zingen.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 3]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum