Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

nieuw adventslied? "Time for advent"

+2
Reinder
ahaan
6 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 2]

26nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" ma okt 19, 2015 9:45 pm

ahaan

Oh ik ben benieuwd of het laatste stukje lukt.
Lijkt me gaaf om hier in januari mee te beginnen....

27nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" di okt 20, 2015 12:51 am

ahaan

tekst is klaar. Heb de tekst erbij geschreven op mijn uitgeprinte partituur. Wat nog even spannend is om 2 nederlandse teksten doorelkaar heen te zingen dat kan ik niet oefenen alleen ha ha

Tijd voor gebed

We zijn hier bij elkaar
en openen ons hart
al zoekend Uw aanwezigheid in dat wat ons verward
Zoveel dat ons vaak weghoudt en ons zo bezighoudt
Toch willen wij U bidden
Kom Heer Jezus , kom

We willen U graag vinden
vr: we willen U graag vinden
In dit gebedsmoment
vr: in dit gebedsmoment
Ons richten op Uw liefde, op Uw trouw , dat U ons kent
vr: op uw liefde vast en trouw
U wilt zich laten vinden, de mens is U zo lief
vr; U heeft ons zo li-ie-ief
U antwoordt met de woorden
Kom mijn kind, o kom

Dit is een tijd van gebed ,o Vader
dit is een tijd van aanbidding voor U
Dit is een tijd om al zoekend, vi-indend
ontstaat verbi-inding met U

We mogen U ontmoeten
in zang of in gebed
Juist dan ontstaat die ruimte waarin in U ons heeft gezet
Om dát te doen wat goed is
uit liefde voor elkaar
Zo bidden wij U zingend;
Kom Heer Jezus ,kom, kom Heer Jezus , kom
Kom Heer Jezus, kom, kom Heer Jezus , kom

28nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" di okt 20, 2015 1:18 am

ahaan

3e zin moet verwart met een t i.p.v een d

29nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" di okt 20, 2015 2:21 am

ahaan

Vraag voor Jan is hoe we dit het beste kunnen uitvoeren.
Naar mijn idee een aantal mogelijkheden.
1 sopranen en alten zingen bovenste balk en mannen en lage alten de mannenpartij ( is dit niet te laag voor de lage alten?)
2 Groep 1 zingt de bovenste balk en groep 2 en 3 zingen de mannenpartij waarbij de alle vrouwen octaveren ( weet niet of dit in het hele stuk kan )

Jan wat vindt jij?

30nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" wo okt 21, 2015 5:51 am

Caroline

heb een aantal keren het lied gezongen.
sorry, ik heet geen Jan ha ha maar effe meedenken kan geen kwaad denk ik toch?

optie 1 als sopranen en alten de eerste partij meezingen en de bassen/tenoren/lage alten de tweede partij is de belans denk ik zoek. 1e stem wordt dan in mijn beleving te vol ten opzichte van de tweede stem.

optie 2 hetzelfde ben ik bang. groep 2 en 3 zijn dan te sterk voor groep 1. Als je als vrouw namelijk de 2e stem octaveert zit je in dezelfde toonhoogte als groep 1. (eerste stem) Dan is groep 2 én 3 als de tweede stem teveel.

om ook dit lied te kunnen zingen ivm minder aantal mannen zou er ook nog een andere optie zijn:

sopranen/lage alten/tenoren:1e stem.
alten/bassen: 2e stem.

De alten kunnen de 2e stem eventueel octaveren (moeten wel goed luisteren of dit qua klank mooi is)
zou ook kunnen dat met dit voorstel de lage alten nu met de alten meezingen.

Wilde ik nog even meegeven.
Jan, jij moet maar beslissen hoor....

groetjes caroline

31nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" wo okt 21, 2015 5:52 am

Caroline

optie 1 is ook heel kwetsbaar als er mannen (toch)niet meedoen....

32nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" wo okt 21, 2015 8:41 pm

ahaan

Belangrijk is dat de puurheid van dit lied behouden blijft. Net als in blijf niet verborgen.
1e couplet sopranen
en dan alten en mannen onderste balk ( in eigen stemgeluid) en 1e sopranen er doorheen zingen.(dit mag zachter dan leidende partij)
bridge: alten en sopranen eerste stem en lage alten met mannen de mannenpartij.( ook even afhangend vd hoogte )
Laatste couplet is getransponeerd. Nu kunnen de alten met mannen en lage alten meezingen. en zo het lied afmaken.

33nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" do okt 22, 2015 6:53 am

Diana Ouwehand

Hoop werk verzet, dames. Ben benieuwd wat jan ervan vindt. Wordt vast weer een mooi nummer.

34nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" do nov 12, 2015 12:25 am

Reinder

Zojuist bericht ontvangen van de ECC dat het lied bij hun binnen is!!!
Wij kunnen het lied binnen enkele dagen verwachten. cheers

http://www.voiceofjoy.nl

35nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" do nov 12, 2015 3:52 am

Caroline

oh wat gaaf!!!
super, kunnen we ook op ons lijstje zetten vanaf januari!!

36nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" do nov 12, 2015 8:51 pm

ahaan

Lied met Nederlandse tekst woensdag aan jan overhandigd. Ook staat er een voorstel bij met een partijverdeling en een 3- stemmigheid die Caroline erbij gezet heeft.
Hel benieuwd hoe hij de invulling zo vindt...

37nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" za nov 14, 2015 12:49 am

Gast

Gast

Ik heb het lied bestudeerd in combinatie met de tekst van Arianne. Maat 9 3e tel worden de 2 achtste noten een kwartnoot. kaar van elkaar krijgt dus de kwartnoot. Je kan ook de achtste noten overbinden met een boogje. Voor de rest klopt partituur en tekst. Mooie 3 stemmigheid in maat 28 t/m 33 en maat 35 de e van de alt. Mijn complimenten aan Arianne en Caroline voor tekst en altlijn en kan wat mij betreft in orde gemaakt worden voor instuderen in januari!

38nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" za nov 14, 2015 4:44 am

ahaan

Jan is de verdeling in alt/sopraan/bas/tenor ook naar jouw tevredenheid? Het is in het begin misschien wat verwarrend doordat de alten de mannenpartij meezingen maar dan in eigen stemgeluid na het transponeren de splitsing ingezet wordt door de lage alten met de mannen mee te laten zingen. Dit is gewaagd....En vereist goede uitleg door jou.
Het schilt als dit al in de muziek bijgeschreven kan worden.
haal uit bovenstaand bericht of je dat ook oké vindt...

39nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" za nov 14, 2015 5:25 am

Gast

Gast

Ja, is helemaal goed. En is verstandig om de stemmen voor de notenbalk te zetten. Dan is het duidelijk voor ieder. Natuurlijk licht ik het dan toe.

40nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" di nov 17, 2015 4:33 am

hubertha

Wat een mooi lied en wat een mooie tekst erbij. Knap hoor Arianne.

41nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" di nov 17, 2015 6:32 am

Gast

Gast

Morgen neem ik de partituur mee, Reinder. Zondag vergeten mee te nemen. Dan kan de tekst er tussen gezet worden.

42nieuw adventslied? "Time for advent" - Pagina 2 Empty Re: nieuw adventslied? "Time for advent" wo nov 18, 2015 10:12 pm

Caroline

partituur heb ik nu reinder, geef ik je woensdag
groetjes caroline

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 2]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum