Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

nieuw samenzanglied Take my life/neem mijn leven laat het Heer

4 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

ahaan



Beste allen,
Een koorlid wees mij op het prachtige lied Neem mijn leven laat het Heer. Een heel bekend lied wat oorspronkelijk een Engels Hymne is onder de naam Take my life and let it be. Prachtige tekst die we goed (gedeeltelijk) met de mensen kunnen zingen ( ook de ouderen in verzorgingshuizen)
Ik heb heel wat versies beluisterd en kwam bij de volgende verfrissende versie uit.
Er is veel mogelijk met dit lied. De gemeente kan probleemloos een of meerdere coupletten meezingen. De meerstemmigheid is prachtig geschreven en omdat het coupletten zijn kan je kiezen waar je die wilt inzetten.
En het verrassende tussenstuk is supergaaf! Een verfrissend en verjongend accent aan dit lied. Je zou zelfs een combi van Nederlands/Engels kunnen doen of er voor kiezen om het tussenstuk te vertalen ( heb daar wel ideeën over)
Maar eerste de orEngelse tekst Vertaling
1 Take my life and let it be
consecrated, Lord, to thee.
Take my moments and my days;
let them flow in endless praise.

2 Take my hands and let them move
at the impulse of thy love.
Take my feet and let them be
swift and beautiful for thee.

3 Take my voice and let me sing
always, only, for my King.
Take my lips and let them be
filled with messages from thee.

4 Take my silver and my gold;
not a mite would I withhold.
Take my intellect and use
every power as thou shalt choose.

5 Take my will and make it thine;
it shall be no longer mine.
Take my heart it is thine own;
it shall be thy royal throne.

6 Take my love; my Lord, I pour
at thy feet its treasure store.
Take myself, and I will be
ever, only, all for thee.

1 Neem mijn leven, laat het, Heer,
toegewijd zijn aan uw eer.
Maak mijn uren en mijn tijd
tot uw lof en dienst bereid.

2 Neem mijn handen, maak ze sterk,
trouw en vaardig tot uw werk.
Maak dat ik mijn voeten zet
op de wegen van uw wet.

3 Neem mijn stem, opdat mijn lied
U, mijn Koning, hulde biedt.
Maak, o Heer, mijn lippen rein,
dat zij uw getuigen zijn.

4 Neem mijn zilver en mijn goud,
dat ik niets aan U onthoud.
Maak mijn kracht en mijn verstand
tot een werktuig in uw hand.

5 Neem mijn wil en maak hem vrij,
dat hij U geheiligd zij.
Maak mijn hart tot uwe troon,
dat uw Heil'ge Geest er woon'.

6 Neem ook mijne liefde, Heer,
'k leg voor U haar schatten neer.
Neem mijzelf en voor altijd
ben ik aan U toegewijd.

In het lied wat ik heb uitgekozen zingen ze 1,2,3 en 6 9 de mooiste denk in het liedboek staan er nog meer) En zo mooi om te zingen Neem mijn stem opdat mijn lied

ahaan



https://youtu.be/3TCcd5bb6TE
de YouTube link maar ook bij JW Pepper
https://www.jwpepper.com/sheet-music/media-player.jsp?&type=audio&productID=10454485

Veel mogelijkheden denk ik mogelijk in een prachtige setting. solo hoeft niet Kan alleen met vrouwen, 2e couplet kan met alle mannen.

Benieuwd hoe jullie het vinden!

Diana Ouwehand



De versie van Pepper beluisterd, ontzettend mooi arrangement. Erg mooi met de wisselende partijen die zingen. Denk dat dit heel mooi is in combinatie met de bekende Nederlandse versie die dan door gemeente gezongen kan worden.

Ook de you tube versie met solo is mooi, een goede start van het lied dat daarna qua opbouw goed uitgebouwd kan worden.

ahaan



Leuk zo’n enthousiaste reactie😃

hubertha



Heel mooi en verrassend arrangement van een bekend lied.

Caroline



prachtige versie... tussenstuk erg mooi maar merk dat ik nadat deze een aantal keren wordt herhaald ik wacht op een opbouw. Wellicht zelf daarin toevoegen door een extra meerstemmigheid...
Ik vind het een prachtig lied welke we veel kunnen toepassen binnen diensten en fonds 1818 optredens. Buiten de wat moeilijkere liederen die we wellicht gaan aanschaffen is dit een wat eenvoudigere maar snel zingbare versie..

ik zou graag een proefpartituur hiervan willen zien, aangezien er al vele ook enthousiast zijn.

Caroline



reactie van Johan.

Beste allen,

Mooi lied, mooie melodie, mooie opbouw en afwisseling. Leent zich inderdaad goed om samen met de gemeente te zingen. Koorpartij is volgens mij goed te doen. Koorklank komt in het lied goed tot uitdrukking en past volgens mij goed bij ons koor. Pianopartij is ook goed te doen. Deze is wel anders dan dat je hoort op youtube (los van de instrumenten, zie ik noten geschreven staan (begeleiding/ percussie) die je bijna niet hoort in de youtube-versie.

Caroline



Ik vind het een mooi lied om tussendoor lekker in te gaan studeren.
Niet moeilijk, mooie melodielijnen en goed inzetbaar binnen kerkdiensten/fonds 1818 als samenzang.

Even goed bekijken hoe we dit doen met de nederlandse tekst?

Want we zingen hem dan wel in het nederlands.

wat mij betreft bestellen!

Diana Ouwehand



Ik ben er niet voor om dit overbekende lied alleen in het Nederlands te zingen. Juist de combinatie met het Engels vind ik erg mooi en afwisselend.

ahaan



Volgens mij is de bedoeling om het eerst in het Engels in te studeren en daarna de Ned tekst er naast te houden
Als je voor ouderen zingt of je laat ze meezingen is Ned weer gewenst

Caroline



dus bestellen in het engels en dan schrijven we later de nederlandse tekst eronder.

ahaan



Ik dacht dat dat jouw voorstel wasCaroline of heb ik het mis?

Caroline



blijft een lastige keuze....
er zijn zoveel coupletten in het nederlands dus de koorversie in het nederlands bestellen is denk ik én heel veel uitzoekwerk, en staan er dan de coupletten onder die wij willen zingen.

Ik denk dat het goed is om deze versie (in het engels) te bestellen en daar een combi van gaan maken.

als ik de partij heb ontvangen kan ik de tweede stem erbij schrijven en eventueel met Arianne nadenken over hoe we dit lied gaan opbouwen en gaanzingen.

oke voor jullie?

Caroline



diana, is dit lied al binnen?

Diana Ouwehand



Dit is me helemaal ontschoten. Sorry. Hij is nog niet besteld. Waarschijnlijk ook omdat er niemand op jou laatste berichtje heeft gereageerd "oke voor jullie? " Maandag hebben we MC en hij staat op de agenda om besproken te worden.


Walk by faith is wel binnen en genummerd. kan vanavond uitgedeeld worden.

ahaan



Ook dit lied kan besteld worden. Smile

Diana Ouwehand



Ook al besteld.

ahaan



goed bezig!

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum