Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

[b]21 december 2012 Kerstoptreden Verzorgingshuis Groenhoven Leiden[/b]

3 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Ik heb vanochtend gemaild met Leiden over hoe de avond is ingedeeld en hoeveel nummers we kunnen zingen.
Ik wacht haar antwoord even af en ik ga onder de leden die zich nog niet hebben opgegeven nog inventariseren wie er nog mee doen.

Jullie horen van mij!
Groetjes Maaike

ps. ik ben er zelf niet bij dit optreden omdat ik diezelfde dag onder het mes ga ivm mijn voetklachten. Maar qua regelwerkzaamheden kan ik alles gewoon doen hoor tot die tijd....

Gast

Gast

He Maaike, je bent me voor. Ik was net van plan een onderwerp aan te maken.
Denk dat we er in ieder geval goed aan doen om meerdere bekende samenzang liederen in het programma op te nemen.
Wat ik begrepen had is het thema kerst, toch Maaike?
Verder in ieder geval alle Nederlandse nummers.

Gast

Gast

Goedenavond allemaal,
Vandeweek werd ik door Marja aangesproken dat degene die er over ging mail slecht leest en beantwoord. Er blijkt een ander contactpersoon te zijn, deze heb ik vanochtend gemaild en wacht op zijn antwoord!
Wat ik van Marja begreep gaat het om een Kerstviering, dus echt een "kerkdienst" waar wij onze medewerking aan verlenen. Er is plek voor 6 nummers van ons...

Het begint om 19.30uur en wij kunnen dus om 18.30uur inzingen!

Succes met uitzoeken!
Groetjes Maaike

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Hieronder de tekst uit de mail die ik kreeg van de Pastoraal medewerker uit Groenhoven:

"de avond bestaat uit samenzang en koorzang, evangelielezing (twee gedeelten}, een korte meditatie en een kerstverhaal.
Het koor treedt gewoonlijk drie keer op: na de 1e lezing, na de meditatie en na het kerstverhaal.
Het is aan jullie om dan bij elk optreden 1 of 2 nummers te zingen, afhankelijk van de lengte van elk nummer. We zijn aan tijd gebonden!
Als het even kan niet de bekende kerstliederen, omdat we die in samenzang zingen. Willen jullie er toch zingen, laat mij dat dan z.s.m. horen.
Ik krijg zo mogelijk ook graag de (Nederlandse) tekst van de te zingen nummers, zodat we die kunnen afdrukken. Zingen jullie een niet Nederlandse tekst, dan graag de Ned. vertaling van de titel met korte inhoud."

Ik hoor graag wat het gaat worden!

Groetjes Maaike

ahaan

Voorstel: na eerste lezing, This holy christmas night
Licht in de nacht (sopranen tussen bewoners gaan staan en tekst dus laten afdrukken)
na meditatie: Dit kind mijn Heer
For unto us
na kerstverhaal: he is born
Go tell it

Als het mag voor de dienst; Forget your worries.
weet niet of de solo gezongen gaat worden ( maaike is er niet maar groep 2 kan het doen) dan die in het eerste blokje en een ander lied laten vervallen.

schieten maar!
Groet Arianne
p.s de teksten staan in het programmaboekje( =korte vertalingen) dus dat is geen probleem.

Reinder

Je bedoelt "Geest van leven" ipv "Forget your worries" toch?
Voor de dienst zal het rumoerig kunnen zijn, is dit een goede setting voor dit lied?
Dan misschien eerder "Deck the hall" en "Ding dong" voor de dienst? We moeten dan wel echt 5 minuten voor de dienst staan!
"Geest van leven" kan wellicht wel na de eerste lezing, maar heb mijn twijfels of we dat zouden moeten doen.

"Licht in de nacht" met de sopranen in de gemeente, lijkt mij een leuk idee mits de balans wel een beetje goed blijft. Ik denk dat dit wel zal lukken want deze gemeente zal wel niet al te veel volume produceren bij het zingen.

"He is born", hangt wat mij betreft af van de zaal, het is namelijk vanaf het begin flink uitpakken met dit lied. Misschien "Hallelujah" met de solo van Rianne?

Dit is echt even schieten op het voorstel van Arianne, sorry daarvoor.
Met de rest van de genoemde liederen ben ik het wel eens.

ps.
Ere zij God met de gemeente, moet lukken, kan toch wel, jawel toch?! Very Happy

http://www.voiceofjoy.nl

ahaan

nee ik bedoel Gesst van leven in het eerste blok ( na eerste lezing)

Reinder

Ah, het is even goed lezen maar nu snap ik het.
Je zet de titel Forget your worries in hetzelfde stukje waar je het ook hebt over de solo, maar je noemt niet de titel van die solo (Geest van leven dus) en dus dacht ik dat je het had over de solo van Forget your worries, maar dat klopt niet want die wordt niet door Maaike gezongen en ging ik er dus van uit dat je het alleen over Geest van leven had en dat het noemen van de titel Forget your worries dus een foutje was.
Snap 'ie?

Maar goed, ik denk dat het kan, maar omdat de tekst zo ontzettend belangrijk is in dat lied om te begrijpen waar het lied over gaat weet ik niet zeker of dit een lied is om daar te zingen.
Mijn mening, ik kan het fout hebben, gebeurd ook best vaak dus schiet maar op me.
Ik zing liever een vrolijk ander liedje.

Caroline

Geest van leven is zo wie zo al afgesproken om te zingen omdat groep 2 daar de solo's gaan doen. Halleluja Jesus is born zou ik niet voorstellen aangezien we daar geen percussie hebben.

Voorstel (Arianne haar voorstel meegenomen):

Voor de dienst: Forget your worries

na 1e lezing: Geest van Leven en Licht in de nacht (samen met gemeente)

na meditatie: Dit kind mijn Heer en For unto us

na kerstverhaal: Go tell it daarna He is born (volgorde omgedraaid van Arianne haar voorstel)

waarschijnlijk zal de dienst worden afgesloten met Ere Zij God. (kunnen we navragen)
prachtig om dan de tegenzang te doen.

Lijkt mij een prachtige liturgie. helaas ben ik er niet bij.....
groetjes caroline

Gast

Gast

Caroline, dank voor het even helder neerzetten van alles. Ik was het spoor even bijster.
Overigens wist ik tot nu niet beter dan dat het een fonds 1818 optreden zou zijn, dus meer een concert vorm.

"Geest van Leven" zouden we inderdaad hier zingen, dat is afgesproken met de menen die daar hard voor hebben geoefend.

Ik zou "Ere zij God" wel even overleggen met de pastoraal medewerker omdat ik bang ben dat wij met de tegenstem de bezoekers van deze dienst snel zullen "wegblazen". of we moeten er voor kiezen om een paar sopranen en een paar alten tussen de mensen in de melodie te laten meezingen. Weet trouwens de bezetting ook nog niet.

Wat doen we in jullie idee dan met het 2e couplet van "licht in de nacht"? dat zingen de mannen nu.

Verdere voorstel is wat mij betreft ok.

ahaan

Zijn er geen mannan dan?

Gast

Gast

Goedemorgen allemaal,
Hierbij de personen die mee zullen zingen de 21e:
- tenoren: Dirk, Gert en Reinder
- bassen: Gé en Johan
- 1e sopranen: Marian, Carolien, Conny, Diana, Mirjam, Arina V., Truus (ben ik niet zeker van meer)
- 2e sopranen: Petra, Marja, Arianne, Annelies, Elisabeth, Joke, Arina O., Sandra
- alten: Rianne, Corrie, Christa, Yvonne, Janna, Leunie, Marja vd P., Mieke, Anneke, Jantine, Hubertha
Er zijn bij iedere groep dames 2 leden die de lijst niet ingevuld hebben en ook de mail niet beantwoorden.
Bij de 1e sopranen zijn dat Henny en Nel, die ik wel verwacht de 21e.
Bij de 2e sopranen zijn dat Jeanette en Marijke, die ik niet verwacht de 21e.
Bij de alten zijn dat Ingrid en Marijke Melissen, waarbij ik niet weet wat je moet verwachten.

Houden jullie het voorstel van Caroline nu aan? Met een vraagteken bij het "Ere zij God" en zal ik dat (Ere zij God) dan even vragen bij de organisatie?
Dit weekend moet het door naar Groenhoven ivm de liturgie...

Groetjes Maaike

ahaan

Hi Maaike,
heb je nog teksten nodig?
En lijkt mij voldoende mannen om licht in de nacht te zingen.
En er moet nog teruggekoppeld worden of we iets voor de dienst mogen zingen.
Moet Ingrid er overigens wel zijn!
anders wellicht de carols.

Gast

Gast

Hallo,
Ze willen graag de teksten, maar ik denk dat we gewoon de korte uitleg moeten geven, zoals altijd...
Ik zal even informeren of we voor de dienst mogen zingen.
Ik heb Ingrid nog een whatsapp gestuurd of ze erbij zal zijn de 21e, nog geen antwoord teruggekregen!

Groetjes, Maaike

Gast

Gast

Hallo,
Krijg net een antwoord van Ingrid, zij is er NIET bij de 21e, dus Forget your worries gaat 'm niet worden!

Maaike

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Hierbij het programma zoals Groenhoven dat zal draaien, onze nummers moeten daar uiteraard nog in worden verwerkt:
"Welkom
Aansteken van de kaarsen
Samenzang: Komt allen tesamen…… ( LdK 138 )
Inleidend woord
Gebed
1e lezing: Lucas 1 : 26 – 35 en 38
K o o r: ..................
2e lezing: Kerstevangelie Lucas 2 : 1 - 20
Samenzang: Prijst de Heer die herders prijzen..... ( LdK 140 )
M e d i t a t i e : heen en weer………
K o o r : ...................
Kerstverhaal: Kerstfeest van de oude klokkenmaker.
Samenzang: Stille nacht, heilige nacht…… ( LdK 143 )
K o o r : ………………
Dankzegging en gezamenlijk “Onze Vader”
Samenzang: Ere zij God…… ( o.a. bundel JdH )
Afsluiting en eventuele mededelingen"

Misschien willen jullie nog even precies aangeven waar wat gezongen wordt!

De mogelijkheid om voor de viering uit te zingen is er, er wordt alleen aangegeven dat het wel wat rumoerig zal zijn, omdat de bewoners dan binnen lopen en dat vaak niet stil doen... Dus die keus ligt bij ons.
Er wordt zoals jullie zien afgesloten met Ere zij God, er werd wel aangegeven dat het prettig zou zijn als er leden van ons tussen het publiek gaan staan!

Ik hoor het graag zsm!
Bedankt, Maaike

Caroline

licht in de nacht zou ik gewoon laten staan er zijn genoeg mannen en dit lied zal ook een herkenning zijn bij mensen aangezien het een bekend lied is en nederlandstalig.

ere zij god is een goed plan om een aantal sopranen in de zaal te zetten voor de melodielijn!

jammer dat Ingrid er niet is

Even een kleine tip: We hebben natuurlijk geen beamer!! Dus qua teksten lijkt het mij best pittig om de carols te doen vóór de dienst. Ik denk dat er veel mensen zijn die de teksten niet uit hun hoofd kent!!!

mijn voorstel zou dan zijn voor de dienst: I heard the bells.

misschien wel handig om hier even snel op te reageren ivm de deadline voor de liturgie!!
caroline

ahaan

Carols doen we waarsch dinsdag ook en dan is er ook geen beamer!!
Maar i heard the bells ook prima.
Richard beslis jij definitief?

Reinder

"I heard the bells", goed.
De carols, we staan in groepjes, per groepje een map misschien?
Anders gewoon voor de dienst niet zingen? Of is dat een beetje te mineur?
Verder alles ok.

ahaan

"Carols"
"Welkom
Aansteken van de kaarsen
Samenzang: Komt allen tesamen…… ( LdK 138 )
Inleidend woord
Gebed
1e lezing: Lucas 1 : 26 – 35 en 38
K o o r:1 Geest van leven
..........2 Licht in de nacht........
2e lezing: Kerstevangelie Lucas 2 : 1 - 20
Samenzang: Prijst de Heer die herders prijzen..... ( LdK 140 )
M e d i t a t i e : heen en weer………
K o o r : 1 Dit kind mijn Heer
..............2 For unto us.....
Kerstverhaal: Kerstfeest van de oude klokkenmaker.
Samenzang: Stille nacht, heilige nacht…… ( LdK 143 )
K o o r : 1 Go tell it
…………… 2 He is born…
Dankzegging en gezamenlijk “Onze Vader”
Samenzang: Ere zij God…… ( o.a. bundel JdH )tegenstem koor + steun aantal sopranen
Afsluiting en eventuele mededelingen"

Gast

Gast

Programma is definitief zoals hierboven.
Mieke stuurt zo nog een aangepaste nieuwsbrief met alle nummers er in.

Richard

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum