Ha allen,
Vinden jullie het ook zo jammer dat we Breek het brood eigenlijk niet meer kunnen zingen vanwege de tekst?
Ik heb er een andere tekst opgemaakt die misschien ook bij het project wordt ingezet. En als dat niet zo is kunnen we het lied bijv op 22 oktober in de Vredeskerk zingen.
Heel benieuwd hoe jullie het vinden en nog meer benieuwd hoe dit klinkt! De titel is Deel het uit ( ja ja bekend thema voor mij en gebaseerd op onderstaand bijbelgedeelte!)De rust die we niet zingen heb ik even uitgeschreven
Matteüs 25:35-40
35 Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, 36 ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe.”
37 Dan zullen de rechtvaardigen hem antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven? 38 Wanneer hebben wij u als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed? 39 Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn we naar u toe gekomen?” 40 En de koning zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan!
Deel zijn liefde uit!
Vr: Jij die nu hier bent, rust, kom tot rust
God wil jou voeden, rust , met zijn woord
Hij wil jouw brood zijn e-n jouw bron
Kom en schro-om niet, rust, drink gerust
Open je hart, ontvang Zijn kracht
B: Geef je hart ontvang Zijn kracht
Hij voedt, voorziet geeft het om niet
B: Hij voedt , voorziet geeft het om niet
Vo-el zijn liefde de-el het uit
B: Voel zijn liefde de-el het uit , rust, delen wordt het me-er
wa-nt met delen wordt het meer
B: Voor de verdrukten, rust, wees een hulp
Voor wie er dorst heeft, rust, wees een bron
Voor wie er hongert we-es een brood
Voor de vreemdeling, rust, wees een thuis
refr
Couplet 3 acapella en 4 stemmig
God liet in Jezus, Zijn plan zien
Wees zelf de minste mens en dien
Do-e het goede o-m je heen
En laat zo een glimp van Hem zien
Open je hart, wees Gods hand
B : Geef je hart, wees Gods hand
A: Geef je hart en wees Gods hand
Kijk om je heen, leef niet alleen
B: Kijk om je heen, leef niet alleen
Voel Zijn liefde, de-el het uit
B: Voel Zijn liefde, deel het uit, delen wordt het meer
A: Voel zijn lie-iefde , wa-nt met delen wordt het meer
Want met delen wordt het meer 2x
Vinden jullie het ook zo jammer dat we Breek het brood eigenlijk niet meer kunnen zingen vanwege de tekst?
Ik heb er een andere tekst opgemaakt die misschien ook bij het project wordt ingezet. En als dat niet zo is kunnen we het lied bijv op 22 oktober in de Vredeskerk zingen.
Heel benieuwd hoe jullie het vinden en nog meer benieuwd hoe dit klinkt! De titel is Deel het uit ( ja ja bekend thema voor mij en gebaseerd op onderstaand bijbelgedeelte!)De rust die we niet zingen heb ik even uitgeschreven
Matteüs 25:35-40
35 Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, 36 ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe.”
37 Dan zullen de rechtvaardigen hem antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven? 38 Wanneer hebben wij u als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed? 39 Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn we naar u toe gekomen?” 40 En de koning zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan!
Deel zijn liefde uit!
Vr: Jij die nu hier bent, rust, kom tot rust
God wil jou voeden, rust , met zijn woord
Hij wil jouw brood zijn e-n jouw bron
Kom en schro-om niet, rust, drink gerust
Open je hart, ontvang Zijn kracht
B: Geef je hart ontvang Zijn kracht
Hij voedt, voorziet geeft het om niet
B: Hij voedt , voorziet geeft het om niet
Vo-el zijn liefde de-el het uit
B: Voel zijn liefde de-el het uit , rust, delen wordt het me-er