Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Deel zijn liefde ( Breek het brood)

4 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Deel zijn liefde ( Breek het brood) Empty Deel zijn liefde ( Breek het brood) vr jun 16, 2017 3:29 am

ahaan

Ha allen,
Vinden jullie het ook zo jammer dat we Breek het brood eigenlijk niet meer kunnen zingen vanwege de tekst?
Ik heb er een andere tekst opgemaakt die misschien ook bij het project wordt ingezet. En als dat niet zo is kunnen we het lied bijv op 22 oktober in de Vredeskerk zingen.

Heel benieuwd hoe jullie het vinden en nog meer benieuwd hoe dit klinkt! De titel is Deel het uit ( ja ja bekend thema voor mij en gebaseerd op onderstaand bijbelgedeelte!)De rust die we niet zingen heb ik even uitgeschreven

Matteüs 25:35-40

35 Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, 36 ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe.”

37 Dan zullen de rechtvaardigen hem antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven? 38 Wanneer hebben wij u als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed? 39 Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn we naar u toe gekomen?” 40 En de koning zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan!

Deel zijn liefde uit!

Vr: Jij die nu hier bent, rust, kom tot rust
God wil jou voeden, rust , met zijn woord
Hij wil jouw brood zijn e-n jouw bron
Kom en schro-om niet, rust, drink gerust

Open je hart, ontvang Zijn kracht
B: Geef je hart ontvang Zijn kracht
Hij voedt, voorziet geeft het om niet
B: Hij voedt , voorziet geeft het om niet
Vo-el zijn liefde de-el het uit
B: Voel zijn liefde de-el het uit , rust, delen wordt het me-er
wa-nt met delen wordt het meer

B: Voor de verdrukten, rust, wees een hulp
Voor wie er dorst heeft, rust, wees een bron
Voor wie er hongert we-es een brood
Voor de vreemdeling, rust, wees een thuis

refr

Couplet 3 acapella en 4 stemmig

God liet in Jezus, Zijn plan zien
Wees zelf de minste mens en dien
Do-e het goede o-m je heen
En laat zo een glimp van Hem zien

Open je hart, wees Gods hand
B : Geef je hart, wees Gods hand
A: Geef je hart en wees Gods hand
Kijk om je heen, leef niet alleen
B: Kijk om je heen, leef niet alleen
Voel Zijn liefde, de-el het uit
B: Voel Zijn liefde, deel het uit, delen wordt het meer
A: Voel zijn lie-iefde , wa-nt met delen wordt het meer

Want met delen wordt het meer 2x

2Deel zijn liefde ( Breek het brood) Empty Re: Deel zijn liefde ( Breek het brood) vr jun 16, 2017 6:53 pm

Caroline

ik vind de tekst prachtig! en sta zeker open om dit prachtige lied vaker te zingen!
ben benieuwd wat de rest hiervan vindt.

3Deel zijn liefde ( Breek het brood) Empty Re: Deel zijn liefde ( Breek het brood) di jun 20, 2017 1:55 am

Diana Ouwehand

Het is inderdaad jammer dat het lied zo weinig gezongen kan worden. De tekst : "deel zijn liefde "spreekt mij wel aan. Ik heb alleen moeite met de zinnen: voorziet geeft het om niet en delen wordt het meer. Dit is geen correct Nederlands en komt bij mij een beetje gekunsteld over.

4Deel zijn liefde ( Breek het brood) Empty Re: Deel zijn liefde ( Breek het brood) di jun 20, 2017 8:44 am

ahaan

Ik ga even op speurtocht of dat idd geen correct Nederlands is.
Wordt vervolgd

5Deel zijn liefde ( Breek het brood) Empty Re: Deel zijn liefde ( Breek het brood) di jun 20, 2017 9:07 am

ahaan

"Hij voedt voorziet , geeft het om niet" kan worden :Hij geeft en voedt, in overvloed

En de volgende uitspraak heeft mij geïnspireerd: Liefde is het enige dat meer wordt als je het samen deelt.
dus die zou ik er graag in laten Very Happy

6Deel zijn liefde ( Breek het brood) Empty Re: Deel zijn liefde ( Breek het brood) di jun 20, 2017 9:44 am

ahaan

Ben zelf ook nog niet helemaal tevreden over het laatste refrein. De opbouw van het lied is zo dat je eerst zelf gevoed moet worden voordat je het uitkan delen aan anderen.

Open je hart , Hij geeft je kracht
Kijk om je heen leef niet alleen

Zou ook kunnen. Loopt naar mijn idee iets lekkerder en dan is ook duidelijk dat je er iets mee moet doen
Verfraaien moet nog maar intentie en idee ligt er.
Hoop Diana dat je de iDeen

7Deel zijn liefde ( Breek het brood) Empty Re: Deel zijn liefde ( Breek het brood) di jun 20, 2017 9:44 am

ahaan

Oh op mijn telefoon gedaan. Bericht ging er van door.
Laatste zin; hoop dat de ideeën beter zijn

8Deel zijn liefde ( Breek het brood) Empty Re: Deel zijn liefde ( Breek het brood) do jun 22, 2017 3:56 am

Diana Ouwehand

veel beter

9Deel zijn liefde ( Breek het brood) Empty Re: Deel zijn liefde ( Breek het brood) do jun 22, 2017 6:25 am

ahaan

want met delen kan ook worden want door delen....

10Deel zijn liefde ( Breek het brood) Empty Re: Deel zijn liefde ( Breek het brood) do jun 29, 2017 5:56 am

hubertha

Mooie tekst hoor. Het zou idd fijn zijn als we het lied vaker kunnen zingen.

11Deel zijn liefde ( Breek het brood) Empty Re: Deel zijn liefde ( Breek het brood) zo aug 20, 2017 5:33 pm

ahaan

Ha allen,
Veel bezig geweest met deze tekst.
Ik heb de tekst door docent Engels en tevens directeur school, grammaticaal laten controleren. Is goed bevonden. Ook heb ik gezocht naar de achtergrond van de zin Geeft het om niet. En dit komt uit matt 10 vers 8b en is dus een bijbelse uitdrukking dat je allemaal krijgt zonder er iets voor te betalen /doen.
Dus deze zin wil ik er graag inhouden. Is onderdeel van de essentie van het lied. we krijgen/ontvangen iets en wat doen wij er vervolgens mee?
Diana en Hubertha hebben dit eigenlijk al bekeken en goed bevonden ( zie eerdere kritiekpunten van Diana maar hoop dat zij na deze toelichting mijn beweegredenen begrijpt om de teskt origineel te laten)Rest nog Reinder en Ingrid Smile

Matteüs 25:35-40

35 Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, 36 ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe.”

37 Dan zullen de rechtvaardigen hem antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven? 38 Wanneer hebben wij u als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed? 39 Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn we naar u toe gekomen?” 40 En de koning zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan!
Matteüs 10 vers 8b
Om niet hebben jullie ontvangen om niet moeten jullie geven !
Deel zijn liefde

Vr: Jij die nu hier bent, rust, kom tot rust
God wil jou voeden, rust , met zijn woord
Hij wil jouw brood zijn e-n jouw bron
Kom en schro-om niet, rust, drink gerust

Open je hart, ontvang Zijn kracht
B: Geef je hart ontvang Zijn kracht
Hij voedt, voorziet geeft het om niet
B: Hij voedt , voorziet geeft het om niet
Vo-el zijn liefde de-el het uit
B: Voel zijn liefde de-el het uit , rust, delen wordt het me-er

B: Voor de verdrukten, rust, wees een hulp
Vo-or wie dorst heeft,rust wees een bron
Vo-or wie hongert , we-es een brood
Voor de vreemdeling, rust, wees een thuis

refr

Couplet 3 acapella en 4 stemmig

God liet in Jezus, Zijn plan zien
Wees zelf de minste mens en dien
Do-e het goede o-m je heen
En laat zo een glimp van Hem zien

Open je hart, ontvang zijn kracht
B : Geef je hart, ontvang zijn kracht
A: Geef je hart , ontvang zijn kracht
Kijk om je heen, leef niet alleen
B: Kijk om je heen, leef niet alleen
Voel Zijn liefde, de-el het uit
B: Voel Zijn liefde, deel het uit, delen wordt het meer
A: Voel zijn lie-iefde , wa-nt met delen wordt het meer

Want met delen wordt het meer 2x

12Deel zijn liefde ( Breek het brood) Empty Re: Deel zijn liefde ( Breek het brood) wo aug 23, 2017 8:21 pm

Caroline

Zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik de tekst heel erg mooi!
Dit lied is qua melodie + pianopartij zo mooi dat het jammer is om deze maar zo weinig te kunnen zingen (avondmaal)

Het thema welke Arianne nu aangeeft is heel bruikbaar binnen diensten en/of fonds 1818, dus ik zou hier heel graag mee aan de slag willen.

Buiten het nieuwe repertoire waar we volgende week mee gaan beginnen is het goed om bestaand repertoire door te blijven zingen, en puntjes op de "i" te blijven zetten.
Ik zou graag voorstellen om dit lied dan ook vanaf volgende week op te gaan pakken zodat we deze op het repertoire kunnen zetten voor onze aankomende optredens van 22 en 29 oktober.

Hoor graag (zo snel mogelijk) van jullie zodat ik met de voorbereidingen hiervoor verder kan gaan.
groetjes caroline

13Deel zijn liefde ( Breek het brood) Empty Re: Deel zijn liefde ( Breek het brood) di aug 29, 2017 3:48 am

Diana Ouwehand

Prima om hier mee aan de slag te gaan. Zie dat mijn eerdere berichtje niet doorgekomen is.
groetjes,
Diana

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum