Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Breek het brood

+2
Caroline
ahaan
6 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Breek het brood Empty Breek het brood wo aug 31, 2016 7:36 pm

ahaan

hoi allen,
een lied wat ooit via Multiple Voice is binnengekomen en te beluisteren op http://www.europeanchoralclub.com/Breek-het-brood-schenk-de-wijn-p-17267.html
al denkend aan het inzetten van dit lied kwam ik op witte donderdag of in Noordwijkerhout . De tekst is schitterend en hopelijk goed in het Nederlands te zingen. Ik zou kunnen vragen of we evt witte donderdag in Rijnsburg dit mogen zingen. Willen jullie er naar luisteren en je mening geven?

Breek het brood, schenk de wijn
Jij die gewond bent, kom, schuif aan, God heeft een maaltijd klaargemaakt. Proef het lijden van de Heer, wie gebrek heeft, wordt voldaan.

Breek het brood, schenk de wijn, Hier is het goed. Hier mag je zijn. Kom aan tafel, wie maar wil, elke honger wordt gestild

Jij die geen mens hebt, kom, schuif aan, het is God zelf die jou onthaalt. Proef de liefde van de Heer, wie om hulp roept, wordt verstaan.

Breek het brood, schenk de wijn, Hier is het goed. Hier mag je zijn. Kom aan tafel, wie maar wil, elke honger wordt gestild.

Jij die gaat sterven, kom, schuif aan, Voor jou is Jezus opgestaan. Proef het lichaam van de Heer, een nieuw leven breekt nu aan.

Breek het brood, schenk de wijn, Hier is het goed. Hier mag je zijn. Kom aan tafel, wie maar wil, elke honger wordt gestild.

2Breek het brood Empty Re: Breek het brood wo aug 31, 2016 8:35 pm

Caroline

Dit lied zit in de map die bij Hubertha ligt om nog te bekijken.
Ik vind dit lied prachtig. de tekst is mooi maar ook de melodielijn is indrukwekkend.
mooie afwisseling van stemmen. De tenoren en bassen zingen veel dezelfde lijn maar worden ook gesplits maar dit is denk ik voor ons huidige koor goed te doen!
de alt zingt veel dezelfde lijn als de sopranen. Wat hoger dan de alten normaal gewend zijn maar ik voorzie hierin geen problemen. (een hoge d moet gezongen kunnen worden door een alt)

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
(volgens mij is de uitvoering van multiple voice al in het nederlands)

3Breek het brood Empty Re: Breek het brood zo sep 04, 2016 6:40 am

hubertha

Had ik al beluisterd, is heel mooi. Zeker waard om te bekijken. Die hoge d moeten we zeker kunnen halen.

4Breek het brood Empty Re: Breek het brood zo sep 04, 2016 6:48 am

Diana Ouwehand

EEn heel mooi nummer. Ook de partij van de mannen komt er erg mooi tussendoor.

5Breek het brood Empty Re: Breek het brood zo sep 11, 2016 11:56 pm

Reinder

Heb even gekeken voor andere variaties (SSA, SAB) maar dit lied is alleen in SATB te krijgen.
Lijkt mij een mooi lied, maar wel opletten dat we op dit moment nog erg kwetsbaar zijn wat betreft de mannen partijen.

http://www.voiceofjoy.nl

6Breek het brood Empty Re: Breek het brood za sep 24, 2016 11:16 pm

Caroline

Ik heb het lied (bladmuziek welke wij in het archief hebben liggen, weet alleen niet hoeveel exemplaren?) goed bekeken qua de vierstemmigheid. Sopraan en alt is totaal geen probleem.
tenor en bas zijn veel dezelfde lijn. alleen het refrein is gesplitst (goed te doen) en het laatste refrein.
In mijn beleving heel goed te doen. (tenor partij is in maat 54,55,56 wat aan de hoge kant maar is dan goed op te vangen door de dames tenor) Ik zou het lied graag in het repertoire op willen nemen! Zeker ook ivm witte donderdag! Zou heel fijn zijn om daar een keer met Voj te zingen!!

Wat mij betreft dus een ja!
Johan moet hier natuurlijk ook nog naar kijken!!
Reinder wil jij Johan hier een maitje over sturen of hij hier (met een kleine spoed) naar wil kijken?
Arianne heeft reeds contact gehad met de commissie van de stille week maar wil graag in contact komen met de dominee voor die desbetreffende donderdag. Voordat Arianne dit kan doen moeten we een akkoord hebben van Johan op dit lied.

groetjes caroline

7Breek het brood Empty Re: Breek het brood zo sep 25, 2016 1:23 am

Reinder

Welk nummer heeft dit lied? En heeft Johan dit lied in zijn map zitten of moeten we een exemplaar aan Johan geven?

8Breek het brood Empty Re: Breek het brood zo sep 25, 2016 5:56 am

ahaan

Johan heeft dit niet ( heeft dezelfde muziek als wij als zijn doos in orde is) dus lijkt het me handig om de bladmuziek aan hem te geven.
Wil dit wel bij hem in de bus doen (moet ik het weer van Caro krijgen)of hij krijgt het woensdag...

9Breek het brood Empty Re: Breek het brood zo sep 25, 2016 6:26 am

Reinder

Lijkt mij een goed idee.

10Breek het brood Empty Re: Breek het brood ma sep 26, 2016 8:12 am

Caroline

Diana kan woensdag een exemplaar uit het archief halen voor Johan.
Lijkt me een beter idee toch?
Ik stuur Diana wel een mailtje.
groetjes caroline

reinder wil jij johan inlichten of via de mail of woensdagavond?

11Breek het brood Empty Re: Breek het brood ma sep 26, 2016 9:16 am

Reinder

Ik heb Johan een mail gestuurd met cc naar C&A.

12Breek het brood Empty Re: Breek het brood di sep 27, 2016 6:42 am

Diana Ouwehand

ik haal hem voor Johan uit het archief.

13Breek het brood Empty Re: Breek het brood zo okt 09, 2016 6:49 pm

ahaan

Mail Johan:
Mijn oordeel over 'Breek het brood en schenk de wijn'. Persoonlijk een erg mooi lied. De 'engelse sfeer', spreekt mij altijd aan. Koorpartij is volgens mij goed te doen. Volgens mij is deze deels wel 4- stemmig, SATB en zal er wel gesplitst moeten worden in tenoren en bassen. Pianopartij is redelijk pittig, zeker niet gemakkelijk, maar volgens mij wel te doen.

Toen ik het lied beluisterde, had ik het idee dat wij dit al eerder hadden gezongen. Is natuurlijk niet zo, maar het lied deed mij denken aan een andere lied dat wij zingen, namelijk 'zoekend naar licht': zelfde sfeer, ook 3/4 maat, zelfde 'flow'. Daar zit dan ook mijn enige 'kritiekpunt'. Lijken de liederen niet te veel op elkaar, m.a.w. is dit qua muzikale sfeer niet meer van hetzelfde? Los hiervan vind ik het een mooi lied, goed te doen, zeker voor het koor en zie ik geen bezwaar om met dit lied verder te gaan.

M.vr.groet,

Johan

14Breek het brood Empty Re: Breek het brood zo okt 09, 2016 6:51 pm

ahaan

hoeveel exemplaren zijn hiervan?

15Breek het brood Empty Re: Breek het brood do okt 20, 2016 4:14 am

Diana Ouwehand

Maandag gaan we met de MC het archief in. Ik zal het aantal tellen.

16Breek het brood Empty Re: Breek het brood di okt 25, 2016 3:38 am

Ingrid Guijt

Dit is ook een mooi lied voor ons koor...😊

17Breek het brood Empty Re: Breek het brood zo okt 30, 2016 12:33 am

Diana Ouwehand

er zijn 21 exemplaren van dit lied

18Breek het brood Empty Re: Breek het brood zo okt 30, 2016 2:13 am

Caroline

Dan moeten er dus nog kopieen gemaakt worden!

19Breek het brood Empty Re: Breek het brood ma okt 31, 2016 7:07 am

Diana Ouwehand

dat worden er wel heel veel. Ik denk dat bij bestellen beter is.

20Breek het brood Empty Re: Breek het brood ma okt 31, 2016 8:57 am

Caroline

Oh ja ha ha , sorry niet aan gedacht...

21Breek het brood Empty Re: Breek het brood vr nov 04, 2016 9:46 pm

ahaan

Reinder wil jij ze bijbestellen?

22Breek het brood Empty Re: Breek het brood di nov 15, 2016 12:35 am

Reinder

De bestelling is gemaakt (29 stuks), de link voor het betalen zal ik naar de penningmeester doorsturen.

23Breek het brood Empty Re: Breek het brood di nov 15, 2016 7:35 am

ahaan

Dank je reinder

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Soortgelijke onderwerpen

-

» Deel zijn liefde ( Breek het brood)

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum