Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

vlot kerstlied "A Joyful Night"

+3
Diana Ouwehand
Ingrid Guijt
ahaan
7 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 2]

26vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" do sep 24, 2015 5:21 am

ahaan

Ha deze mailwisseling heb ik nog niet gelezen. Top dat het misschien toch besteld kan worden.
Reinder ik vraag me af of het zinvol is om bij sheetmusic voor muziek te zoeken. Of duren niet alle bestellingen zo lang?
Was Eja ook niet bij hen vandaan?
Voordat ik er tijd in ga stoppen om naar meer muziek te luisteren is dat wel handig om te weten...

27vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" do sep 24, 2015 5:29 am

Caroline

Ze hebben wel veel goede muziek!
Maar is een goede vraag.....

28vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" do sep 24, 2015 9:47 am

Reinder

Bij sheetmusic is muziek te vinden van allerlei uitgeverijen dus je vist bij wijze van in de grootste vijver die er is, aan de andere kant zullen er altijd liederen zijn die een uitgeverij wel in bezit heeft maar misschien niet populair genoeg is om via sheetmusic uit te stallen voor het grote publiek.
De kans dat je bij sheetmusic muziek vindt wat wordt uitgegeven door een uitgeverij die traag is of problematisch werkt bestaat maar is dit is zeker niet voor 100%.
Met andere woorden, het is altijd zinvol om bij sheetmusic te zoeken.
Als je leuke muziek vindt, kijk of je de website van de uitgeverij kan vinden en als je die hebt gevonden kijk of je daar hetzelfde lied kan vinden.
Vaak vindt je op de website van de uitgeverij meer informatie (proefpartituur bv) over een lied.
De muziek die je vindt kan je ook altijd checken op titel bij de ECC, want de kans bestaat dat ze die muziek daar al hebben.
Ik hoop dat je aan deze informatie voldoende hebt.
Het je nog meer vragen dan weet je waar je me kan vinden. Wink

http://www.voiceofjoy.nl

29vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" ma jan 25, 2016 12:59 am

Admin

Admin

Ik heb Johan een mailtje gestuurd of hij dit lied wil bekijken voor de piano partij.
Verder zie ik qua meningen over dit lied niet veel staan, wat vinden jullie van dit lied?

http://voiceofjoy.heavenforum.com

30vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" ma jan 25, 2016 11:47 pm

Caroline

iedereen is enthousiast over dit lied Staat duidelijk in deze topic beschreven.

ligt nu dus even bij J&J!

31vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" di jan 26, 2016 12:44 am

Reinder

Ja inderdaad, heb de eerste pagina over het hoofd gezien.

32vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" vr jan 29, 2016 12:10 am

Reinder

Hieronder de reactie van Johan.
Reageren op dit bericht graag per mail naar Johan (ik zal de mail naar jullie doorsturen).
Johan Kromhout schreef:Dag Reinder,

Zoals vaker met dit soort liederen is de gehele band (alle instrumenten) op twee muziekbalken gezet en is er piano voor gezet. In combinatie met het hoge tempo wordt dit wel (weer) een uitdaging voor de pianist, maar is niet onmogelijk. Jammer dat het muziekfragment begeleid wordt door een gehele band, want de pianopartij wijkt hier en daar volgens mij wel iets af en je krijg toch een ander beeld van het nummer (bovendien wijkt de zangpartij m.i. hier en daar af van de noten).
Het nummer is wel vrolijk en een soort medley van bekende nummers verbonden door het terugkerende thema. Ik vind het nummer wel erg rommelig en erg druk (het 'muzikale thema' spreekt mij niet aan). Ik zou het bv. eerder zingen in een kerst-inn, of voor een dienst (als er nog geroezemoes is (maar dat wil je eigenlijk ook niet als koor)), dan tijdens een dienst. Nogmaals: een vrolijk lied, maar ik vraag mij af of dit lied past bij ons koor (ik heb hier zo mijn twijfels over). Ik vind het lied meer passend bij een bv. een popkoor.

M.vr.groet,

Johan

33vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" ma feb 01, 2016 12:45 am

hubertha

Dit nummer had ik nog niet gehoord. Leuk, vlot kertstnummer.

34vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" za maa 26, 2016 4:28 am

Reinder

Reactie van Johan:
Johan schreef:Dag Reinder,

Ik meen dit lied al een keer eerder gehoord te hebben. Is dit misschien al eerder aan mij voorgelegd?
Het is een vrolijk en vlot lied. Zowel koorpartij als pianopartij zijn wel pittiger als het vorige lied, maar volgens mij moet het lied voor zowel koor als piano haalbaar zijn. Het leuke aan het lied is dat een aantal bekende kerstliederen (fragmenten) verbonden worden door 'it was a joyfull night......'. Dit maakt het lied afwisselend, maar daardoor ook wel lastig (andere sfeer, tempo). Ik denk dat het goed is als Jan ook goed naar de koorpartij en de haalbaarheid kijkt.
Nadeel is m.i. dat het lied gauw rommelig kan worden en ik vindt het verbindende thema 'it was a joyfull night .... ' net een keer te vaak herhaald. De laatste keer herhaling had er wat mij betreft uit gemogen. Ik merk dat het lied, wat ik tot dat moment leuk vond, mij opeens wat tegen gaat staan (weer '... it was a joyfull night ....', nou weet ik het intussen wel). Waar je ook alert op moet zijn is dat het muziekfragment (zeer) veel instrumenten heeft. Wij zingen alleen met piano-begeleiding, maar de piano partij lijkt wel een beetje alle ander muziekinstrumenten te moeten vervangen.

Kortom: Een vrolijk en vlot lied. Redelijk pittig, maar m.i. haalbaar. Wel wat kanttekeningen en daardoor niet heel enthousiast. Kans is aanwezig dat het rommelig wordt. Persoonlijk te veel herhaling in dit lied. Jan moet zeker kijken naar de haalbaarheid voor het koor. Hij kan dit beter beoordelen dan ik.

M.vr.groet,
Johan

35vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" za maa 26, 2016 4:29 am

Reinder

Reactie van Jan:
Jan schreef:Hoi Reinder,

Ik vind het een mooi lied wat past bij ons koor. Leuk dat bekende kerstliederen er door gelardeerd zijn.
Had op het forum aangegeven dat is goed in elkaar gezet is en dat vind ik nog steeds.
Er zijn zoals Johan al aangaf veel muziekinstrumenten in dit lied betrokken terwijl wij alleen met piano zingen.
De vele muziekinstrumenten kunnen afleidend werken en met alleen piano en koor zou het lied misschien tegen kunnen vallen.
Toch blijf ik positief over dit lied en dit is zeker te zingen voor ons koor. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het klinkt met piano en koor.
Dat zou toch ook wel eens verrassend mooi kunnen klinken. De herhalingen storen mij niet maar we moeten daar wel een goede dynamiek in brengen. Ik zou zeggen bestellen maar.
--
Groeten,

Jan

36vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" za maa 26, 2016 6:33 am

Caroline

Bestellen dus maar. Leuk pittig vrolijk kerstlied! Kunnen we goed gebruiken voor de aankomende kerst!

37vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" vr apr 01, 2016 2:47 am

Reinder

Is besteld, 50 exemplaren.
Verwachte geschatte levertijd: ongeveer 2 weken een paar maanden.

38vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" za apr 02, 2016 1:38 am

Caroline

ha ha. we hebben gelukkig de tijd voor "een paar maanden" levertijd!!
een goede voorbereiding is het halve werk ha ha

39vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" ma apr 11, 2016 8:07 pm

ahaan

Laten horen aan bestuur: lekker vlot en spontane bewegingen kwamen al op gang. Dus zeker bij het tussenstuk mogen we weer lekker gaan bewegen!

40vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" ma apr 11, 2016 11:24 pm

Reinder

ahaan schreef:Dus zeker bij het tussenstuk mogen we weer lekker gaan bewegen!
Aha ... scratch cheers bounce Rolling Eyes Razz

41vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" vr apr 15, 2016 3:07 am

Reinder

Factuur is binnen, bladmuziek wordt verstuurd wanneer factuur is betaald.

42vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" vr apr 15, 2016 7:03 am

Caroline

top! Gaaf

43vlot kerstlied "A Joyful Night" - Pagina 2 Empty Re: vlot kerstlied "A Joyful Night" za apr 16, 2016 6:49 pm

ahaan

paar maanden levertijd?????

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 2]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum