Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

rustig lied "Heer, in Uw hand"/"I'll surrender to your love"

+2
Caroline
ahaan
6 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 2]

ahaan

vond het al grappig. Maar ik vind hem ook nog steeds mooi!

Gast

Gast

Is ook echt een heel mooi lied.
Wat we kunnen doen in combinatie met de nieuwe koers is dit lied proberen om te bouwen naar 3 stemmen dames waarbij de mannen dan een lagere partij meezingen.

Als jullie het lied zo mooi vinden om het te gaan zingen wil ik er tijd in steken om een stuk proberen om te bouwen naar 3 stemmig wat voor ons allemaal te zingen moet zijn.
Daarna zou ik het lied graag met een heel klein groepje willen instuderen/zingen om te kijken wat er van de kleur en het gevoel overblijft met andere stemmen in de partijen. Ik denk dan aan 3 of 6 mensen die muziek snel oppakken.

Hoor graag wat jullie er van vinden.
Overigens gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de Nederlandse versie. Zo intens mensen kunnen bereiken tijdens een dienst lukt niet vaak met het vinden van goede nummers.

ahaan

youtube versie in het nederlands nog eens beluisterd en kreeg kippenvel. Denk dat we dat heel mooi kunnen zingen. wil toch vragen of we dit niet met de hele groep kunnen doen. Zeker als dit een eerste lied is wat we zo gaan doen ,hebben we iedereen erbij betrokken wat me beter lijkt voor het groepsgevoel. Wat ik ook lastig vindt dat het ten koste gaat van algemene repetitietijd of extra tijd kost.
denk dat dit dus aan geschaft kan worden. Hoeveel? als het toch met een kleine groep wordt dan kan er gekopieerd worden denk ik

Gast

Gast

Sorry, mijn uitleg was niet helemaal duidelijk.
Doelstelling is om het leid met het hele koor te gaan zingen, maar om met een klein groepje te kijken wat er van zo'n lied als dit overblijft als we deze omzetten.
Dan weten we of we het lied nog steeds interessant vinden qua klank, kleur en intensiteit.
Puur dus een check voor de MC en mijzelf.
Denk dat we dit met een paar mensen in 1 avond zeker voor elkaar kunnen krijgen.

ahaan

oke duidelijk. kan je iets met de proefpartituur die al op deze site staat? Mij is alleen niet duidelijk welke versie er dan komt (SAB? ) of SSA? en waar dan de ombouwing uit bestaat. Lijkt me dat we voor de meest simpele omzetting moeten gaan. Want bedoel je dat de mannen een lagere partij zingen , de sopraanpartij maar dan octaaf lager?

Gast

Gast

Welke groep welke partij gaat zingen moeten we mee sleutelen. Ik ga nu even uit van 3 partijen voor de dames waar de heren er 1 van mee gaan zingen. Dan hebben we gelijk een goed beeld hoe dat zou kunnen worden in de toekomst uitgaande van het nieuw voor te stellen beleid. Hoe de verdeling in de partijen precies gaat worden, nog geen idee.

Reinder, kun jij uitzoeken hoe het zit bij het ombouwen op basis van (bijna) gelijk notenschrift qua rechten? Hoeven we dan niets aan te schaffen omdat het als een arrangement geldt?

Reinder

Heb de ECC gevraagd of er een SSAA/SSA arrangement van dit lied bestaat.
Dit moeten ze uitzoeken.
Tevens voorgelegd wat de consequenties zijn als wij zelf het arrangement aanpassen.
"Hier zou wel een regeling voor te maken zijn zodat jullie niet met extra kosten komen te zitten."

Vooralsnog gaan ze eerst kijken naar een damesarrangement, daarna gaan ze voor (optie 2) het aanpassen van het arrangement bekijken of er voor ons extra kosten bijkomen wanneer we dit lied aanschaffen.

http://www.voiceofjoy.nl

Reinder

Antwoord van de ECC:
ECC schreef:Er bestaat geen SSAA arrangement van het lied “Heer in uw hand”, mocht u zelf een arrangement willen maken, dan willen wij dat graag eerst ter goedkeuring aan de componist laten zien. Na zijn goedkeuring kunnen wij legale afdrukken voor u verzorgen.

Reinder

Verder informatie van de ECC:

ECC schreef:Als er alleen een sleutel veranderd hoeft te worden, met desnoods een aangepast nootje of vier, dan hoeven we daarvoor geen toestemming te vragen van de componist.
Zolang de leden van het koor uit de originele partituur zingen en niet van een gekopieerde partituur met daarop de aanpassingen voorgekauwd.
Het is daarbij geen probleem als de pianist wel de aanpassing van de sleutel op bladmuziek heeft staan voor het instuderen.

ahaan

Als Richard akkoord gaat kunnen we dan bestellen? Hoeveel exemplaren?

Reinder

Johan schreef:Dag Reinder,

Volgens mij is de pianopartij van dit nummer goed te doen.

Ik weet niet of er op het forum nog iets over gezegd is. Op zich een mooi nummer, maar ik ben er niet echt weg van. Sorry, maar ik mis wederom de mannen. Overigens kun je in dit nummer volgens mij wel 'gemakkelijk' de mannen mee laten zingen, bv. met de alten (maar dan een octaaf lager). Persoonlijk denk ik dat het dan al veel beter klinkt. Niet ten nadele van de vrouwen, maar is mis echt de mannenstemmen.

M.vr.groet,

Johan

Admin

Admin

Voor de nieuwe dirigent?

Reinder

http://voiceofjoy.heavenforum.com

Caroline

nog even naar het lied geluisterd. ik zou zeker (als we met dit lied verder gaan) voor het nederlands kiezen. Tekst is zo prachtig en komt in het engels niet zo binnen als in het nederlands.

Verder zal de nieuwe dirigent hier (vind ik) naar moeten kijken omdat hij/zij (ha ha) hier echt iets van moet maken qua verdeling stemmen.....

Caroline

even als aanvulling van mijn op mijn vorige bericht:

....omdat de mannenpartij echt te hoog is om te zingen (zie ook Richard zijn berichten op het forum)

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 2]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum