Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

"I bring a heart of thanks"

5 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1"I bring a heart of thanks" Empty "I bring a heart of thanks" za jan 25, 2014 11:07 pm

Reinder

Dit lied is per mail aangedragen door Arianne.

ECC website: http://www.europeanchoralclub.com/product.php?productid=22853
Hier is de volledige proefpartituur te vinden, de Nederlandse tekst te lezen en het fragment te beluisteren.

Reacties op dit lied in chronologische volgorde:
Caroline schreef:Ik zing voluit een lied voor u (vlotte nummer) vind ik mooi! een prachtig danklied die ik zeker VOJ hoor en zie zingen.
een aanstekende melodie die lekker blijft hangen ha ha! Ook geschikt om in het nederlands te zingen.
Het was even puzzelen met het "snelle stukje"qua tekst maar het kan wel.
zeker het bekijken waard wat mij betreft.

Reinder schreef:"I bring a heart of thanks", pakt me meteen.
Verraderlijk want in deze opname wordt dit lied wel heel erg goed gezongen!
De "doot doot doot doot" is een mooie uitdaging.
Een lied om lekker lang over te doen en langzaam te zien groeien.

Diana schreef:Vind ik erg mooi, ligt goed in het gehoor en denk dat we hiermee een vlot Nederlandstalig nummer hebben. Het bekijken zeker waard.

Arianne schreef:Het lied I give a heart of thanks to you vind ik in het engels wel veel mooier klinken....

Reinder schreef:De Nederlandse vertaling van het lied "I bring a heart of thanks" is nou niet echt bezielend te noemen en voor mijn gevoel loopt de Nederlandse tekst ook niet echt lekker.
Dus als we dit lied bij Richard aanbrengen dan wat mij betreft graag in het Engels.

http://www.voiceofjoy.nl

2"I bring a heart of thanks" Empty Re: "I bring a heart of thanks" zo jan 26, 2014 12:40 am

Caroline

laten we het lied eerst maar bij Richard aandragen en bij Johan. Mocht het lied worden goedgekeurd door beide heren dat kunnen we beslissen of we dit in het nederlands of engels gaan zingen.

reinder wil jij regelen dat beide heren een proefpartituur ontvangen?
groetjes caroline

3"I bring a heart of thanks" Empty Re: "I bring a heart of thanks" zo jan 26, 2014 9:10 pm

Ingrid Guijt

Hey allemaal,
Heb net weer even geluisterd naar dit nummer.ik vind t een heerlijk nummer,ligt goed in gehoor en zie ons dit wel zingen...Ben inderdaad wel mee eens dat dit in engels lekkerder klinkt dan in nederlands...groetjes,Ingrid

4"I bring a heart of thanks" Empty Re: "I bring a heart of thanks" wo maa 26, 2014 1:11 am

ahaan

ha allemaal,
leven jullie nog??? tijd voor wat actie! Zijn de proefpartituren al richting Richard en Johan? Ik word echt vrolijk van dit nummer!!

5"I bring a heart of thanks" Empty Re: "I bring a heart of thanks" wo maa 26, 2014 1:54 am

Reinder

Zojuist per mail nieuw leven ingeblazen, ben benieuwd naar de mening van Richard.

Reinder

http://www.voiceofjoy.nl

6"I bring a heart of thanks" Empty Re: "I bring a heart of thanks" vr maa 28, 2014 9:29 pm

Admin

Admin

Berichten ontvangen per mail:
Diana schreef:Weer even geluisterd, het blijft een prachtig en vlot nummer.

goed weekend, groetjes,
Diana

Richard schreef:Het is een leuk lied qua ritme en tempo, absoluut.
Wel heb ik 2 opmerkingen.

1. Voor de alten, bassen en tenoren is de tekst 21 maten lang het woordje "doe" van de in totaal 86 maten.
  2. Verder heeft dit lied echt de 4-stemmigheid nodig. Tenor partij is dus echt belangrijk, ook omdat er in het middenstuk afwisseling mannen en vrouwen zit. Veel noten zijn te laag voor de dames alten die nu bij "en er was licht" zingen.

Lekker vlot, maar ik vraag me echt af of wij dit lied met de huidige bezetting kunnen zingen, helaas.

Groet,
Richard

Arianne schreef:Hoi allen,
Heel jammer! Maar ik begrijp het wel.
dus als dit lied wordt afgekeurd is het wel zaak dat we op zoek gaan naar een ander vlot nummer denk ik....
wie de schoen past...
Succes!
Groet Arianne

http://voiceofjoy.heavenforum.com

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum