Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Kerstnachtdienst Lisse

3 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Kerstnachtdienst Lisse Empty Kerstnachtdienst Lisse wo sep 28, 2011 11:32 pm

Reinder

Is hier al iets over bekend?

http://www.voiceofjoy.nl

2Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse vr sep 30, 2011 3:32 am

Gast

Gast

Nee, hier is nog niets over bekend!
Ik ga binnenkort mailen met de organisatie...

Groetjes,
Maaike

3Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse ma okt 17, 2011 11:29 pm

Reinder

Kerstrepertoire van vorig jaar was:
- God's kerstfeest ?
- For unto us
- All is well
- God kwam
- I heard the bells
- He is born
Het jaar daarvoor (2009) hebben we met kerst gezongen:
This holy christmas night
God kwam
Licht in de nacht
God's kerstfeest
Christmas again
Ere zij God (samenzang)

4Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse wo okt 19, 2011 3:53 am

ahaan

dank voor de update. Even het thema afwachten maar de nummers die specifiek over de kerstnacht gaan zoals This holy Christmas night kunnen we zeker al aan beginnen.
Handig is om de kerstmap er even bij te pakken.
Groet Arianne

5Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse do okt 20, 2011 6:56 am

Gast

Gast

Weke nummers ik in ieder geval vanaf woensdag wil gaan oppakken zijn:
I heard the bells
This holy Christmas night
Go tell it.

Verder inderdaad even thema afwachten denk ik.

6Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse ma okt 31, 2011 3:14 am

Gast

Gast

Hierbij de informatie betreffende de Kerstnachtdienst in Lisse:

Het verzoek is of jullie vanaf 21.50 uur enkele nummers willen zingen. De kerk is dan al grotendeels bezet.

In de dienst zouden jullie ongeveer 4 nummers kunnen zingen, evt. in blokjes van twee.

Na afloop, als de kerk uitgaat, mogen jullie ook zingen.

Het thema van de dienst is: “Retour Bethlehem”.

De gedachte daarbij is, dat we allemaal uitgenodigd worden om naar Bethlehem te gaan. Maar we moeten ook weer terug naar ons dagelijks leven…
We zingen verder nog enkele bekende traditionele kerstliederen.

De dienst duurt ongeveer een uur. Voor veel kerkgangers is dit de enige dienst, die ze jaarlijks bezoeken.
Vandaar het laagdrempelige karakter.

Weten jullie zo voldoende?

Groetjes Maaike

7Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse ma okt 31, 2011 9:13 pm

Caroline

Thanks Maaike, We gaan hiermee aan de slag.
Volgende week hebben wij vergadering misschien een idee om dit tijdens de vergadering te bespreken.

groetjes caroline

8Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse wo nov 16, 2011 5:23 am

ahaan

Hoi Maaike,
Afgelopen maandag hebben we in de vergadering de volgende nummers vastgesteld:
Voor de dienst Ding dong merrily on high
For unto us
In de dienst this holy christmas night
Licht in de nacht

2e blokje I heard the bells
Go tell it
na de dienst He is born
Dit is het plan. Een en ander hangt wellicht nog af van de instudeersnelheid.De plaats van de nummers kan uiteraard nog gewijzigd worden als de liturgie daarom vraagt.
Graag willen we ook het Ere zij God als tegenstem zingen met de gemeent.
Zou jij kunnen informeren of deze in de liturgie staat?
Verder doen we geen samenzangnummers omdat we daar geen tijd meer voor hebben.
Zou jij ook kunnen vragen of er vertalingen aangeleverd kunnen worden en of er evt. een beamer daarvoor is of dat het in de liturgie komt?
Groetjes Arianne

9Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse do nov 24, 2011 10:55 pm

Gast

Gast

Goedemorgen allemaal,

Ik heb even via de mail contact gehad met de dominee.

- Het Ere zij God wordt als samenzang gezongen. Als wij daarin de tegenstem willen doen, dan heel graag!
- Hij is akkoord met het aantal nummers en de plaatsen waar ze gezongen worden.
- Hij wil graag een korte vertaling van de nummers, deze zal afgedrukt worden in de liturgie.
- De samenzang wordt begeleid door orgel en trompet.

Hij verwacht een prachtige dienst!!

Groetjes,
Maaike

10Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse vr dec 02, 2011 8:03 pm

ahaan

Hoi Maaike,
Alleen van Go tell it staat er nog geen vertaling op het forum. Probeer deze dit weekend te maken. Van de andere nummers wel. Van I heard the belles zou ik de 2e nemen.
Groet Arianne

11Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse zo dec 04, 2011 1:02 am

ahaan

Ook Go tell it staat erop. Heb geprobeerd het thema erin te verwerken.
Is alles in orde zo?
Groet Arianne

12Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse zo dec 04, 2011 8:53 am

Gast

Gast

Voor wat betreft het programma wil ik nog even een slag om de arm houden voor Go tell it.
Woensdag as na de repetitie wil ik graag met de MC en Johan een besluit nemen of we dit nummer voor de kerstnacht gaan redden.

Arianne had bij het programma in het bericht van 16 november hierboven ook al aangegeven dat het af zou hangen van de instudeer snelheid. Wat mij betreft hoeft er geen vervangend nummer te komen mochten we besluiten om Go tell it te laten vallen.

Gr,
Richard

13Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse ma dec 05, 2011 9:54 am

Gast

Gast

Hallo allemaal,
Eind deze week moet de liturgie naar de drukker, dus dit wordt de juiste volgorde?
Voor de dienst:
- Ding dong merrily on high
- For unto us

In de dienst:
- This holy christmas night
- Licht in de nacht

2e blokje:
- I heard the bells
- Go tell it

Na de dienst:
- He is born

Graag even een bevestiging!
Groetjes,
Maaike

14Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse ma dec 05, 2011 10:19 am

Reinder

Is het een idee om "Go tell it" na de dienst te doen?
Geen idee of de mensen dan al naar buiten gaan terwijl wij ze "uit zingen" maar de boodschap lijkt me toch redelijk duidelijk ... ga! Go tell it on the mountain!
Zomaar een ideetje.

15Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse di dec 06, 2011 12:10 am

Caroline

mijn ervaring met ZEP/Voice of joy is dat na de dienst iedereen "luistert" naar de toegift.
en juist een toegift moet er goed inzitten!! Dus om die reden zou ik Go tell it niet na de dienst doen.
als het vanuit Lisse kan zou ik na woensdagavond de definitieve mail doorsturen met daarin de volgorde. Dan kunnen we woensdag na de repetitie beslissen of we Go tell it gaan doen ( zie eerdere bericht van richard.
mocht Go tell it komen te vervallen dan zou ik voor de dienst alleen Ding dong zingen en
in het tweede blokje I heard the bells en For unto us.

groetjes caroline

16Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse di dec 06, 2011 7:21 am

Gast

Gast

Ik wacht morgen af!

Conny meldt al wel de nummers in de Nieuwsbrief, maar voor de leden zelf is het niet zo'n probleem als Go tell it eraf valt!

Ik ga dan donderdag alles definitief versturen naar Lisse!!

Groetjes,
Maaike

17Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse do dec 08, 2011 1:54 am

Gast

Gast

Hallo,
Is er gisteravond een beslissing genomen over Go tell it? Mij was het in ieder geval niet duidelijk geworden of 'ie doorgaat...

Graag uitsluitsel hierover, als het lukt vandaag, dan kan vanavond alles definitief naar Lisse verstuurd! Zoals ik afgesproken heb met de dominee.

Groetjes,
Maaike

18Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse do dec 08, 2011 3:38 am

Caroline

Er is besproken met Richard de MC en Johan dat we dit lied wel gaan zingen.
waarschijnlijk wel met bladmuziek ( mits de zwarte mappen ) en Johan zal niet de gehele begeleiding spelen omdat deze super moeilijk is.

Het kan dus gewoon op de liturgie blijven zoals eerst is aangegeven.

sorry dat het gisteren niet aan jou is doorgegeven. had wel even gemoeten....
succes
groetjes caroline

19Kerstnachtdienst Lisse Empty Re: Kerstnachtdienst Lisse do dec 08, 2011 6:58 am

Gast

Gast

Dank je wel Caroline, alles is inmiddels doorgegeven aan Lisse!

Groetjes,
Maaike

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum