Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

15 December Fonds 1818 Marienhaven

4 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

115 December Fonds 1818 Marienhaven Empty 15 December Fonds 1818 Marienhaven za okt 30, 2010 11:05 am

Reinder

Het repertoire van de dag.

1 I will give thanks ( d )
praatje
2 Onze heer heeft alle macht
3 Nu durf ik mezelf te zijn ( d )
praatje
4 Overdenking
5 Mensen zijn op zoek
praatje
6 Maria
7 Cabaret ( d )

PAUZE

8 For unto us ( d )
praatje
9 All is well
10 I heard the bells ( d )
praatje
11 God´s kerstfeest
12 God kwam
praatje
13 He is born ( d )

( d ) = liederen die eventueel begeleid kunnen worden door Dirk
Voor de praatjes graag het verzoek of iemand uit het koor dit zou willen doen.
Praatjes worden door de MC voorbereid, ze hoeven alleen opgelezen/'voorgedragen' te worden.

http://www.voiceofjoy.nl

215 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven do nov 18, 2010 7:38 am

Reinder

We moeten zoeken naar een alternatief voor "He is born", wat vinden jullie van "Let us go in peace"?

315 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven do nov 18, 2010 10:12 am

Gast

Gast

Moeten we een alternatief hebben of draaien we de volgorde om naar bijv:
I heard the bells
praatje
All is well
God´s kerstfeest
God kwam
praatje
For unto us

en zingen dan 1 lied minder.
Schiet maar weer!!!!

415 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven do nov 18, 2010 8:32 pm

ahaan

Voorstel wat ik woensdag met Reinder en Caroline even besprak is misschien ook een idee.
We doen een samenzang nummer samen met de mensen daar. We starten met Komt allen tezamen waarbij een klein gedeelte van het koor de melodielijn zingt en het personeel en de mensen , voor zover mogelijk, mee kunnen zingen. Heel herkenbaar en voor ons niet heel belastend. De start van het kerstgedeelte is zo goed herkenbaar. En dan For unto us als laatste lied.
Shoot!!

515 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven do nov 18, 2010 10:54 pm

Caroline

zoals inderdaad al besproken vind ik dit een super goed idee.
5 nummers voor na de pauze vind ik een beetje erg weinig....

niet belastend voor ons als koor ( kunnen we nog even lekker repeteren ) en
heel herkenbaar voor de mensen daar. Of ze nu wel of niet mee kunnen zingen.

Wel heel belangrijk is dat de melodilijn ook door een gedeelte van het koor gezongen gaat worden. Dit voor het geval dat de mensen niet mee ( kunnen) zingen.

goed plan!!
caroline

615 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven vr nov 19, 2010 12:23 am

Johan

Ik vind het voorstel voor "Komt allen tezamen" te zingen in samenzang een heel goed idee. Zo betrek je de bewoners (en bezoekers en personeel) m.i. meer bij het geheel en zeker kerst/ een kerstlied leent zich daar heel goed voor. Een praktisch puntje is dat de tekst van het lied op papier vooraf wordt uitgedeeld, zodat iedereen kan meezingen. Maar daar is vast al aan gedacht.

715 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven vr nov 19, 2010 11:55 pm

ahaan

nou nee zover was ik nog niet. maar dank je santa

815 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven za nov 20, 2010 12:51 am

Gast

Gast

Prima idee en zeker doen. Vooral ook na afloop met elkaar kijken hoe dit gewerkt heeft en of we dit vaker kunnen doen. Lijkt me wel verstandig dat iemand dit even aan Conny laat weten zodat het huis in ieder geval op de hoogte is en dat er dus copieen gemaakt moeten worden (goede tip Johan).
We kijken volgende week even hoe we dit kunnen oppakken tijdens de repetitie.

915 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven ma dec 06, 2010 4:30 am

Caroline

Hoi allemaal,

ik klim toch maar even in het forum om even met jullie van gedachten te wisselen.
Wij waren gisteren bij mijn schoonmoeder op bezoek in marienhaven.
Daar hingen aanplakbiljetten op van ons optreden van 15 december a.s.
Ten eerste worden we aangekondigd als "kerstconcert van Voice of Joy"
en ten tweede zingen we niet beneden in de zaal, maar in de kapel.
Dit is een katholieke kerk binnen Marienhaven.
wat gaan we doen met het repertoire? Maria en Cabaret?????

overleg, overleg.......

1015 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven ma dec 06, 2010 7:55 am

ahaan

Nou dan denk ik dat het goed is als we die 2 nummers laten vallen. Ik vind dat eigenlijk niet zo passen in de kapel.
Misschien een idee om het eerste blokje met een kerstnummer af te sluiten zodat iedereen al een beetje in kerstsfeer komt.
Na het laatste praatje bijv. I heard the bells of All is well. In ieder geval een engels nummer omdat in het eertse blokje al veel nederlandstalig zit.
Het 2e blok begint dan met komt allen tezamen, dan een praatje en dan de volgorde die aangegeven staat. Evt. kunnen we Ere zij God nog voor het afsluitende praatje doen.
1 I will give thanks
praatje
3 Nu durf ik mezelf te zijn
praatje
4 Overdenking
5 Mensen zijn op zoek
praatje
6 I heard of All is well

PAUZE
7 For unto us
praatje
8 komt allen rezamen
9 All is well of
10 I heard the bells ( d )
praatje
11 God´s kerstfeest
12 God kwam
evt. Ere zij God
praatje afsluitend
13 He is born

1115 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven ma dec 06, 2010 7:57 am

ahaan

zo als je ziet volgorde van het 2e blokje iets aangepast maar denk dat het zo beter is.
Shoot!!!
Arianne

1215 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven ma dec 06, 2010 10:11 am

Reinder

Ik zie dat je bij 6 "I heard the bells" of "All is well" heb staan.
Maar dan zou volgens mij 9 ook "All is well" of "I heard the bells" moeten zijn toch?
Nummers 9 en 10 zijn dus eigenlijk 1 nummer toch?
Dit is dus 1 lied minder, een totaal van 12 nu.

Misschien in de reeks liederen 1-6 een extra lied toevoegen en alle kerst liederen na de pauze doen?
Suggestie van mijn kant is "Thy Word".

Als ons optreden als "Kerstconcert" wordt betiteld dan ben ik het eens dat "Cabaret" en "Maria" toch misschien niet helemaal gepast is.
Weer iets misgegaan in de communicatie?
Het was toch zeker dat dit als fonds1818 met een 'kerst sfeertje' optreden was en geen kerstconcert?

"Ere zij God" ben ik niet zo voor.
De samenzang die wij doen heeft wel wat studie nodig denk ik en lijkt mij ook best zwaar om te zingen met de aanwezigen.

"Komt allen tezamen" moet ook nog even geprobeerd worden met een deel van het koor die de normale melodie met het publiek mee zingt, tenzij dit vorige week al is gebeurd.
En afspraken maken wie de normale melodie zingt en wie de koor partij.

1315 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven di dec 07, 2010 4:54 am

Gast

Gast

Sorry, ik was gisteren niet helemaal allert toen ik mijn mailtje stuurde.
Ik weet niet beter dan dat dit een fonds 1818 optreden is met een kerts tintje na de pauze. Ik heb gisteren alleen naar de wijziging in het stukje na de pauze van Arianne gekeken en niet verder naar het deel voor de pauze en het bericht van Caroline, sorry.

Ik ga nu Maaike sms-en omdat ik wil weten waar ik aan toe ben voor de repetitie voor morgen. Deze moet ik voor 20.00 uur voorbereiden, anders heb ik geen tijd meer.

Ik laat het jullie weten zodra ik Maaike heb gesproken, maar vooralsnog hou ik vast aan hetgeen ik van Maaike weet. Gewoon fonds 1818 en na de pauze een kerst tintje (het repertoire als besproken in onze vergadering).
........

PS ik heb nog geen reatie gehad of iemand met het bestuur heeft geproken over de samenzang en liedbladen worden gemaakt.

1415 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven di dec 07, 2010 5:52 am

Gast

Gast

Ik heb contact met Maaike gehad en Maaike weer met Conny die de fonds 1818 optredens regelt. De afspraak is dat we voor de pauze gospel en musical doen en na de pauze kerst (= dus net bevestigd door Conny). Optredens als de onze schijnen altijd in de kapel gedaan te worden dus dat maakt niets uit.

Ik stel daarom voor om het repertoire te houden zoals het oorspronkelijk was (met als toevoeging het "Komt allen tezamen" wat gewoon een heel goed idee is):

1 I will give thanks
praatje
3 Nu durf ik mezelf te zijn
praatje
4 Overdenking
5 Mensen zijn op zoek
praatje
6 Maria
7 Cabaret

PAUZE

8 For unto us
praatje
9 Komt allen tezamen
10 All is well
11 I heard the bells
praatje
12 God´s kerstfeest
13 God kwam
praatje
14 He is born

1515 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven di dec 07, 2010 6:18 am

Caroline

oke, helemaal goed!!!

gezien het aanplakbiljet en de lokatie ( ben vaker in die kapel geweest ) vond ik het belangrijk om dit toch even met jullie te delen.

helemaal goed, als dit zo is afgesproken om het hierbij te laten....

groetjes caroline
ik heb het bestuur nog niet gemaild voor de teksten van komt allen tezamen.
misschienb kunnen wij dit morgen even melden bij Conny

1615 December Fonds 1818 Marienhaven Empty Re: 15 December Fonds 1818 Marienhaven di dec 07, 2010 6:20 am

Caroline

dit blijft de volgorde voor het repertoire?
komt allen tezamen op nr.9?
dit even i.v.m. het praatje wat marja gaat maken.
dan kan ik deze lijst doormailen

caroline

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum