Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Top 2000 lied: Always Remember Us This Way - Lady Gaga / Herinneringen - Jaap Reesema

3 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Caroline



Hoi allemaal,

Tijdens het doorspitten van alle liederen die zijn aangedragen door de koorleden (top 2000 liederen) kwam ik via via bij het prachtige lied:
Herinneringen van Jaap Reesema. Een prachtige diepgaande tekst op het lied: Always Remember Us this Way van Lady Gaga.

Ondertussen ook een mooi arrangement gevonden.

Mijn voorstel zou zijn om onder dit arrangement (moet het nog helemaal zangtechnisch onderzoeken hoor) de Nederlandse tekst te zingen.
Denk dat we dan een prachtig top 2000 lied hebben gevonden. Nederlandstalig... en ook zingbaar buiten de top2000 diensten.

Hoor graag wat jullie ervan vinden.

https://www.youtube.com/watch?v=HxRJ5185tg8 (Jaap Reesema - Herinneringen)

https://www.chorusonline.com/sheetmusic/2188/lady-gaga-always-remember-us-this-way-mixed-choir (arrangement van Lady Gaga)

ahaan



Ik vind het een prachtig lied. Maar idd in het Nederlands. Thema; vriendschap, maar ook loslaten en de herinneringen die zo moeilijk zijn maar ook heel erg kunnen troosten. Wel even proberen of de tekst in het arrangement past. Maar daar komen we vast wel uit. Refrein staat soms door elkaar , soms tegenwoordige tijd, soms verleden tijd. Daar kunnen we zelf een keuze in maken

Herinneringen

Soms is het leven zwaar
Maar als het niet meer gaat
Dan weet ik dat er altijd iemand naast me staat
Je weet wat ik bedoel
De vriendschap die ik voel… Gaat dieper dan de woorden die ik met je praat

En we lachen, zingen, huilen, dansen samen
Een echte vriend die laat je in je waarde
Elke zon gaat onder
Alles gaat voorbij
Maar herinneringen blijven voor altijd

Een niet te breken band
Die helpt me op m’n pad
Ik weet niet wat ik morgen heb, maar ik weet wat ik had
En waar de weg ook leidt
Langs vreugde en langs pijn
De tijd die is geweest, pakt niemand van ons af

En we lachten, zongen, huilden dansten samen
Een echte vriend die laat je in je waarde
Elke zon gaat onder
Alles gaat voorbij
Maar herinneringen blijven voor altijd

Oooooh, ooooooh, oohooh, ooh Oeh,oehoeh, oeh, oehoeh, oeh

En we lachten, zongen, huilden, dansten samen
Een echte vriend die laat je in je waarde
Elke zon gaat onder
Alles gaat voorbij
Maar herinneringen blijven voor altijd

Als je aan me denkt
Dan zal ik er zijn
Want herinneringen blijven voor altijd

Caroline



We zullen idd naar de Nederlandse tekst moeten kijken. Passend maken op het arrangement.
Bridge is volgens mij in het arrangement ook anders, maar daar komen we met onze geweldige tekstschrijvers wel uit.

ariev



hallo allemaal,

ik heb hem bij de lijst gezet.

is een mooie track uit de film van Gaga waarin ook Shallow onder andere uit voort kwam en nog meer mooie nummers.
zal zeker wel mooi zijn om te zingen maar van mij mag hij ook in het engels.

de sluitingsdatum voor de inbreng top 2000 liederen is bereikt en zoals ik het had begrepen Caroline zou je een eerste schifting maken van de inbreng, als er meerdere nummers geschikt zijn zouden we met elkaar als MC een keuze kunnen maken.

de MC vergadering hiervoor moest nog worden ingepland gezien je drukke schema moest jij/wij naar een mogelijkheid hiervoor zoeken.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum