Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Christmastime

5 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Christmastime Empty Christmastime di jan 07, 2020 8:07 am

ahaan



Een heerlijk uptempo vrolijk kerstlied met herkenbare stukjes melodie, mooie overgangen en heerlijk om te zingen lijkt me.

https://www.youtube.com/watch?v=yddSi9eeCEQ

2Christmastime Empty Re: Christmastime zo jan 26, 2020 7:19 am

Diana Ouwehand



Een vrolijk kerstlied, gevarieerd en herkenbare stukjes voor iedereen. Zie ik ons wel zingen.

3Christmastime Empty Re: Christmastime ma maa 30, 2020 11:51 pm

hubertha



Zie ik ons ook zingen. Lekker vrolijk

4Christmastime Empty Re: Christmastime zo apr 05, 2020 3:05 am

ariev



hoi mooi kerstlied ik kon deze nog niet, zal goed uit te voeren zijn voor VOJ maar dat kan Caroline en Johan beter beoordelen denk ik.

5Christmastime Empty Re: Christmastime ma apr 13, 2020 3:33 am

Caroline



Reactie Johan:

Christmas Time. Een vrolijk lied, maar daar houdt het bij mij ook mee op. Ik vind de melodie niet mooi. Zelf zou ik het omschrijven als 'drammerig'. Ik zie wel dat er halverwege in de mannenpartij een bekend engels kerstlied terugkomt (voor het gloria), dat is dan wel weer leuk. Het lied spreekt mij in ieder geval niet aan. Pianopartij is niet gemakkelijk, met name vanwege het hoge tempo, maar op zich te doen. Bij dit nummer geldt nog meer dan bij het eerste nummer, dat je door de versie op youtube heen moet luisteren. Het lied ontleent m.i. zijn kracht deels aan de orkestratie met o.a. pauken, strijkers, etc.

6Christmastime Empty Re: Christmastime di apr 14, 2020 3:47 am

ahaan



Beetje teleurstellende reactie van Johan.
hij is wel eens vaker van mening veranderd....
Moeten we dit dan wel doen???

7Christmastime Empty Re: Christmastime di apr 14, 2020 8:09 am

Diana Ouwehand



Caroline, hoe sta jij hier tegenover?

8Christmastime Empty Re: Christmastime za apr 18, 2020 6:20 am

Caroline



Blijft lastig... Het liefst heb je natuurlijk dat iedereen enthousiast is over dit lied.
Ik blijf het een gaaf lied vinden. Ik snap wat Johan bedoeld over de begeleiding.
Het koor zal de pit in het lied moeten blijven bezingen aangezien veel muziekinstrumenten wegvallen. Maar dit is in mijn ogen geen probleem. Het is voor het koor geen moeilijk lied maar hier kunnen we zeker iets moois van maken.
Wat ik belangrijk vind is dat Johan aangeeft dat het geen makkelijke piano partij is maar dat het wel haalbaar is. Dit is cruciaal. En smaak blijft persoonlijk..
Overal conclusie:
Het is technisch haalbaar zowel qua zang als qua begeleidng.
De meerderheid vind dit een mooi lied:
Dan zou mijn voorstel zijn aanschaffen.
tzt kunnen we kijken of dit lied past in het repertoire en of alles haalbaar is (nog afwachten hoeveel repetitietijd we krijgen voor kerst). Anders is het een mooi lied wat alvast op de plank ligt.

9Christmastime Empty Re: Christmastime ma apr 20, 2020 9:46 pm

ahaan



Duidelijk en voor mij oké

10Christmastime Empty Re: Christmastime wo apr 22, 2020 8:25 am

Diana Ouwehand



Kan ik dit lied gaan bestellen?

11Christmastime Empty Re: Christmastime za apr 25, 2020 6:16 am

Caroline



wat mij betreft wel.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum