Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Hiding in the shadow of God

4 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Hiding in the shadow of God Empty Hiding in the shadow of God za nov 03, 2018 12:34 am

ahaan



Een prachtige bewerking van psalm 91. In alle "seizoenen" van ons leven mogen we schuilen en bescherming zoeken bij God!
Een prachtige pianopartij die Johan vast zal liggen en een meerstemmigheid waarin iedere partij zo mooi uitkomt.
Enige minpuntje is misschien de hoogte na de modulatie. Maar wie weet halen de sop 1 dat en verzinnen we voor sop2 een andere noot.

https://www.jwpepper.com/Hiding-in-the-Shadow-of-God/10294978.item#/

2Hiding in the shadow of God Empty Re: Hiding in the shadow of God di nov 27, 2018 11:28 pm

Caroline



prachtig lied, met een prachtige tekst.
idd erg hoog maar helaas niet meer te zien in de proefpartituur waar deze hoogte uiteindelijk naartoe gaan. ook voor de bassen en tenoren zal het denk ikhoog zijn.


3Hiding in the shadow of God Empty Re: Hiding in the shadow of God di nov 27, 2018 11:29 pm

Caroline



is hier een complete proefpartituur van te krijgen Diana?

4Hiding in the shadow of God Empty Re: Hiding in the shadow of God di dec 04, 2018 9:39 am

Diana Ouwehand



Het is niet mogelijk om bij deze uitgever een proefpartituur te bestellen. Ook via Koormuziek.nl gaat dit niet. Ook maar even afwachten wat de andere MC leden van dit lied vinden.


Ik ben niet enthousiast over dit lied.

5Hiding in the shadow of God Empty Re: Hiding in the shadow of God wo dec 05, 2018 4:23 am

hubertha



Ik vind het best een mooi lied, maar wel erg lang. Ik twijfel

6Hiding in the shadow of God Empty Re: Hiding in the shadow of God do dec 13, 2018 9:18 pm

ahaan



En dan is daar de Nederlandse tekst en wordt het lied voor mij, in ieder geval nog indringender. Schuilen in Zijn schaduw, onder zijn vleugels......

Bij een paar noten een 2e sopraanpartij maken . Denk dat Diana alle noten wel haalt. En prik door het fibrerende zingen heen...
Benieuwd wat jullie er van vinden

Schuilen in de schaduw van God (psalm 91)

Onderweg Heer ben ik veilig
Uw bescherming breekt mijn val
En bij gevaar
Gods handen zijn dan daar,
Liefdevol , voordat ik roep

Als het kwade mij wil raken
Is het licht daar breekt het kwaad
En als het stormt, mijn levensweg vervormt
Bent U daar, wanneer ik roep;

Refr
Kom o Heer, spreid uw vleugels
En bescherm mij , breek mijn val dan door Uw trouw
Ik wil geen angst, niet meer vluchten
Maar schuilen in de schaduw van God

U loopt naast mij in het donker ( houd me vast)
En houdt me vast wanneer ik val ( God geef mij kracht )
Geef mij de kracht
te zien Uw grote macht
steeds te luisteren naar Uw stem

Refr
Kom o Heer, spreid uw vleugels
En bescherm mij , breek mijn val dan door Uw trouw
Ik wil geen angst, niet meer vluchten
Maar schuilen in de schaduw van God

Bridge:
In zijn schaduw vind je vrede ( en angst verdwijnt)
En de angst verdwijnt dan in Zijn naam
Uit liefde spreidt
God steeds zijn vleugels wijd
En beschermt je als Zijn kind

Kom o Heer, spreid uw vleugels
En bescherm mij , breek mijn val dan door Uw trouw
Ik wil geen angst, niet meer vluchten
Maar schuilen in de schaduw
Mannen; zoek vrede in de schaduw
Maar schuilen in de schaduw……..van God

Onderweg Heer ben ik veilig
Schuilen in de schaduw van God

7Hiding in the shadow of God Empty Re: Hiding in the shadow of God do dec 13, 2018 9:20 pm

ahaan



https://youtu.be/ZH09f0ekKAo?list=RDZH09f0ekKAo

het hele lied op you tube

8Hiding in the shadow of God Empty Re: Hiding in the shadow of God do dec 13, 2018 10:17 pm

ahaan



Na de mannen; vind vrede in de schaduw
Allen ; ‘k mag schuilen in de schaduw....van God

Is mooier😃

9Hiding in the shadow of God Empty Re: Hiding in the shadow of God do dec 13, 2018 10:51 pm

ahaan



https://www.sheetmusicplus.com/title/hiding-in-the-shadow-of-god-sheet-music/19581420
Volledige partituur te bekijken en wat ik hoopte; in de hoogte gesplitst in eerste en tweede sopranen

10Hiding in the shadow of God Empty Re: Hiding in the shadow of God vr dec 14, 2018 7:23 am

Caroline



Hoe meer ik dit lied beluister, hoe mooier ik het ga vinden.
Nu er een nederlandse tekst van is ben ik nog enthousiaster.
een prachtige melodie, intense tekst, mooie pianopartij en technisch goed zingbaar voor ons koor.
(één stukje is voor de 1e sopranen vrij hoog, maar dat moet gaan lukken)

wat mij betreft een prachtig lied als aanvulling op de koormap.

Als jullie het oke vinden dan wil ik de proefpartituur graag aan JOhan voorleggen, zodat jullie dit lied (met zijn feedback) 14 januari kunnen bespreken.

11Hiding in the shadow of God Empty Re: Hiding in the shadow of God ma dec 24, 2018 1:13 am

ahaan



Ik hoor nu pas dat bij de Pepper editie er een prachtige fluit te horen is
Volledig niet nodig maar intro en sommige tussenstukjes zijn prachtig
https://www.jwpepper.com/Hiding-in-the-Shadow-of-God/10294978.item#/

12Hiding in the shadow of God Empty Re: Hiding in the shadow of God za jan 05, 2019 7:41 am

Caroline



Dag Caroline,

Ik heb net een paar keer geluisterd met de bladmuziek erbij. Erg mooie tekst. Mooi gedragen lied. Er zitten mooie overgangen in. Ik vind het lied passen bij ons koor. Nadeel is misschien dat het voor mijn gevoel wel een lang lied is met veel tekst en veel noten, dus het instuderen zal wel wat langer gaan kosten. De (mooie) pianopartij is niet gemakkelijk, maar volgens mij wel te doen.


reactie van Johan.

13Hiding in the shadow of God Empty Re: Hiding in the shadow of God do jan 17, 2019 11:52 pm

ahaan



Dit lied mag besteld worden, is in de MC vergadering besloten.
Welke versie?
Bij Pepper zit een fluitpartij bij?
Caroline wil jij hier uitsluitsel overgeven?

14Hiding in the shadow of God Empty Re: Hiding in the shadow of God vr jan 18, 2019 4:52 am

Diana Ouwehand



De bestelling is al weg. Koormuziek.nl besteld hem voor ons bij JW Pepper

15Hiding in the shadow of God Empty Re: Hiding in the shadow of God vr jan 18, 2019 9:07 am

Caroline



ha ha antwoord is al gegeven.
fijn dat dit prachtige lied besteld gaat worden.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum