Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Walk by faith

3 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Walk by faith Empty Walk by faith wo okt 24, 2018 6:15 am

ahaan

Aangebracht door Diana.

Link naar ECC website: http://www.europeanchoralclub.com/Walk-by-faith-p-18516.html
Proefpartituur staat in de online map: http://voiceofjoy.heavenforum.org/t163-proefpartituren
Mp3, compleet: https://app.box.com/s/urhz9iilockse17wnqak

2Walk by faith Empty Re: Walk by faith wo okt 24, 2018 6:16 am

ahaan

Ook in het Nederlands bij https://www.koormuziek.nl/product.php?productid=18517
Leef in geloof

Leef in geloof. O leef in geloof. O leef in geloof. Vertrouw God en leef in geloof. Vertrouw God, leef in geloof.

Door geloof was ooit Abel’s offer waardevol voor God. Door geloof, bouwde Noach door, ondanks hoongelach en spot. Door geloof, is ooit Abraham naar het vreemde land gegaan. Door geloof durfde Mozes ooit voor de farao te staan. Hij ging in geloof. Vertrouw God, leef in geloof. O leef in geloof.

Leef in geloof.

Door geloof versloeg Gideon de vijanden rondom. Door geloof spaarde David Saul, ook toen hij hem doden kon. Door geloof, bleef Job dicht bij God toen het kwaad hem overkwam. Door geloof, knielde Daniël, ongeacht wat er van kwam. Hij ging in geloof. Vertrouw God. Leef in geloof

Door geloof is ook Jezus ooit de weg van God gegaan, door geloof. En zo heeft Hij ons ‘vertrouwen’ voorgedaan. Door geloof vinden wij een weg in vreugd’ en droefenis. Want geloof is de waarheid zien, van wat nog onzichtbaar is.

O leef in geloof O leef in geloof. Vertrouw God en leef in geloof. In geloof, leef in geloof.

3Walk by faith Empty Re: Walk by faith wo okt 24, 2018 6:17 am

ahaan

ls we dit lied serieus willen gaan bekijken dan wellicht deze verplaatsten naar "repertoire". (Ik weet niet hoe dat moet) ..

Of we dit nu in het nederlands gaan zingen of engels, eerst wil ik de proefpartituur goed bekijken. Als ik de kleine bladmuziek even bekijk is de tenorpartij echt heel hoog.

dus als het de bedoeling is dat we dit lied gaan bekijken dan graag een proefpartituur.

4Walk by faith Empty Re: Walk by faith wo okt 24, 2018 6:56 am

Caroline

super Arianne, (bovenstaande tekst welke bij Arianne staat had ik geschreven...)

Graag aanvragen van twee maal proefpartituur voor Johan en mij zodat we dit lied kunnen bekijken.

groetjes caroline

5Walk by faith Empty Re: Walk by faith wo okt 24, 2018 7:11 am

ahaan

proefpartituur in het engels?

6Walk by faith Empty Re: Walk by faith wo okt 24, 2018 7:15 am

Caroline

sorry, ja ik zou dit lied in het engels zingen.
De klanken in het nederlands op de melodie vind ik persoonlijk niet passen bij de sfeer welke dit lied geeft/brengt.
Mijn voorstel zou dus zijn om dit lied in het engels te zingen.

7Walk by faith Empty Re: Walk by faith ma okt 29, 2018 8:09 am

Diana Ouwehand

Zou ook voor de Engelse versie gaan. Ik ga proef partituren bestellen.

8Walk by faith Empty Re: Walk by faith do nov 08, 2018 5:43 am

Caroline

proefpartituur bekeken en het lied nog een aantal keren beluisterd.
Ik ben ontzettend fan van deze stijl en vind het geweldig om deze muziekstijl ook binnen ons koor te gaan zingen.... leuke uitdaging...

Toch als ik dit lied vaker beluisterd heb merk ik dat het veel "van hetzelfde is" en er eigenlijk niet veel gebeurd binnen dit lied.
De tenorpartij is de gehele lijn erg hoog.

Het einde van het lied vind ik niet mooi...

Is het een idee om in deze stijl verder te zoeken naar een lied dat beter past qua hoogte tenoren?
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Heeft Johan hier ook een proefpartituur van ontvangen?
Ben dan ook benieuwd wat johan hiervan vindt.

9Walk by faith Empty Re: Walk by faith do nov 08, 2018 6:21 am

ahaan

Ik denk dat de stijl inherent is aan de herhalingen.
het is een beetje negro spiritual stijl en daarin wordt veel herhaald.
Het einde kan je ook krachtig zingen zonder het decrescendo ervoor
Ik kan de proefpartituur niet openen

10Walk by faith Empty Re: Walk by faith do nov 08, 2018 7:10 am

ahaan

Ondertussen ook een paar keer beluisterd maar ik blijf het een heel gaaf nummer vinden.
Ik snap een beetje je bedenkingen; er zit geen bridge in maar door de modulaties en de dynamiek wordt het wel afwisselend genoeg denk ik. Vooral de laatste zinnen van ieder couplet mogen vol gezongen worden: Let my people go! En ik zie de choreo al helemaal zitten!
Einde zit wat in maar ik denk dat je daar creatief genoeg bent om het wel gaaf te maken.
Hoogte kan ik niet beoordelen maar er zitten genoeg vrouwen bij...

11Walk by faith Empty Re: Walk by faith zo nov 11, 2018 8:36 pm

Caroline

Reactie van Johan

Leuk nummer, doet mij erg denken qua opbouw en qua 'akkoordenschema' aan het nummer 'God is....' Ik vind het nummer qua muziek en opbouw erg vergelijkbaar en ik vraag mij af of dit niet een beetje van hetzelfde is, waarbij ik 'God is' persoonlijk muzikaal een beter nummer vind.
De begeleiding is te doen (er zit wel twee keer een verhoging in, maar dat moet lukken). Op het meegestuurde versie hoor ik naast de piano ook een bas(gitaar). De piano speelt alleen de akkoorden in de rechterhand en de rechterhand vind ik een beetje statisch. De piano zal ook de linkerhand spelen (komt deels overeen met de partij van de basgitaar die je hoort) en dat geeft meer 'schwung'. Ik ben niet echt overtuigd. Leuk lied, maar volgens mij hebben wij er al zo een in ons repertoire (God is...). Volgens mij qua zangpartijen goed te doen, niet te moeilijk is mijn inschatting (of het allemaal haalbaar is qua bereik weet ik niet, oordeel laat ik graag aan jou over). Verder heb ik altijd een lichte voorkeur voor nederlandstalig.

12Walk by faith Empty Re: Walk by faith zo nov 11, 2018 8:38 pm

Caroline

Volgens mij is er geen reactie nog van Hubertha en Ingrid?

13Walk by faith Empty Re: Walk by faith za nov 17, 2018 5:52 am

ahaan

https://www.koormuziek.nl/files/pdf/ECC17.0356.01.pdf

Even een oud nummer Witness opgehaald.Beetje zelfde strekking en zelfde sfeer
Wat vinden jullie gaver?

14Walk by faith Empty Re: Walk by faith za nov 17, 2018 5:53 am

ahaan

https://www.koormuziek.nl/Witness-p-17111.html

de luisterlink

15Walk by faith Empty Re: Walk by faith za nov 17, 2018 8:06 am

Caroline

Ik heb witness er ook even bij gepakt en besluisterd.
Mooi lied maar niet meer passend bij VOJ op dit moment.

Wil toch gaan voor Walk by faith!
Ik weet zeker dat we hier met VOJ iets heel moois en gaafs van kunnen maken.

Wat mij betreft bestellen.
ik stuur in de MC app even een bericht want ik wil zeker weten dat Hubertha en Ingrid hier ook achter staan.

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Soortgelijke onderwerpen

-

» Walk by faith

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum