Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

You are mine

4 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1You are mine Empty You are mine wo okt 24, 2018 2:29 am

ahaan

Ha allen,
zo dat is lang geleden.het prachtige lied You are mine wat jullie in de vergadering al beluisterd hebben is ook in het Nederlands verkrijgbaar. En gezien de nummers die al klaar liggen ( 10.000 reasons en de oude Engelse liederen) allemaal Engels zijn misschien wel een goede optie.
willen jullie de Nederlandse tekst bekijken?

https://www.koormuziek.nl/product.php?productid=18597

Ik kom naar je toe!

2You are mine Empty Re: You are mine wo okt 24, 2018 2:33 am

ahaan

Het is wel een ander arrangement dan die van Mark Hayes, die echt wel mooier is.
https://www.jwpepper.com/You-Are-Mine/10187312.item#/submit

3You are mine Empty Re: You are mine wo okt 24, 2018 3:57 am

Caroline

Ik kom naar je toe

Ik kom naar je toe in de stilte, Ik weet van je angst en je pijn, je hoort aan mijn stem, hoe dicht Ik bij je ben, Ik wil je Redder nu zijn.

Als je niet vooruit meer kunt kijken, Als er nevel optrekt om je heen je verliest je hoop en kracht, langzaam wordt het nacht, Ik laat je nooit alleen.

Refrein: Laat je angst maar los, Ik ben bij je, In je hart zul jij verstaan, dat Ik van je hou. Liefdevol en trouw reik Ik je mijn vrede aan.

Wees niet bang en wees niet wanhopig, Ik kom naar je toe en raak je aan, Ik geef je weer zicht, Je wandelt in het licht, Ik help je door te gaan.

Refrein: Laat je angst maar los…

Als jij mijn woord gelooft, zul je vrij zijn, vind jij de vrede, die Ik je geef, In je zorg en pijn. zal Ik je sterkte zijn, Geloof Me, sta op en leef! (Mij)

4You are mine Empty Re: You are mine wo okt 24, 2018 3:58 am

Caroline

prachtige nederlandse tekst.
Heeft absoluut mijn voorkeur.
wellicht arrangement in engels aanschaffen en nederlandse tekst zingen.
wel wat werk en eerst uitzoeken of alles past maar het resultaat mag er dan zeker zijn.

5You are mine Empty Re: You are mine wo okt 24, 2018 6:14 am

ahaan

Heb even op het Engelse arrangement de Nederlandse tekst gezongen ( inclusief de herhalingen die in de Engelse partituur gezongen worden) en dit is zeker goed te doen!
Super mooie tekst ook in het Nederlands. Komt binnen!

6You are mine Empty Re: You are mine wo okt 24, 2018 6:54 am

Caroline

super! Dit zou echt heel mooi zijn. Een prachtige koorbewerking met een hele troostvolle nederlandse tekst.

Graag complete bladmuziek van JW pepper (proefpartituur) aanvragen voor mij en Johan.

Ben heel benieuwd....

7You are mine Empty Re: You are mine ma okt 29, 2018 8:06 am

Diana Ouwehand

Inderdaad een hele mooie Nederlandse tekst. Fijn dat hij ook goed te zingen is op de Engelse versie.
Ik ga de proefpartituren bestellen.

8You are mine Empty Re: You are mine ma okt 29, 2018 8:21 am

ahaan

Echt heel benieuwd of ze de ned tekst op de versie van jw Pepper vanMark Hayes kunnen leveren
Top die snelle actie!

9You are mine Empty Re: You are mine do nov 08, 2018 5:27 am

Caroline

Ik heb de proefpartituur van Diana ontvangen en heb de partituur bekeken van de ECC welke gelijk ligt aan die van jw pepper. De Ecc heeft dit lied ook in een eenvoudigere versie maar die vind ik echt minder. De uitgebreide versie is prachtige maar zeker geen makkelijke versie.
Een mooi lied met de uitdaging om onze mooie koorklank weer in satb te laten klinken.
De tenorpartij is soms vrij hoog maar met onze dames tenor moet dat geen probleem zijn.

Heeft Johan de proefpartituur ook ontvangen Diana?

Diana heeft nog een andere nederlandse tekst bij de proefpartituur toegevoegd welke ik heel mooi vind.
Weet jij toevallig ook of het mogelijk is om de nederlandse tekst onder de bladmuziek te krijgen?

Jij hoort bij mij
Ik ontmoet je hier in de stilte
en ik draag je angst en je pijn
hoor wat ik je zeg:
ik stuur je nooit meer weg
weest stil, laat ons samen zijn.

ik ben hoop voor hen die niet hopen
ik ben licht voor hen die niet zien
in de schaduw van de nacht
geef ik nieuwe kracht
kom, en rust in mij.

weest dan niet bevreeds, ik ben met je
en ik noem je bij je naam
kom ga mee met mij
dan breng ik je thuis
ik hou van jou, jij hoort bij mij

ik geef moed aan hen die gebukt gaan
ik geef troost voor iedere traan
blinden laat ik zien
verlamden maak ik vrij
en ieder kent mijn naam

refrein

ik ben het woord dat leidt naar de vrijheid
de vrede die je wereld niet kent
(ik) ken je diepste zijn
omhels je diepste pijn.
sta op en leef, wees vrij.

refrein

10You are mine Empty Re: You are mine do nov 08, 2018 6:38 am

ahaan

Jij hoort bij mij

Ik ontmoet je hier in de stilte
en ik draag je angst en je pijn
hoor wat ik je zeg:
ik stuur je nooit meer weg
weest stil, laat ons samen zijn.

ik ben hoop voor hen die niet hopen
ik ben licht voor hen die niet zien
in de schaduw van de nacht
geef ik nieuwe kracht
kom, en rust in mij.

weest dan niet bevreeds, ik ben met je
en ik noem je bij je naam
kom ga mee met mij
dan breng ik je thuis
ik hou van jou, jij hoort bij mij

ik geef moed aan hen die gebukt gaan
ik geef troost voor iedere traan
blinden laat ik zien
verlamden maak ik vrij
en ieder kent mijn naam

refrein

ik ben het woord dat leidt naar de vrijheid
de vrede die je wereld niet kent
(ik) ken je diepste zijn
omhels je diepste pijn.
sta op en leef, wees vrij.
Ik kom naar je toe

Ik kom naar je toe in de stilte, Ik weet van je angst en je pijn, je hoort aan mijn stem, hoe dicht Ik bij je ben, Ik wil je Redder nu zijn.

Als je niet vooruit meer kunt kijken, Als er nevel optrekt om je heen je verliest je hoop en kracht, langzaam wordt het nacht, Ik laat je nooit alleen.

Refrein: Laat je angst maar los, Ik ben bij je, In je hart zul jij verstaan, dat Ik van je hou. Liefdevol en trouw reik Ik je mijn vrede aan.

Wees niet bang en wees niet wanhopig, Ik kom naar je toe en raak je aan, Ik geef je weer zicht, Je wandelt in het licht, Ik help je door te gaan.

Als jij mijn woord gelooft, zul je vrij zijn, vind jij de vrede, die Ik je geef, In je zorg en pijn. zal Ik je sterkte zijn, Geloof Me, sta op en leef! (Mij)

De 2 vertalingen onder elkaar.
Ik vind vertaling 2 echt wel een stuk mooier en wat moderner.
Prachtig lied maar dan deze tekst eronder?

Wat vinden jullie en kan dat überhaupt?

11You are mine Empty Re: You are mine ma nov 19, 2018 3:24 am

hubertha

Ik ga voor de tweede vertaling, meer van deze tijd

12You are mine Empty Re: You are mine ma nov 26, 2018 8:30 am

Caroline

reactie van Johan

Beste allen,

Ik heb zo juist naar You are mine geluisterd en de bladmuziek gekeken. Op zich vind ik het lied qua koorpartij mooi, zeker in het begin. Aan het eind vind ik het minder. Het wordt te langdradig en pompeus. De koorpartij is naar mijn inschatting te doen, maar zeker niet gemakkelijk. Zelfde geldt voor de pianopartij. Ik denk dat het lied met de pianopartij mooi is. Wat mij betreft mooier (en eenvoudiger) als de versie met het hele orkest (ik dacht eerst dat ik naar een amerikaans kerstlied zat te luisteren ..... erg pompeus, .... erg Disney, ...... een beetje over de top (ik hoop dat ik niemand beledig)). Over het geheel gezien ben ik er nog niet echt over uit of dit lied nou bij ons koor past. Ik twijfel.

13You are mine Empty Re: You are mine di nov 27, 2018 10:30 pm

Caroline

Zie mail van 28 november nav reactie van Johan.

We zetten dit lied even in de wacht en bekijken met elkaar andere liederen welke eenzelfde strekking hebben qua tekst.

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum