Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Safe forever, lied voor thema verloren zoon

5 plaatsers

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Diana Ouwehand

http://www.europeanchoralclub.com/Safe-forever-p-16802.html#

Een mooi nummer dat gaat over het verhaal van de verloren zoon. Zowel in het Engels als Nederlands. Heb nog niet gekeken over er een driestemmige versie van is.

Reinder

Complete lied op mp3: https://app.box.com/s/lfuksnn89ac3guoxnqid5w4bmm5vb5gk

ps. ik denk toch niet dat dit het hele lied is maar het is in ieder geval meer

http://www.voiceofjoy.nl

ahaan

Tekst Safe forever
Father, give my share of your goods; I leave you. Father, I’ll try my luck somewhere else, I leave you. Why, why should I wait and let this moment go by, it would be such a waste of time. There is so much to enjoy and there is so much to be done. So much to discover, in a minuit I am gone, I’m gone.

Father, I hope that you understand; I leave you. Father, life is there waiting for me; I leave you. Why, why should I wait and let this moment go by, it would be such a waste of time. There is so much to enjoy and there is so much to be done. So much to discover, I’m gone.

I let you go my son, altrought it hurts within me, let you go my son, I hope you’ll be allright. Just remember son; when things work out the wrong way, I’ll be there with open arms, yes I will catch you when you fall, I’ll be there!

Father, I hope that you understand; forgive me. Father, hold me and don’t let me go, I need you. Why, why should I leave and miss the joy you have planned. It would be such a waste of time. There is so much to enjoy and there is so much to be done, so much to discover, I’m back!

I Hold you close to me and never let you wander, hold you close my son, and never let you go. We will celebrate, you’re back that’s all that matters. Here I am with open arms, here I am with open arms, hold you save in my embrase, nevere let you go, you’re mine!

I hold you close to me and never let you wander, hold you close my son, and never let you go. We will celebrate, you’re back that’s all that’s matters, come to me; forever safe, forever safe.

Stijl Heerlijk gevoelig lied over de verloren zoon Speelwijze Ballad 76 bpm Maatsoort Vierkwarts maat Duur Ca. 6.00 minuten

Vertaling Vader geef mij mijn deel van uw bezit, want ik ga we

hubertha

Heel mooi lied. Wel SATB

Caroline

mooi lied.
het geluidsfragment geeft wel veel herhaling van het refrein.... ???

een mooi lied om mee te nemen tijdens de vergaderingen van de commissie!

thanks Diana!

ahaan

Het lied in het Nederlands is veel gevarieerder. Dat biedt mogelijkheden.
Caroline en Johan zouden jullie het serieus kunnen bekijken op de technische mogelijkheden?
Diana wil jij kijken hoeveel exemplaren we hier van hebben?
Reinder kunnen we nog een proefpartituur in het Nederlands bestellen?

Caroline

Zou zeker mijn voorkeur hebben om dit lied in het nederlands te zingen
ik ga er goed naar kijken!!

Johan heeft volgens mij nog geen exemplaar ontvangen.
op mijn bladmuziek staat ook geen pianopartij bij dus belangrijk dat johan een exemplaar krijgt waar de pianopartij vermeld staat. ook ik zou graag een exemplaar willen inclusief de pianopartij.

Caroline

partituur goed bekeken en geen aparte of onmogelijke dingen tegengekomen.
zal geen makkelijke meerstemmigheid zijn en voor de tenoren is het einde (wordt een aantal keren gemoduleerd (verhoogd) vrij hoog. Voor de dames tenoren en Hans denk ik geen probleem.
misschien voor Reinder een keuze om dit lied de baslijn te zingen maar dat komt tzt.

nu nog even de pianopartij afwachten.

Diana Ouwehand

Ik ga kijken of ik een exemplaar heb met piano partij.

Diana Ouwehand

van de Engelse versie heb ik 21 exemplaren, waarvan Arianne en Caroline er al een hebben.

Caroline

ik heb gisteren de pianopartij van Diana gekregen en aan johan gegeven.
hij gaat hier naar kijken.

als we gaan bijbestellen wil ik ook graag een exemplaar inclusief de pianopartij

ahaan

Dan wel in het Nederlands toch?

ahaan

Heeft Johan hier al naar gekeken?

Caroline

Heb een exemplaar aan Johan gegeven. Een paar weken geleden.
. Nog niets gehoord. Heeft geen zin om hem te appen of mailen hij is tot woensdag een paar dagen op vakantie

ahaan

De pianopartij is volgens mij te doen, al zitten er wel (vooral aan het eind) een aantal verrassende overgangen/ toonsoortwisselingen in. Ik denk dat het koor daar nog wel een hele kluif aan kan hebben, met name wat betreft de wisselingen in toonsoort. Ik denk dat dat voor het koor op die punten (overgangen) steun van de piano echt nodig is. Wellicht is het verstandig om bij het instuderen hier al rekening mee te houden en vroegtijdig (voordat alle nootjes op hun plaats zitten) al de pianopartij er onder te schuiven, want dan klinken de toonsoortwisselingen een stuk logischer dan alleen de koorpartij zonder begeleiding. En luisteren naar een versie op bv. youtube geeft de koorleden wellicht ook al een beeld van de overgangen. Ben overigens benieuwd of de solo's ook solo worden gezongen? Solo past m.i. het best bij een (wat hogere) mannenstem, althans het wordt gezongen door 'de zoon'.

Een leuk lied, mooie melodie, mooie tekst die goed aansluit bij het thema, voor het koor best wel pittig.

Met vriendelijke groet,

Johan

ahaan

Graag de 21 Engelse exemplaren aanvullen tot 55 in het NEDERLANDS!!!

Reinder

"Veilig thuis", 34 exemplaren besteld.

http://www.voiceofjoy.nl

Caroline

levertijd? is deze bekend?

ahaan

Dank. Hoop dat we wat binnen hebben voor na de vakantie

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum