Voice of Joy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Voice of Joy

Discussie forum voor het interkerkelijk koor Voice of Joy te Rijnsburg

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

10.000 reasons (BLess the Lord, my Soul}

+2
Reinder
hubertha
6 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

hubertha

Ik heb een SAB versie van dit nummer gevonden.(waren we in het begin van het jaar naar op zoek)
http://www.sheetmusicplus.com/title/10-000-reasons-bless-the-lord-sheet-music/20164730

Reinder

Klik op "watch" om naar deze versie te luisteren en tegelijkertijd de bladmuziek mee te lezen.
Opmerkingen:
Ik vindt het lied een beetje eenvoudig nu ik het zo hoor, voel me niet geprikkeld.
Het 1stemmige is best saai eigenlijk, waarschijnlijk is dit omdat dit lied voor samenzang bedoeld is?
Rond maat 50 een hoge noot voor groep 3 maar gaat wel goed komen.
Laatste couplet zingen de mannen volgens mij hun partij een octaaf lager dan geschreven is, klopt dit?

http://www.voiceofjoy.nl

ahaan

Ik vind het een prachtige versie. er zit van alles; rustig, tempo, gedragen, acapella. En is naar mijn idee zeker bedoeld voor samenzang. eerste refrein en coupletten kan direct met de gemeente gedaan worden. Is zeker bekend in omliggende gemeenten.
En dan zit er een prachtige meerstemmigheid in.
Enige "bezwaar "is dat de tekst in het Nederlands op sommige punten een beetje heftig is.

De zon komt op, maakt de morgen
wakker; mijn dag begint met een lied voor U.
Heer, wat er ook gebeurt
en wat mij mag overkomen,
laat mij nog zingen als de avond valt.
-Refrein-
Loof de Heer, o mijn ziel.
O mijn ziel, prijs nu zijn heilige Naam.
Met meer passie dan ooit;
o mijn ziel, verheerlijk zijn heilige Naam.
Heer, vol geduld toont U ons Uw liefde.
Uw Naam is groot en Uw hart is zacht.
Van al Uw goedheid wil ik blijven zingen;
tienduizend redenen tot dankbaarheid.
-Refrein-
En op die dag, als mijn kracht
vermindert, mijn adem stokt en mijn einde komt,
zal toch mijn ziel Uw loflied blijven zingen;
tienduizend jaar en tot in eeuwigheid.

ahaan

Je kan hem ook een tikkie sneller zingen. Of het refrein wat pittiger zingen

Caroline

best een mooie uitvoering! het krachtige , met power gezongen, middenstuk en dan het ingetogen laatste couplet (heb altijd moeite om deze tekst te zingen) met een prachtig stuk acapella!

Zou heb idd een tikkeltje sneller uitvoeren.
(heb er qua verschillende stemmen nog niet goed naar gekeken hoor, eerst de rest maar even afwachten)

ahaan

We zouden hem ook in het Engels kunnen zingen met evt het laatste refr in het Nederlands.
Tenslotte zingen we ook wel eens bij wat jonger publiek en kan een keer een samenzang lied ( gedeeltelijk)in het Engels makkelijk.
Dan klinkt het lied qua tekst minder zwaar. En het refrein is gewoon een stuk uit een psalm

Caroline

is ook een idee!!
Ik ben er wel voor hoor!! Vind het leuk om de diversiteit op te zoeken.
Ben benieuwd wat Ingrid en Diana hiervan vinden.

Ingrid Guijt

Hi...moet zeggen dat ik eenstemmige gedeelte ook een beetje saai vind😱,maar vind het wel een idee om Engels te zingen en Nederlands...afwisselend en voor gemeente weer eens wat anders👍😊

Caroline

is en blijft een prachtig lied.
zeker denk ik een optie om met voj eventueel uit te voeren.
in combinatie met samenzang? is misschien mogelijk.... is niet zo eenvoudig als je zou denken ivm de koorpartij. (is op veel plekken net even anders dan de "gewone opwekking")

ik denk voor de baritons best hoog maar goed kan ik dit niet bekijken omdat de bladmuziek best klein staat afgedrukt.

ik denk persoonlijk een mooi lied voor voj welke ook "anders" is dan wat we zijn gewend.
dus zou zeker een toevoeging zijn in onze map.

vergis je niet in de instudeerd tijd hiervoor! Het is een complete partij welke niet zomaar snel even als samenzangliedje kan worden gebruikt. Als we dit lied gaan instuderen zal het tijd nodig hebben om hier mee te kunnen gaan zingen. (zeker als samenzanglied)

ook zal Johan de pianopartij moeten bekijken.

mijn voorstel zou zijn om een proefpartituur aan te schaffen zodat ik en Johan hier echt goed naar kunnen kijken.

ahaan

Is hier al een proefpartituur voor aangevraagd en naar Johan en Caroline gestuurd?

Reinder

Nee nog niet, dit was mij ontschoten.
Ga hier zo snel mogelijk mee aan de gang.

Diana Ouwehand

Bijft een mooi lied. En zeker een lied om , als hij ingestudeerd is al samenzanglied te gaan gebruiken. Afwisseling van Nederlands met Engels vind ik een prima optie.

Reinder

Gesproken met Tineke van de ECC.
Zij doen geen zaken met sheetmusicplus.com dus kunnen ook niet dit lied daar vandaan halen zonder verlies te draaien (zij kopen de muziek dan ook als klant i.p.v. als collega/distributeur die de muziek voor inkoop kosten kan aanschaffen, of zoiets dergelijks).
Wat Tineke wel wil doen is in hun eigen database gaan zoeken voor een SAB versie van dit lied.
De database op de website waar wij mee zoeken is namelijk niet de volledige database waar zij uit kunnen putten.
Dus misschien vindt zij toch nog een leuke (of dezelfde) SAB/SAA/SSA versie.

We kunnen wel in ieder geval bij de sheetmusicplus.com een minimaal aantal (8 exemplaren) aanschaffen om te zien of het wat is voor ons.

p.s.
Kosten ZOUDEN ongeveer EUR 16,60 zijn inclusief verzendkosten met een verzend tijd van 1-3 weken.

ahaan

hoi hoi.
kan het niet rechtstreeks bij sheetmusic besteld worden? Daar hebben we toch meer muziek van?

Reinder

Johan en Caroline hebben een mail van mij ontvangen met een link naar de video met de muziek en het bladmuziek.

ahaan

super!

ahaan

Hoe staat het hier mee?

Caroline

Totaal aan mijn aandacht voorbij gegaan... Sorry. Ga ik zo snel mogelijk naar kijken!

Caroline

ging al twijfelen maar heb de mail gevonden waarin ik en johan alletwee onze bevinden geven over dit lied (begin april)

eerste reactie is van mij, tweede is van Johan

Hoi Johan en Reinder,
Ik heb het lied al een paar keer geluisterd en via het forum ook aangegeven dat ik het een prachtig lied vindt.
Heel anders dan meestal uitgevoerd in de kerk als samenzanglied maar juist daardoor erg interessant.
SAB is al een pluspunt en het prachtige acapella  vindt ik heel mooi. (klein eindigen)
Omdat dit lied ook de bedoeling is om als samenzang te gebruiken moet ik me hierin wel even verdiepen waar nu op welke plek goed de samenzang kan worden ingezet en wanneer dit stopt. 
Stem technisch zie ik geen problemen en ook is de pianopartij erg mooi.

wat mij betreft een positief advies!
ben benieuwd wat Johan ervan vindt.
groetjes caroline

Dag Caroline en Reinder,

Het is een mooi lied en erg bekend. Het lied wordt bij ons in de gemeente vaak gezongen (misschien wel iets te vaak). Omdat het erg bekend is, is het inderdaad een pluspunt dat het meerstemmig is, waardoor het weer iets fris en nieuws krijgt. De opbouw is ook mooi, maar zoals Caroline al aangeeft is het daardoor weer lastiger om als samenzanglied te gebruiken. Waar laat je de gemeente meezingen en waar niet? Daarbij is de opbouw anders dan de meesten (ook gemeenteleden) zullen kennen.

De pianopartij is goed te doen. Ik merk wel op dat de beluisterde versie (met heel orkest en piano met veel galm) een vertekend beeld geeft. Als wij dit lied gaan zingen, wordt het lied qua begeleiding, maar ook qua klankkleur van het koor heel anders en komt meer in de buurt wat wij gewend zijn (ik vind de uitvoering van de zang in de beluisterde versie op zich mooi, maar het is altijd een beetje 'zalvend', als je begrijpt wat ik bedoel).

De laatste opmerking van mijn kant betreft de taal. Het is oorspronkelijk engelstalig, maar zeker bekend in het nederlands. Mijn voorkeur gaat als het even kan uit naar nederlands, omdat dit de taal is die het dichtst bij de meeste mensen (en bij je hart) komt.

Met vriendelijke groet,

Johan

Caroline

conclusie: ik denk dat we met ons koor hier een hele mooie uitvoering van kunnen maken!
ontzettend leuk om dit lied in onze koor map te hebben en hier aan te beginnen (als er ruimte voor is)

ahaan

Kan die dus besteld worden?

Caroline

Wst mij betreft wel! Super gaaf en een leuke uitdaging

Reinder

Dit lied is in deze versie alleen te koop via sheetmusicplus.com, een Nederlandstalige versie gaat daarom niet lukken!
Dit betekend dat we zelf de Nederlandstalige tekst erbij moeten zetten en vervolgens 55x moeten uitdraaien.

Willen wij dit lied in het Engels of het Nederlands?

Ik wil dit lied best bestellen en het geld voorschieten maar het gaat wel om een bedrag van ongeveer EUR 110,- (inclusief verzendkosten).
Je kan dit zelf zien door bij het aantal 55 in te vullen, uit te checken, uitchecken als guest, naar beneden scrollen voor de verzend opties (ik kies voor standard air).

ahaan

Ik denk dat we het in het Engels dan moeten aanschaffen. Dat is niet anders. Het is gewoon een mooie versie ( heb nog even SATB versie geluisterd mar vind ik toch geen optie)
Het eerste idee was om het toch in het Engels te zingen en mogelijk een refrein in het Nederlands.

Reinder als je je rekening nr doorgeeft en het bedrag aan Marijke dan kan zij het snel op jouw rekening storten.

Caroline

engels is prima hoor...

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum